spaceman Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Tänkte höra om det finns någon som kör trådlöst mellan guran/stärkaren och om det fungerar lika bra att jacka in den trådlösa basenheten i mixerbord etc. Hur blir det på mickfronten om man får för sig att köra trådlöst även där med brus mm ? Finns det trådlöst för midi mellan midiinterface och midienheter ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 trådlöst för midi mellan midiinterface och midienheter ? bluetooth?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spaceman Postat 31 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 31 oktober 2006 trådlöst för midi mellan midiinterface och midienheter ? bluetooth?? Finns det förr bluetooth ? Finns nog en groende marknad för trådlös midi kommunikation iallfall... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Nja.. Det enda jag kan komma på är just den naturliga impedansen mellan instrumentet och stärkaren.. Annars är det inga nackdelar alls. Har testat Shures prylar och dom funkar suvve.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 trådlöst för midi mellan midiinterface och midienheter ? bluetooth?? Finns det förr bluetooth ? Finns nog en groende marknad för trådlös midi kommunikation iallfall... det borde finnas!! annars lär det väl att mecka ngt.. 😉 det finns väl usbdonglar för blåtand?? borde inte två st. kunna kommunicear med varann?? annars är ju trådlöst möjligtvis påuppgång, kanske kanske.. 😎 btw har inte m-audio ngt trådlöst keyboard?? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
booster (oregistrerad) Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 (redigerat) Går lite utanför trådens ämne och svarar på frågan om trådlöst midi. Här är ngr tillverkare som har det. Har funnits ett bra tag, bl a använde U2 MIDIjet på sin senaste turné. MIDIjet MidiStream WIDI-X8 Och efterfrågade m-audioprodukten: Mid Air 25 Jag har själv provat MIDIjet och MidiStream och båda fungerar superbra. /J Redigerat 31 oktober 2006 av booster Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Amatörer!!! Det snackas analog nu.. Inte digitala protokol typ . Bluetooth, WIFI etc.. Som jag tidgare sa så kan det uppstå lite problem genom att impedansen uppfattas fel då då går trådlöst.. Har du en 1600 Ohm lipstickmic på din strata som matas in i din Fender Silver Face via en juste kabel på cirkus 75 Ohm.. Är det lite annat än att helt "Ohm"-bortkopplat via trådlös överföring.. (en trådlös överföring har inge alls galavnisk koppling till den analoga microfonen). OK? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
KillwithSkill Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Tro det eller ej. Men samson har ett system som jag blev helt förvånad över. Kolla in deras Airline serie. Har gjort ett par turnéer där båda gitarristerna körde just på Samson AirLine. Och det funkade hur bra som helst. Ska tillägga att samsons trådlösa system är otroligt bra. http://www.samsontech.com/products/brandpage.cfm?brandID=1 Be att få testa i nån musikaffär och kolla om det tilltalar dig. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Torwald Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Jag hade ett Shure The Guitarist, och det var väl helt OK. Tappar såklart signalstyrka på lite avstånd, och jag tycker inte att ljudet var detsamma när jag körde trådlöst. Inte märkvärt mycket sämre, men lite tappad diskant bland annat... Och det var ändå ett dyrare system än de flesta Samson. Har testat Samson också, och de var sämre, tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Jag köpte M-audios MidAir 25 i fredags och den har funkat förvånansvärt bra med ett undantag. Vissa ljud har bara vägrat att låta. Körde till exempel Vanguard och arp's som är avsedda att användas med Cutoff vägrade låta alls, detta i samma ljudbank som andra ljud som funkade utan problem. Har inte hunnit rota mer i det dock, det är nog lösbart (och inte helt omöjligt att det är användaren som bommat något). Annars var det bara att koppla in, låta Windows hitta och köra. Förvånansvärt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.