Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Innan idag var jag och köpte en MIDI-adapter på Kjell & Company. Har kopplat in Out i instrumentets Out port. Och andra delen i ljudkortet.

Hur ska jag göra nu för att det ska fungera i datorn? Kan tilläggas att jag inte har kunnat installera drivrutinerna och därför inte fått dett att fungera genom USB, därför jag har köpt en sån här kabel/adapter.

Det är ett keyboard från Miditech, Midistart-2 heter det.

Jag har kopplat Midi-Out in i keyboarden och den stora delen av kabeln in i ljudkortet.

38394.jpg

Min kabel har bara en sån stor ände.

Redigerat av skez
Annons
Postat

Du måste väja ditt ljudkort som midi-in i ditt musikprogram för att det ska kunna ta emot dina tangentnedslag.

(Inga gula ploppar i Enhetshanteraren under Ljud, video- och spelenheter va?)

Postat (redigerat)

Nepp, inga gula prickar. Men det fungerar fortfarande inte :/

Jag behöver inga drivrutiner nu när jag kopplar genom MIDI / ljudkortet väl?

EDIT:

Jag bytade från OUT till IN i keyboarden och nu fungerar det :S Hade nog missförstått. Jaja, tack iallafall 🙂 äntligen 🙂

Redigerat av skez
Postat (redigerat)

Med bättre drivrutiner kan man kanske det. Vad är det för kort?

Ser att många tipsar om asio4all

Själv körde jag kx-drivers förr i tiden, till mitt gamla soundblaster.

Lycka till.

Redigerat av Wernborg
Postat

Okej, jag har ett från Creative! tror jag 😉 SB Live! lr nåt sånt. men det räckte med att jag minskade Buffert längden så hjälpte det 😄 tack för hjälpen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.