Jump to content
Annons

Hur få samma sångeffekt som Basshunter?


Weeris

Recommended Posts

Förresten vad hände med de där som inte ville veta var de hade köpt sina tröjor eller hur det nu var. Grälade vi inte om dem förra året typ. 😆

De har väl släppt ett par singlar till, ingen har brytt sig. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 147
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Förresten vad hände med de där som inte ville veta var de hade köpt sina tröjor eller hur det nu var. Grälade vi inte om dem förra året typ.  😆

De har väl släppt ett par singlar till, ingen har brytt sig. 😆

Ingen vill veta var de säljer sin singel..

Link to comment
Dela på andra sajter

Mjo... Vettiga frågor ger vettiga svar ja... Men otydliga frågor ger alla grönt ljus att förlöjliga frågeställaren? 😕

Känns så onödigt att en fråga (oavsett karaktär) bemöts av typ fem på raken förlöjligande svar, istället för att lugnt och sansat be trådskaparen förtydliga sin fråga. Antingen gör han/hon då det och får förhoppningsvis ett bättre svar. Eller också gör han/hon INTE det, i vilket fall frågan uppenbarligen inte var så viktig när allt kommer omkring. Vad som händer i det sistnämnda fallet är att folk låter bli att hacka på varandra, tråden dör ut och man slipper inflammerade diskussioner som denna.

Och vad fan har folks personliga åsikt om Basshunters musik att göra med frågan? Om jag eftersträvar ett visst gitarrljud, säg distljudet i "Creep" - så är jag ju inte intresserad av att få till svars "Nej, det vill du inte, Radiohead suger" Men vad bra.... att du tycker det... du hade inget svar på frågan eller? Som sagt, det är en mycket otydligt ställd fråga vi har att göra med i denna tråd, men be då om ett förtydligande istället, och om ett sådant inte kommer fram, leave it alone!

Jag tror inte att trådskaparen kommer att yttra sig i denna tråd igen och jag tror således inte att ett ev svar kommer att komma fram. Bara mer bråk. Jag ber om ursäkt för att jag sper på bråket med detta inlägg men det hade aldrig hänt om man hade tagit det lugnt och fint från början. Hoppas ingen lynchmob bränner ner min ytterdörr om jag skickar ett PM och ber moderator låsa tråden..

Frågeställaren har under ett antal olika namn ställt samma fråga på ungefär samma sätt.

Om det är det ett faktum som har bekräftats av snubben själv så ber jag om ursäkt. Om det är vad du tror eller om det så t.o.m är troligt (alltså ej bevisat) så köper jag det inte. I vilket fall som helst så rättfärdigar det inte vissa inlägg i denna tråd.

Det finns mångfa olika sätt att tala om saker på. Ironi är ett.

Att säga det rakt ut utan sarkasmer är ett annat sätt. Det förhindrar missförstånd och är, med ofta lyckat resultat, beprövat.

Att det blir en diskussion är väl bra, det är ju ett diskussionsforum.... tror jag? Eller är det en helpdesk?  😏  Ja, lite både och kanske.

Grejen är att insteget i ett community kan man göra på många sätt.

Ja... diskussionsforum/informationsdatabas.. Ja, lite både och kanske. Men alltså... då kan väl den som känner sig sugen på att diskutera hur Basshunter låter när han landar i en kanylcontainer skapa en tråd om det då? Jag tror inte att weeris avsikt med tråden var att diskutera det..

EDIT: Eller mjo det kan det ju faktiskt tänkas att det var, i avseende att skapa taskig stämning här på forumet.. OM han nu bevisligen är ett "troll" som bara är ute efter att förstöra. OM det är så, så måste det hursomhelst finnas vettigare sätt att komma till punkt med problemet än hur det nu har blivit. OM han är ett troll så har han ju tyvärr lyckats... ytterligare en anledning att låsa fanskapet.

