Jump to content
Annons

Hur få samma sångeffekt som Basshunter?


Weeris

Recommended Posts

Annons
  • Svar 147
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Nej då.

Jag försöker bara vara alternativ och säga ifrån när jag anser att inlägg är fullkomligt idiotiska.

Som till exempel det om att Basshunter skall kastas ner i en container full med använda kanyler.

Ser du något alternativ till att tycka det är ett idiotiskt inlägg?

Vart skriver Stefan E att Basshunter skall kastas ner i en container full med använda kanyler?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ärligt talat Soundborn, det är faktiskt stor skillnad på det du beskriver från när du var tretton och det som händer här ovan. Jag är övertygad om att om trådstartaren lungt och sansat hade satt sig ner och tänkt igenom vad det är han egentligen undrar, vad han vill ha reda på och hur man ber folk om hjälp på ett trevligt och schysst sätt med att åstadkomma det han hoppas på att kunna lära sig hade folkt inte dissat honom. Det är frustrationen över att folk vill ha hjälp, att vi ska ta av våran tid och ge till honom, men han kan inte ens lägga ner två minuter på att skapa en komplett mening och förklara vad i hela helsike han vill ha sagt, som skapar den här typen av trådar. Jag tror inte att det i grund och botten handlar om att det är löjligt att han vill göra musik som låter som Basshunter - för vem fan orkar bry sig om det?

Nja nee jag vet men det lät bra iallafall 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ärligt talat Soundborn, det är faktiskt stor skillnad på det du beskriver från när du var tretton och det som händer här ovan. Jag är övertygad om att om trådstartaren lungt och sansat hade satt sig ner och tänkt igenom vad det är han egentligen undrar, vad han vill ha reda på och hur man ber folk om hjälp på ett trevligt och schysst sätt med att åstadkomma det han hoppas på att kunna lära sig hade folkt inte dissat honom. Det är frustrationen över att folk vill ha hjälp, att vi ska ta av våran tid och ge till honom, men han kan inte ens lägga ner två minuter på att skapa en komplett mening och förklara vad i hela helsike han vill ha sagt, som skapar den här typen av trådar. Jag tror inte att det i grund och botten handlar om att det är löjligt att han vill göra musik som låter som Basshunter - för vem fan orkar bry sig om det?

Nja nee jag vet men det lät bra iallafall 😛

😆😄😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan välja att lyssna på Basshunter eller inte.

Nej, jag kan ju faktiskt inte göra det. Såvida jag inte låser in mig i en välisolerad bunker (du skulle må då va 😲 ).

Det går ju inte att undgå eländet, den finns överallt. Skrällandes från studentflak, blippande i mobiler, skvalande i affärer, gnolandes av folk på stan etc.

Killen har lyckats med att nå ut, no doubt about it. Men det finns ju gränser.

Min liknelse var ett sarkastiskt skämt med lite allvar i grunden. Ljudföroreningar är ett stort problem i samhället, och låtar som boten anna hjälper ju sannerligen inte till att minska problemet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju inte att undgå eländet, den finns överallt.

Finns? Fanns!

Jag tror inte jag har hört nån Basshunterlåt på två månader. Och inte lär han komma tillbaka heller. 😛

Ja ok. Fanns då 😆 Även om jag hörde den senast igår på radio. Men det var min egen radio så den kunde jag iaf stänga av 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Det går ju inte att undgå eländet, den finns överallt.

Finns? Fanns!

Jag tror inte jag har hört nån Basshunterlåt på två månader. Och inte lär han komma tillbaka heller. 😲

Jo, det lär han göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Mjo... Vettiga frågor ger vettiga svar ja... Men otydliga frågor ger alla grönt ljus att förlöjliga frågeställaren? 😲

Känns så onödigt att en fråga (oavsett karaktär) bemöts av typ fem på raken förlöjligande svar, istället för att lugnt och sansat be trådskaparen förtydliga sin fråga. Antingen gör han/hon då det och får förhoppningsvis ett bättre svar. Eller också gör han/hon INTE det, i vilket fall frågan uppenbarligen inte var så viktig när allt kommer omkring. Vad som händer i det sistnämnda fallet är att folk låter bli att hacka på varandra, tråden dör ut och man slipper inflammerade diskussioner som denna.

