Jump to content
Annons

Alternativcountryrock Mommas Buick


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

LÅTNAMN:Mommas Buick

ARTIST/GRUPP:Burnin Sven

GENRE:Alternativcountryrocknånting

LÅTLÄNGD:3,40

KOMPOSITÖR:Musik Burnin Sven text Ron Boyte

PRODUCENT:Burnin Sven

EV. MEDVERKANDE:Samme + livedrumsonweb Rasmus

INSPELNINGSÅR:2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 5,5 meg

STATUS: Under construction

LÅTLÄNK:)

Testar min mix med riktiga trummor på er. Det är livedrumsonweb Rasmus som lirar. En trevlig man och proffsigt snabb oxå, han fick låten på eftermiddagen och skickade tillbaka trumspåren vid middagstid dagen där på. Fan det var svårt att mixa trummor så låter det illa så är det mitt fel. Nu återstår bara att fixa till låten, få in lite dynamik och ändra om lite grejor så det är en bit kvar. Men som sagt ville testa om trummorna i alla fall låter någorlunda nybörjar-OK mixade.

Göran

trummix.mp3

Redigerat av Burnin Sven
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Näe nog finns basen där.. Men den är skumt panorerad.. Finns inte en gnutta bas i mitten av ljudbilden.. Bar max höger och max vänster.. Jag lyssnar i lurar så jag hör den.. I högtalare kna jag anta att det fasas ut så att basen försvinner.

Juste trummix Sven ! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

O fan tack ska ni ha det var skoj att det inte lät helt kass. Återstår som sagt en hel del med själva formen på låten, skulle behöva en liten temposänkning i verserna som sen ökar på mot slutet. Ni vet så där som man gör när man lirar live, ska nog dit nån takt mellan delarna här och där oxå. Tack igen återkommer när den är klar och då ska förhoppningsvis bas och allt funka bättre. Tror den drunknar lite i kicken eller kanske komprimeringen eller nåt strular till det för den ligger panorerad i mitten. När den är klar så köper vi kanske in en jänkare på sång, vi får se för den måste bli riktigt bra då. Men kort sagt livedrumsonweb kan nog vara nåt att tänka på när man tycker man har fått till en låt som tror på. Tack igen ska svara lite på era låtar så fort jag hinner.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad det gäller trummorna så passar de ju låten perfekt tycker jag. Precis lagom mycket spel också... Snygga gitarrer också, och basen ja, den gör väl precis vad den skall och inte en ton mer. 😄 Svagaste punkten är sången, saknar lite bett men det är inte sämst heller för den delen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack Hellpig, ja jag vet sången är inte så bra skulle nog upp en tonart så fixar jag det bättre kanske. Återkommer med nästa mix så fort jag fixat en del med refrängen och lite annat.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå det funkar allt bra.

Tar bara snabbt upp de som jag tycker skulle kunna bli bättre:

Sången är lite upp och ner. Ibland riktigt bra och ibland som om du inte riktigt orkar bära upp hela frasen - särskilt på fraser med låga toner. Som du sa kanske skall den upp?

Svårt att uppfatta basen... fast än mer att det saknas värme i mixen. Särskilt gitarren till vänster är nästan plågsamt vass och hög (hörlurar). Det är på gränsen till vass snarare än en varm mix - fast jag tror det mest är v-gitarren. Jag tror låten tjänar på mer värme.

Skulle inte lite mer skillnad på gitarrsounden vara bra - tror ja.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gör väldans skillnad med levande trummor. Gillar också gitarrliret, lysande 😳.

Däremot tycker jag väl fortfarande att den trampar på lite för jämnt för att vara riktigt i min smak, finns det inga stationer på denna sträckan eller det kanske är ett expresståg 😠.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack Stajo och DåligtGehör, håller med fullt ut det är fortfarande mycket att fixa till på den här låten men tolkar jag det rätt då att trummorna låter någorlunda ok?

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite country-rock så här på kvällskvisten livar upp !!

Mycket text att hålla reda på. Låter ibland som det är en annan låt

som du sjungit in och lagt på helt annan musik efteråt???

Trummorna låter mycket bra. Gitaristen kanske skulle få lov

att vila några takter. Han kan inte orka hur många sådana

här låtar i sträck, Energy !!

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Jo så kan man nog uppleva den 😎, den var akustisk från början men sen gjorde jag en fullfartsversion 😆 så det är den vi får leva med 😄 .

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tack Dexter kul att du gillar svänget, när och om det blir ordning pån så kanske vi köper in en amerikansk sångare så man inte behöver fixa så mycket med effekter och sånt.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...