Redigerat av ChromaWoods
Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten vad hände med de där som inte ville veta var de hade köpt sina tröjor eller hur det nu var. Grälade vi inte om dem förra året typ.  😏

Är det bara jag som gillar raymond och maria? Deras senaste(?) singel "Storstadskvinnor faller ner och dör" är ju fantastiskt bra. Ta bara textraden "Jag vill veta vem som köper ekologiskt kärnat smör, och jag vill veta hur dom mår". Ler varje gång jag hör det.

Tröjlåten var också bra. På riktigt. Den blev bara extremt sönderspelad helt enkelt. Precis som Boten Anna. Fast den gillar jag inte... vet dock inte om det är på grund av avundsjuka eller en personlig smaksak.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som gillar raymond och maria? Deras senaste(?) singel "Storstadskvinnor faller ner och dör" är ju fantastiskt bra. Ta bara textraden "Jag vill veta vem som köper ekologiskt kärnat smör, och jag vill veta hur dom mår". Ler varje gång jag hör det.

Tröjlåten var också bra. På riktigt. Den blev bara extremt sönderspelad helt enkelt. Precis som Boten Anna. Fast den gillar jag inte... vet dock inte om det är på grund av avundsjuka eller en personlig smaksak.

Okej

"Hej Månika" då.. tror vi grälade om den också...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som gillar raymond och maria? Deras senaste(?) singel "Storstadskvinnor faller ner och dör" är ju fantastiskt bra. Ta bara textraden "Jag vill veta vem som köper ekologiskt kärnat smör, och jag vill veta hur dom mår". Ler varje gång jag hör det.

Tröjlåten var också bra. På riktigt. Den blev bara extremt sönderspelad helt enkelt. Precis som Boten Anna. Fast den gillar jag inte... vet dock inte om det är på grund av avundsjuka eller en personlig smaksak.

Okej

"Hej Månika" då.. tror vi grälade om den också...

Fast den är ju fantastiskt bra. 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som gillar raymond och maria? Deras senaste(?) singel "Storstadskvinnor faller ner och dör" är ju fantastiskt bra. Ta bara textraden "Jag vill veta vem som köper ekologiskt kärnat smör, och jag vill veta hur dom mår". Ler varje gång jag hör det.

Tröjlåten var också bra. På riktigt. Den blev bara extremt sönderspelad helt enkelt. Precis som Boten Anna. Fast den gillar jag inte... vet dock inte om det är på grund av avundsjuka eller en personlig smaksak.

Jag tyckte också om tröjan till en början. Tyckte om hela skivan. Lite Simon &Garfunkel över det. Stämmor, enkelt och akustiska gitarrer.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
1. Om det är det ett faktum som har bekräftats av snubben själv så ber jag om ursäkt. Om det är vad du tror eller om det så t.o.m är troligt (alltså ej bevisat) så köper jag det inte. I vilket fall som helst så rättfärdigar det inte vissa inlägg i denna tråd.

2. Att säga det rakt ut utan sarkasmer är ett annat sätt. Det förhindrar missförstånd och är, med ofta lyckat resultat, beprövat.

3. Ja... diskussionsforum/informationsdatabas.. Ja, lite både och kanske. Men alltså... då kan väl den som känner sig sugen på att diskutera hur Basshunter låter när han landar i en kanylcontainer skapa en tråd om det då? Jag tror inte att weeris avsikt med tråden var att diskutera det..

1. Jag utgår mest från att frågan ställs på samma sätt, med samma vokabulär, samma språkbruk, med nyreggade namn, om samma sak. Det innebär ju inte att det behöver vara ett troll heller, utan kan helt enkelt vara ett sätt att starta om, eller att man glömt lösenordet. I kombination med brist i språkets konst av olika anledningar.

Att detta inte rättfärdigar vissa inlägg är en helt annan femma.