Och vad fan har folks personliga åsikt om Basshunters musik att göra med frågan? Om jag eftersträvar ett visst gitarrljud, säg distljudet i "Creep" - så är jag ju inte intresserad av att få till svars "Nej, det vill du inte, Radiohead suger" Men vad bra.... att du tycker det... du hade inget svar på frågan eller? Som sagt, det är en mycket otydligt ställd fråga vi har att göra med i denna tråd, men be då om ett förtydligande istället, och om ett sådant inte kommer fram, leave it alone!

Jag tror inte att trådskaparen kommer att yttra sig i denna tråd igen och jag tror således inte att ett ev svar kommer att komma fram. Bara mer bråk. Jag ber om ursäkt för att jag sper på bråket med detta inlägg men det hade aldrig hänt om man hade tagit det lugnt och fint från början. Hoppas ingen lynchmob bränner ner min ytterdörr om jag skickar ett PM och ber moderator låsa tråden..

Word, Chroma.

Jag hade precis samma tanke som du, jag tycker att det är oerhört märkligt att ett musikerforum där folk vill presentera sig som hyfsat erfarna och dugliga musikskapare kan sjunka till den nivå där man förlöjligar medlemmar som ställer enkla, om än svårdefinierade frågor och refrerar till ljud som en av Sveriges i särklass mest framgångsrika musiker detta år gör i samband med sin högst förmodade och svårt smärtsamma död.

Dom som har varit mest aktiva i förlöjligandet av skaparen av denna tråd är tbruce som har som största merit att ha släppt en CD-r på ett minimalt och obetydligt svensk nätbolag samt lille Nexusbögen som hitintills inte har har lyckats stava ett enda inlägg rätt och därtill gör tämligen värdelös "trance" - vilka fan är ni att hoppa på en trådskapare som inte lyckas få begreppen rätt i sin första fråga?

Jag är ganska hård i mitt sätt att uttrycka mig ibland, men det är på förekommen anledning och mot idioter som kommer ut hårt och spelar tuffa i sina inledande inlägg, inte mot medlemmar som ställer dessa enkla, ibland konstigt formulerade frågor.

Om ni inte har någon direkt eller indirekt lösning på någons problem, eller om ni har problem med att förstå frågans innebörd, så strunta bara i tråden. Det är ingen som tycker att ni är roliga när ni driver med någon, det blir plumpt och dokusåpa-mobbigt istället för roligt.

Förresten - när jag ändå håller på - varken tbruce eller nexustvillingarna kommer någonsin att ha en hit i Basshunters storleksordning, så vad dom än säger så ligger det ett stort stycke svennig avundsjuka bakom deras sätt att uttrycka sig.

Men men, det har ju tydligen med "musiksmak" att göra (hur ett stort antal multinationella mediaföretag kan tjäna miljarder kronor om året genom att ha "fel" musiksmak återstår att förklaras)

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

så vad dom än säger så ligger det ett stort stycke svennig avundsjuka bakom deras sätt att uttrycka sig.

Att hela tiden stämpla folk för avundsjuka är väl lika svennigt det. Ett lättillgängligt sätt att förkasta andras åsikter.

Klart man ska bemöta folk på ett bra sätt, men det är ju fortfarande svårt att ta en fråga som denna och bemöta den seriöst. Men då kanske man inte borde skriva alls.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
så vad dom än säger så ligger det ett stort stycke svennig avundsjuka bakom deras sätt att uttrycka sig.

Att hela tiden stämpla folk för avundsjuka är väl lika svennigt det. Ett lättillgängligt sätt att förkasta andras åsikter.

Klart man ska bemöta folk på ett bra sätt, men det är ju fortfarande svårt att ta en fråga som denna och bemöta den seriöst. Men då kanske man inte borde skriva alls.

Javisst!

Och det är svennigt att tycka att det är svennigt att säga att avundsjuka är svennigt.

Kom igen nu, du ser väl själv hur många på forumet har ondgjort sig över artister som Basshunter och Håkan Hellström - artister som inte är hundraprocentigt kompetenta rent musikaliskt men som har slagit igenom enormt på folkhemsnivå. Du har väl också märkt hur dom på forumet som har ondgjort sig över dessa är de som gör musik i samma skola men som inte har lyckats får den där hiten. De forummedlemmar som är säkra på sin egen kompetens och sitt eget artisteri och som i vissa fall har "lyckats", ger sig inte in i såna diskussioner, eller ger Basshunter om inte cred så iallafall en viss respekt och en verbal klapp på axeln.

