Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN:November-06 (fantasifullt som alltid)

* ARTIST/GRUPP: Syntax Error, mr. Reaktor och herr.Cubase

* GENRE: Elektroniskt, experimentellt

* LÅTLÄNGD: 4.35 (ca)

* KOMPOSITÖR:

* PRODUCENT:

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:-06

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4.21 mb

* STATUS: klar till halvklar

* LÅTLÄNK:

Ja, den här låten är alltså till stor del gjord i Reaktor, den består av massor av ihopslagna ljud (i cubase) upphackade med flera olika sequencers i min egenhändigt byggda apparat (Reaktor). Kom gärna med förslag angående ljudbilden som helhet (eq osv...)

November_06.mp3

Annons
Postat

JAg kan inte lyssna så kritiskt på jobbet längre eftersom jag har fått en ny dator utan vettigt ljudkort. Men det låter riktigt roligt faktiskt. 🙂

awt (oregistrerad)
Postat

Jag har skaffat mig en sprängande huvodvärk, så lurar tar jag inte på mig... så jag kan inte direkt kritisera mixen (sitter på surfdatorn nu, jobbiga "högtalare")

Men jag gillar harmonin i låten, ganska kall ungefär som den här jävla dagen (kall musik är dock soft, kalla dagar inte) 🙂

Trummorna känner jag inte hemskt mycket för, de börjar intressant men tar sig aldrig vidare till nästa nivå, saknar lite tryck i dem också.. möjligt att jag hade uppskattat dem mer i ett par lurar då jag kanske går miste om detaljer framför dessa "högtalare"

Behåller mp3'an och ger det en ordentlig lyssning när huvodvärken är över, förhoppningsvis kan jag komma med bra konstruktiv kritik då också 😄

Skål, med ett glas vatten

Postat

Kunde varit bra, men tyvärr tycker jag inte det. Låter , (i mina öron) som min skivsammlings värsta mardröm!

Men ideen är rolig!

Utväckla! 😠

Postat
Jag har skaffat mig en sprängande huvodvärk, så lurar tar jag inte på mig... så jag kan inte direkt kritisera mixen (sitter på surfdatorn nu, jobbiga "högtalare")

Men jag gillar harmonin i låten, ganska kall ungefär som den här jävla dagen (kall musik är dock soft, kalla dagar inte) 😠

Trummorna känner jag inte hemskt mycket för, de börjar intressant men tar sig aldrig vidare till nästa nivå, saknar lite tryck i dem också.. möjligt att jag hade uppskattat dem mer i ett par lurar då jag kanske går miste om detaljer framför dessa "högtalare"

Behåller mp3'an och ger det en ordentlig lyssning när huvodvärken är över, förhoppningsvis kan jag komma med bra konstruktiv kritik då också 😳

Skål, med ett glas vatten

Men frågan är: Låter det Reaktor?

drloop (oregistrerad)
Postat

Hackat eller malet.... Jag vet inte. Har du ett hackat Reaktor eller?

😛

drloop (oregistrerad)
Postat

Mmm, jag gillar sånt här.

lite tjatigt men coolt

Postat

Låter som när min dator låser sig och man sitter met ett halvfördigt projekt och det var åratal som man sparade. Låter kul men inget jag diggar precis. =). Bra mix osv.

// Nexustwins

Postat
Låter som när min dator låser sig och man sitter met ett halvfördigt projekt och det var åratal som man sparade. Låter kul men inget jag diggar precis. =). Bra mix osv.

// Nexustwins

Hahaha det var lite så jag tänkte det faktiskt....kul!

awt (oregistrerad)
Postat
Men frågan är: Låter det Reaktor?

själva upphackandet låter reaktor 🙂 visst, samma upphackande kan ju göras i andra program men som sagt, jag hör det ofta i reaktor producerade låter 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.