2. Jag vet. Men ironi används friskt, inte minst på inet, inte minst i forum, inte minst här. Och faktum kvarstår; frågeställare som på ett schysst sätt ställer frågor (även av nybörjarkaraktär) får svar på ett likaledes sätt.

3. Förr eller senare spårar trådar ur till mer eller mindre off-topic, speciellt om inte frågeställaren själv fortsätter delta. O den här fick ju en rejäl skjuts direkt genom att ingen fattade vad han frågade efter, beroende på hans totala oförmåga att ställa en fråga man förstår.

Jag kan bli rätt sne på folk som kommunicerar som idioter rent ut sagt, o som ändå förväntar sig att andra människor ska sitta o förstå deras rappakalja, alt ta sig tid att dechiffrera deras mumbo. Själva tar de sig inte den minsta tid att ta reda på rätt begrepp, eller ens att använda språket så det blir hyfsat begripligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Ta bara textraden "Jag vill veta vem som köper ekologiskt kärnat smör, och jag vill veta hur dom mår"

Är det verkligen kärningen som är ekologisk?? 🙂😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

1. Om det är det ett faktum som har bekräftats av snubben själv så ber jag om ursäkt. Om det är vad du tror eller om det så t.o.m är troligt (alltså ej bevisat) så köper jag det inte. I vilket fall som helst så rättfärdigar det inte vissa inlägg i denna tråd.

2. Att säga det rakt ut utan sarkasmer är ett annat sätt. Det förhindrar missförstånd och är, med ofta lyckat resultat, beprövat.

3. Ja... diskussionsforum/informationsdatabas.. Ja, lite både och kanske. Men alltså... då kan väl den som känner sig sugen på att diskutera hur Basshunter låter när han landar i en kanylcontainer skapa en tråd om det då? Jag tror inte att weeris avsikt med tråden var att diskutera det..

1. Jag utgår mest från att frågan ställs på samma sätt, med samma vokabulär, samma språkbruk, med nyreggade namn, om samma sak. Det innebär ju inte att det behöver vara ett troll heller, utan kan helt enkelt vara ett sätt att starta om, eller att man glömt lösenordet. I kombination med brist i språkets konst av olika anledningar.

Att detta inte rättfärdigar vissa inlägg är en helt annan femma.

2. Jag vet. Men ironi används friskt, inte minst på inet, inte minst i forum, inte minst här. Och faktum kvarstår; frågeställare som på ett schysst sätt ställer frågor (även av nybörjarkaraktär) får svar på ett likaledes sätt.

3. Förr eller senare spårar trådar ur till mer eller mindre off-topic, speciellt om inte frågeställaren själv fortsätter delta. O den här fick ju en rejäl skjuts direkt genom att ingen fattade vad han frågade efter, beroende på hans totala oförmåga att ställa en fråga man förstår.

Jag kan bli rätt sne på folk som kommunicerar som idioter rent ut sagt, o som ändå förväntar sig att andra människor ska sitta o förstå deras rappakalja, alt ta sig tid att dechiffrera deras mumbo. Själva tar de sig inte den minsta tid att ta reda på rätt begrepp, eller ens att använda språket så det blir hyfsat begripligt.

1. Nej det är inte alls en annan femma. Det är precis den femman som jag reagerade på och som fick mig att ge mig in i ordväxlingen. Som jag tidigare sa; man kan ställa idiotiska frågor, men alla behöver inte bete sig lika idiotiskt tillbaka för det.

2. Jag håller med. Men fliker samtidigt in sista meningen i stycket här ovan.

3. Se punkt 2.

Ja, det är frustrerande när man inte förstår vad en människa är ute efter egentligen. Men då frågar man människan vad den är ute efter egentligen. Man kan göra det med ironi om man tycker det är effektivt, men när tio pers på raken gör det så tror jag inte att det leder ämnet framåt.

