adama Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Tjena. Jag behöver en trumloop likt den som finns att ladda ner från sidan jag länkar till. (denna är dock inspelad). Alltså väldigt basic. Det ska vara någon slags hip hop feeling över den. Har ni några ideer vart jag kan hitta en sån?? tack på förhand / adama PS. klicka på NEXT PAGE 3 ggr, sen download. http://putstuff.putfile.com/1598/2465160/3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Nu fattar jag inte, det är väl bara att göra själv? ☺️ Eller ta den här, om du nu vill att det ska låta så? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danny Cort (oregistrerad) Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Ja, vad menar du egentligen? "lite hiphop-feeling"? Du har väl en sequencer? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 1 november 2006 Trådstartare Dela Postat 1 november 2006 Nu fattar jag inte, det är väl bara att göra själv? 😉 Eller ta den här, om du nu vill att det ska låta så? 😎 alltså, den ska låta programmerad. Den ska spelas likadant, men inte låta just så. Jag hoppas kanske få ett svar likt: aa, denna hemsida har mycket sånt osv. Förstår ni? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Men det är ju världens enklaste pattern. Det fixar du väl själv? Stängd hihat på åttondelar, virvel på 2 och 4, sen kaggen på ettan, sextondelen före trean och på tre å. 😉 För att svara på frågan, jag har tyvärr noll koll på gratisloopsidor. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
adama Postat 1 november 2006 Trådstartare Dela Postat 1 november 2006 Men det är ju världens enklaste pattern. Det fixar du väl själv? Stängd hihat på åttondelar, virvel på 2 och 4, sen kaggen på ettan, sextondelen före trean och på tre å. 😉 För att svara på frågan, jag har tyvärr noll koll på gratisloopsidor. jo, det skulle jag kunna fixa själv, ja. Men jag skulle helst vilja höra sisådär 10 olika samplingar med olika ljud osv, då jag inte är proffs på att mixa själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 (redigerat) jo, det skulle jag kunna fixa själv, ja. Men jag skulle helst vilja höra sisådär 10 olika samplingar med olika ljud osv, då jag inte är proffs på att mixa själv. I och med att det bara är en virvel , kagge och hi-hat tar loopen ca 10 sek att göra. Och för att du skall kunna variera loopen , höja eller sänka den i tempo är det nog bäst och snabbast att göra den själv. Om du sedan inte har möjlighet eller kunskap till det är ju en anna femma. Personligen är den loopen en av dom sämsta jag hört och skulle alldrig försöka efterlikna den. GOOGLE IS Your Friend Redigerat 1 november 2006 av Piccazzo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 jag har redan 8 loopar åt dig !!!! kom bara online på msn så.. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 btw, kan man faktiskt rexa upp filerna i cubase eller vad man nu använder.. (helst recycle!!) det gör att man kan variera mkt bättre! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.