Popwerk.com Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 (redigerat) LÅTNAMN: ARTIST/GRUPP: GENRE: LÅTLÄNGD: KOMPOSITÖR: PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv) STORLEK: (ex. 5.3 megabyte) STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen) ( LÅTLÄNK:) BimboBoy - DramaQueen (ChampangeSynthRemix) Text och Musik: Anders Dannvik & Dennis Swedberg Hellström Remix av: Michael Lövgren & Stefan Hayman Genre: 80-tal, ItaloPoP, SAW, etc Jag fick Dennis röst och körer skickade från Anders Dannvik och en instruktion av Dennis att göra något som lät 80-tal och med mycket "handclaps"......och så skulle produktionen låta 80-tal. Lyssnade på lite Ken Laszlo och skruvade lite på reverben. Orginallåten skickades in inför förra årets melodifestival men missade den precis....Istället gavs låten ut på CD-singel och går att köpas på Bengans eller CDON...innehållande våran remix... Trummor: LinnDrums (nertankade) i Reason, re-drum. Syntar: Endast mjukvara...bl.a FM7, CS80, Vanguard... Tyck gärna till...... http://www.popwerk.com/latar/dramaqueen.html Redigerat 1 november 2006 av Lundin
drloop (oregistrerad) Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 En liten popdänga. Med lite hårdare discotag så har den förutsättningen att bli en bra discodänga för ett homogent klientel om du förstår vad jag menar.
Latency Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Ja, 80-tal e det alltid 😛 Skönt producerat fast saknar kanske det där lilla extra som behövs om man skall med i större sammanhang. Som "drloop" sa, den kanske tilltalar en begränsad mängd människor. Bra jobb med nivåer tycker jag nog och skön retro för mig i alla fall. Tycker nog det "smakar" lite mer Fancy än Ken Laszlo. Keep it up!
Popwerk.com Postat 1 november 2006 Trådstartare Postat 1 november 2006 Tackar.... Var lite svårt att försöka få det att låta 80-tal i produktionen. /Slice me nice
Nexustwins Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Låter bra, mixen är härlig m,en den där "2:step" hihaten blir lite störande efter ett tag. =). Låter 80/90 tal 😎.
Popwerk.com Postat 2 november 2006 Trådstartare Postat 2 november 2006 (redigerat) Hi-hatten ja..Har inte tänkt på det men det ligger något i det om man lyssnar på bara den. Redigerat 2 november 2006 av Popwerk.com
Popwerk.com Postat 4 november 2006 Trådstartare Postat 4 november 2006 Har ändrat lite på Hi-hatsen och det blev mindre driv i låten. Vi kör nog på orginalet. Någon annan som tycker.....???
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.