Se där. Jag höll med dig nästan hela vägen! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Är det bara jag som gillar raymond och maria? Deras senaste(?) singel "Storstadskvinnor faller ner och dör" är ju fantastiskt bra. Ta bara textraden "Jag vill veta vem som köper ekologiskt kärnat smör, och jag vill veta hur dom mår". Ler varje gång jag hör det.

Tröjlåten var också bra. På riktigt. Den blev bara extremt sönderspelad helt enkelt. Precis som Boten Anna. Fast den gillar jag inte... vet dock inte om det är på grund av avundsjuka eller en personlig smaksak.

Okej

"Hej Månika" då.. tror vi grälade om den också...

Fast den är ju fantastiskt bra. 😄

Sedärja!

Då lyckades dom iallafall hitta "rätt" lyssnare.

Hela idén med Hej Monika var ju att göra en barnlåt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
shit vad mkt som skrevs! Tänk om jag blir den sista som skriven i den här tråden.

No chance in hell, baby.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som gillar raymond och maria? Deras senaste(?) singel "Storstadskvinnor faller ner och dör" är ju fantastiskt bra. Ta bara textraden "Jag vill veta vem som köper ekologiskt kärnat smör, och jag vill veta hur dom mår". Ler varje gång jag hör det.

Tröjlåten var också bra. På riktigt. Den blev bara extremt sönderspelad helt enkelt. Precis som Boten Anna. Fast den gillar jag inte... vet dock inte om det är på grund av avundsjuka eller en personlig smaksak.

Okej

"Hej Månika" då.. tror vi grälade om den också...

Fast den är ju fantastiskt bra. 😄

Sedärja!

Då lyckades dom iallafall hitta "rätt" lyssnare.

Hela idén med Hej Monika var ju att göra en barnlåt.

Vilken replik!

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Ja, det är frustrerande när man inte förstår vad en människa är ute efter egentligen. Men då frågar man människan vad den är ute efter egentligen. Man kan göra det med ironi om man tycker det är effektivt, men när tio pers på raken gör det så tror jag inte att det leder ämnet framåt.

Ja, eller så gör man som vissa lowlifemänniskor och försöker vinna poäng genom att vara sådär ironiskt Henrik Schyffert-mobbiga.

Det kanske roar någon, men fan inte mig.

Vid närmare eftertanke så börjar jag bli ganska sugen på att göra illa någon.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är frustrerande när man inte förstår vad en människa är ute efter egentligen. Men då frågar man människan vad den är ute efter egentligen. Man kan göra det med ironi om man tycker det är effektivt, men när tio pers på raken gör det så tror jag inte att det leder ämnet framåt.

Ja, eller så gör man som vissa lowlifemänniskor och försöker vinna poäng genom att vara sådär ironiskt Henrik Schyffert-mobbiga.

Det kanske roar någon, men fan inte mig.

Vid närmare eftertanke så börjar jag bli ganska sugen på att göra illa någon.

Haha... woord.. Eller, word på allt förutom att göra illa någon.

Jag är nog för mesig för det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moget. Ni förstår vad han menar, eller hur?

Om inte, killen vet att det finns effekter som gör att sångrösten låter som i basshunters låtar, och att en av dom heter melodyne. Därför använder han det ordet, även om det blev en liiiiten och ganska obetydlig felstavning. Kanske var det den ni hakade upp er på. Kan ni inte svara på hans fråga, kan ni väl åtminstone låta bli att trakassera?

tänkte oxo såhär :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)
Moget. Ni förstår vad han menar, eller hur?

Om inte, killen vet att det finns effekter som gör att sångrösten låter som i basshunters låtar, och att en av dom heter melodyne. Därför använder han det ordet, även om det blev en liiiiten och ganska obetydlig felstavning. Kanske var det den ni hakade upp er på. Kan ni inte svara på hans fråga, kan ni väl åtminstone låta bli att trakassera?

tänkte oxo såhär 🙂

Säker på att du tänkte rätt då?