Ta det från mig - alla som håller på med musik i någon form vill lyckas, om sedan någon annan som egentligen är en sämre musikskapare än dom och dessutom en helt vanlig jävla halvt debil snubbe lyckas bigtime, så sticker det i ögonen och det finns inget bättre ställe att kräkas sin galla över än svenniga internetforum.

Personligen så tycker jag att det är roligt när det går bra för folk. Även om jag aldrig skulle köpa deras musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Är svenskar väldigt avundsjuka av sig?

Vi kanske är det..

Men jo, jag håller med Danny där faktiskt. Vi borde glädjas åt varandra istället för att kasta skit! 😄

Men musiker/artister/låtskrivare/producenter på gräsrotsnivå har tyvärr svårt för det där att glädjas med andra.

Det är kanske det som är drivkraften?

Jag vet inte, jag växte upp och var verksam i ett musik-STHLM där hela stan jobbade som en stor organism och där den enes bröd var den andres...bröd, typ.

Allt var på riktigt, men den tiden är tydligen försvunnen.

Godnatt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns säkert folk som är avundsjuka, helt klart. Vissa människor förtjänar respekt, även om deras musik klingar icke-jakande i öronen. För mig personligen finns det ett värde i att ha någon slags artistisk integritet, något som Basjägarn (klurigt namn) inte har i mina ögon. Jag är glad för dig att du har höjt dig över en av mänsklighetens definitioner.

Basshunter får göra hur många hits han vill för mig, jag lyssnar aldrig på radio ändå 😄 Min glädje får han inte, inte heller önskar jag honom ont.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo..

Människan blir väl mer och mer individ och självständig och med det föds väl tyvärr denna "avundsjuka" samt egoism. Sorgligt.

Men det är ju bara att kolla på världen rent allmänt. Vi som lever i ett i-land är ju inte hälften så generös som folket är som lever i ett u-land.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo..

Människan blir väl mer och mer individ och självständig och med det föds väl tyvärr denna "avundsjuka" samt egoism. Sorgligt.

Men det är ju bara att kolla på världen rent allmänt. Vi som lever i ett i-land är ju inte hälften så generös som folket är som lever i ett u-land.

så om man tycker att ngt är dåligt så är man avundsjuk.. 😄

ok..då vet jag tills nästa gång!!

"fy fan, den låten var riktigt dålig.. kassa catchar, dassiga hookar, tråkig låt i allmänhet.. ne jus tdet ja.. jag är ju bara avundsjuk!!!!"

🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför all sentimentalitet? Jag tycker det bara är synd att människor kommer in på fel sätt i musiken. Det gör mig ledsen inombords. Jag vill att musik ska kännas, pulsera och andas. Vill att människor ska förstå hur det känns när tusen hårstrån ställer sig upp på kroppen, när man funnit det - då man förkastat basshunter.

Redigerat av chilone
Link to comment
Dela på andra sajter

Word, Chroma.

Jag hade precis samma tanke som du, jag tycker att det är oerhört märkligt att ett musikerforum där folk vill presentera sig som hyfsat erfarna och dugliga musikskapare kan sjunka till den nivå där man förlöjligar medlemmar som ställer enkla, om än svårdefinierade frågor och refrerar till ljud som en av Sveriges i särklass mest framgångsrika musiker detta år gör i samband med sin högst förmodade och svårt smärtsamma död.

Dom som har varit mest aktiva i förlöjligandet av skaparen av denna tråd är tbruce som har som största merit att ha släppt en CD-r på ett minimalt och obetydligt svensk nätbolag samt lille Nexusbögen som hitintills inte har har lyckats stava ett enda inlägg rätt och därtill gör tämligen värdelös "trance" - vilka fan är ni att hoppa på en trådskapare som inte lyckas få begreppen rätt i sin första fråga?

Jag är ganska hård i mitt sätt att uttrycka mig ibland, men det är på förekommen anledning och mot idioter som kommer ut hårt och spelar tuffa i sina inledande inlägg, inte mot medlemmar som ställer dessa enkla, ibland konstigt formulerade frågor.