Jag tror han frågar efter nåt helt annat än Melodyne.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

Ja, det är frustrerande när man inte förstår vad en människa är ute efter egentligen. Men då frågar man människan vad den är ute efter egentligen. Man kan göra det med ironi om man tycker det är effektivt, men när tio pers på raken gör det så tror jag inte att det leder ämnet framåt.

Ja, eller så gör man som vissa lowlifemänniskor och försöker vinna poäng genom att vara sådär ironiskt Henrik Schyffert-mobbiga.

Det kanske roar någon, men fan inte mig.

Vid närmare eftertanke så börjar jag bli ganska sugen på att göra illa någon.

Ingen är här för att roa dig.

Och DIN attityd i denna diskussionen är nog den hittills värsta i mitt tycke.

Och hittills har jag inte sett ett enda ord i dina egna inlägg som öht handlar om grundfrågan, eller ett försök att svara på den.

Du pratar mest om Basshunters värde eller ej som artist, samt några aggresiva utfall. Vem är det meningen att roa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Moget. Ni förstår vad han menar, eller hur?

Om inte, killen vet att det finns effekter som gör att sångrösten låter som i basshunters låtar, och att en av dom heter melodyne. Därför använder han det ordet, även om det blev en liiiiten och ganska obetydlig felstavning. Kanske var det den ni hakade upp er på. Kan ni inte svara på hans fråga, kan ni väl åtminstone låta bli att trakassera?

tänkte oxo såhär 🙂

Säker på att du tänkte rätt då?

Jag tror han frågar efter nåt helt annat än Melodyne.

142 poster och fortfarande har ingen lyckats klura ut vad som egentligen var frågan. 🙁

Kul förresten att det diskuteras så mycket FL här i FL-forumet! 😲

Redigerat av andynista
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon som vet vad den bilden heter som fotograferna har eller något liknade? Vart får man tag i dom? Vart går jag in i kameran för att hitta dom? Är det för bökigt eller? Är tacksam för snabb info

Det här forumet sög verkligen! Ni sitter inne på en massa information men istället för att svara på frågorna så är ni spydiga såfort någon ställer en "dum fråga". Som gröngöling i hela den här biznizen så kan jag säga att det är väldigt svårt med bl.a. terminologin. Svårare än läkarprogrammet fo show!

Men hallå.!?!?!

Även om jag vet hur man bygger ett hus kan jag omöjligt berätta fördig med lite text på ett forum hur du skal bygga din 5plans villa med mexitegel o bastu!

Link to comment
Dela på andra sajter

För att svara på frågan: Melodier finns inte i musikprogrammet.

Melodier hittar man på själv, precis som kompositörer och låtskrivare gjort sedan alla tider innan det fanns datorer.

För att säga det mycket enklare: FL är inte samma sak som eJay.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
För att svara på frågan: Melodier finns inte i musikprogrammet.

Melodier hittar man på själv, precis som kompositörer och låtskrivare gjort sedan alla tider innan det fanns datorer.

För att säga det mycket enklare: FL är inte samma sak som eJay.

Helt rätt, du får göra dina egna melodier. Eller försöka kopiera dom du hör.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Basshunter väcker onekligen känslor

Inte lika mycke som bög KENT 😆

Fast ja måste säga att ja grät av skratt i början av kommentarerna. Vart går ja in i munnen.... haha

Redigerat av D.i.a
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är frustrerande när man inte förstår vad en människa är ute efter egentligen. Men då frågar man människan vad den är ute efter egentligen. Man kan göra det med ironi om man tycker det är effektivt, men när tio pers på raken gör det så tror jag inte att det leder ämnet framåt.

Ja, eller så gör man som vissa lowlifemänniskor och försöker vinna poäng genom att vara sådär ironiskt Henrik Schyffert-mobbiga.

Det kanske roar någon, men fan inte mig.

Vid närmare eftertanke så börjar jag bli ganska sugen på att göra illa någon.

🙁😕😕

Näää, inte göra illa folk!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...