Om ni inte har någon direkt eller indirekt lösning på någons problem, eller om ni har problem med att förstå frågans innebörd, så strunta bara i tråden. Det är ingen som tycker att ni är roliga när ni driver med någon, det blir plumpt och dokusåpa-mobbigt istället för roligt.

Förresten - när jag ändå håller på - varken tbruce eller nexustvillingarna kommer någonsin att ha en hit i Basshunters storleksordning, så vad dom än säger så ligger det ett stort stycke svennig avundsjuka bakom deras sätt att uttrycka sig.

Men men, det har ju tydligen med "musiksmak" att göra (hur ett stort antal multinationella mediaföretag kan tjäna miljarder kronor om året genom att ha "fel" musiksmak återstår att förklaras)

Hejsan Danny. Jag håller med dej i det mesta du skriver, vilket kan tyckas vara konstigt eftersom du hoppar på mej (varför gör du det, förresten?). 😳 Men du vrider ju allt fem varv så det inte betyder det man menade längre, vilket är rätt störande och framstår som smått tjurskalligt. 😉

Ett par grejer bara - jag har inte släppt nån CD-R på nåt skivbolag. 😕 Jag har gjort en demo, som råkar säljas bl a genom ett skivbolags nätshop. Jag förstår inte varför du försöker förlöjliga det, för då gör du ju precis samma sak som du klagar över? Särskilt som du mycket väl vet att jag visst har betydligt större meriter än denna helt riktigt obetydliga demo i 50 exemplar (även om den är jävligt bra 😉 ). Är tanken att jag ska bli lessen över att det är fjuttigt med demos, eller vadå? 😲

Att få en hit av Boten Anna-rang är ju mycket få förunnat (kommer någon på detta forum nånsin ha det, liksom?), men visst kan man säga att det finns ett visst mått av avundsjuka i bakgrunden - det har jag väl tillochmed sagt själv i den här tråden om jag inte minns fel? Ja, självklart skulle jag vilja ha en hit av Basshunters storlek, och nej, med största sannorlikhet kommer jag aldrig få det, så visst blir jag irriterad på (och på samma gång fascinerad av) att Basshunter får det, i mina öron, ganska oförtjänt. Vill du kalla det avundsjuka så visst. Det kanske är svennigt... so be it. 😄

Men egentligen är det ju skitsamma med avundsjukan - jag gillar inte musiken, liksom, det är ju det som är kärnan i det hela. Egentligen tycker jag Basshunter är ett otroligt fascinerande fenomen, och det är väl just därför som det är mer intressant att prata om honom än om t ex My Chemical Romance, som är en annan akt som jag inte har mycket till övers för.

Det där med "rätt" och "fel" musiksmak har du själv hittat på, inte jag. Jag har aldrig pratat om musiksmak som en endimensionell, enkelriktat mätbar kvalitet, för det är något högst subjektivt (fast det kan bli lite tjatigt att lägga till "tycker jag" efter allt man skriver. Tycker jag). Det jag skrev om "rätt lyssnare" har jag redan förklarat. 🙂

Dags att sova. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo..

Människan blir väl mer och mer individ och självständig och med det föds väl tyvärr denna "avundsjuka" samt egoism. Sorgligt.

Men det är ju bara att kolla på världen rent allmänt. Vi som lever i ett i-land är ju inte hälften så generös som folket är som lever i ett u-land.

så om man tycker att ngt är dåligt så är man avundsjuk.. 😳

ok..då vet jag tills nästa gång!!

"fy fan, den låten var riktigt dålig.. kassa catchar, dassiga hookar, tråkig låt i allmänhet.. ne jus tdet ja.. jag är ju bara avundsjuk!!!!"

😱😲

Ah men, ge daj nu göbben, andas lite mellan meningarna 😉

Det var ju inte så jag menade..

Utan det var la mera det som Danny syftade på att folk blir avundsjuka när någon annan lyckas.. Visst får man tycka, säga och såga en låt totalt! Herregud, det har ingenting med avundsjuka att göra 😕

Redigerat av Soundborn
Link to comment
Dela på andra sajter

Människan blir väl mer och mer individ och självständig och med det föds väl tyvärr denna "avundsjuka" samt egoism. Sorgligt.

hmm.. ok.. så jag ska inte läsa vad du skriver utan vad du menar? ok.

då vet jag det!

Link to comment
Dela på andra sajter

hmm 😕

Det måste du väl ändå hålla med om? Du måste väl även hålla med om att det blir mer och mer avundsjuka i denna värld och inom musiken?

javisst.. men jag ser absolut inte det som ngt negativt!!!

ja tycker det e bra om ngn e avis på mina låtar/framgång/you name it..

men bara för att man dissar ngns låtar/framgång/you name it betyder ju inte det automatiskt avundsjuka!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, självklart inte. Bara för man dissar någon annans låtar eller sågar dom totalt så betyder inte det att man är avundsjuk. I agree..

Men det har och blir mer och mer avundsjuka. Och det är lite tråkigt tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Mjo... Vettiga frågor ger vettiga svar ja... Men otydliga frågor ger alla grönt ljus att förlöjliga frågeställaren? 😆

Känns så onödigt att en fråga (oavsett karaktär) bemöts av typ fem på raken förlöjligande svar, istället för att lugnt och sansat be trådskaparen förtydliga sin fråga. Antingen gör han/hon då det och får förhoppningsvis ett bättre svar. Eller också gör han/hon INTE det, i vilket fall frågan uppenbarligen inte var så viktig när allt kommer omkring. Vad som händer i det sistnämnda fallet är att folk låter bli att hacka på varandra, tråden dör ut och man slipper inflammerade diskussioner som denna.

Och vad fan har folks personliga åsikt om Basshunters musik att göra med frågan? Om jag eftersträvar ett visst gitarrljud, säg distljudet i "Creep" - så är jag ju inte intresserad av att få till svars "Nej, det vill du inte, Radiohead suger" Men vad bra.... att du tycker det... du hade inget svar på frågan eller? Som sagt, det är en mycket otydligt ställd fråga vi har att göra med i denna tråd, men be då om ett förtydligande istället, och om ett sådant inte kommer fram, leave it alone!

Jag tror inte att trådskaparen kommer att yttra sig i denna tråd igen och jag tror således inte att ett ev svar kommer att komma fram. Bara mer bråk. Jag ber om ursäkt för att jag sper på bråket med detta inlägg men det hade aldrig hänt om man hade tagit det lugnt och fint från början. Hoppas ingen lynchmob bränner ner min ytterdörr om jag skickar ett PM och ber moderator låsa tråden..

Frågeställaren har under ett antal olika namn ställt samma fråga på ungefär samma sätt.

Det finns mångfa olika sätt att tala om saker på. Ironi är ett.

Att det blir en diskussion är väl bra, det är ju ett diskussionsforum.... tror jag? Eller är det en helpdesk? 😆 Ja, lite både och kanske.

Grejen är att insteget i ett community kan man göra på många sätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Men det har och blir mer och mer avundsjuka. Och det är lite tråkigt tycker jag.

Hur vet du det? Eller rättare sagt, hur har du kommit fram till den slutledningen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan lätt bli avundsjuk på musikskapare, men inte för att de har lyckats slå igenom, utan för att de är så grymt duktiga på att producera. Men då snackar jag inte skit om dem, jag höjer dem till skyarna istället och försöker att få andra att upptäcka dem 😆

Jag tycker det är mänskligt att vara avundsjuk, men man behöver ju inte snacka skit om artisterna för det 😆

Redigerat av cm0s
Link to comment
Dela på andra sajter

Roligt med en grältråd. Det piggar upp en regning onsdageftermiddag i november. Basshunter väcker onekligen känslor och jag tror att det är lite av drivkraften att få hata viss musik riktigt innerligt. iallafall är det det för mig. Sedan kan jag å andra sidan älska viss musik så mycket att det gör ont. Som tur är handlar det väl om någon form av passion.

Jag kan på sätt och vis hålla med dig danny, men jag tycker nog samtidgt att det är viktigt att det finns saker som man verkligen kan känna starkt för och inte bara tycka att det är väl okej och kul för killen och lycka till. 😆

Förresten vad hände med de där som inte ville veta var de hade köpt sina tröjor eller hur det nu var. Grälade vi inte om dem förra året typ. 😆

och On topic. E-jay kanske vore något för dig weeris

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...