Herr Q Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 LÅTNAMN:projekthårdrock1 ARTIST/GRUPP: Jag GENRE: Metal LÅTLÄNGD: 3:53 KOMPOSITÖR: jag PRODUCENT: jag EV. MEDVERKANDE: jag INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3.5 mb STATUS: Skiss Jaha... då var man tillbaka där man började, dvs hårdrocken. Efter en tids uppehåll nu ( ett år) så satte jag mig och knåpade ihop detta i brist på annat att göra under höstlovet. Basljudet är kass det vet jag redan men hur är det mixat i övrigt? Jag blev iallafall nöjd med gitarrljudet. BTW: om någon som kan sjunga bra känner för att lägga sång på denna låten, så pma mig 😉🙂 h_rdrocksl_t1.mp3
pirateKING Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Låten: Jag tycker nog ändå att det funkar. Sång ska ju på, så rätt svårt att säga innan. Men det är väl ett fungerande arr. Gitarrerna: Gitarrerna är väldigt tunna. Du behöver mer kropp i dom låter som du inte spelat in några bastoner eller lägre mellantoner alls. Låter väldigt klen. Annars rätt bra, lite spretigt kanske. Trummorna: Helt ok trummor. Baskaggen låter rätt konstigt men virveln gillar jag som fan fakitskt. Det som sticker ut är ju baskaggen som låter rätt underligt. Annars är det väl rätt bra faktiskt. Överlag så är det rätt bra. Återkommer när du fixar sång!
Herr Q Postat 31 oktober 2006 Trådstartare Postat 31 oktober 2006 ang gitarrerna, jag har inte dubbar dem pga lathet, kanske det är värt att göra för att feta till det lite? 🙂
pirateKING Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 ang gitarrerna, jag har inte dubbar dem pga lathet, kanske det är värt att göra för att feta till det lite? 😉 Det var inte det som var problemet. Utan att dom är väldigt klena. Hur har du spelat in dom?
Herr Q Postat 31 oktober 2006 Trådstartare Postat 31 oktober 2006 Har mickat min classic 30 med en billig mick. Har en Metal Zone ansluten. Drog upp diskanten rätt mycket för jag ville försöka efterlikna en gitarrton i stil med Dimbag Darrel på Coboys from hell plattan.... kanske inte så lyckat eller?
pirateKING Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Har mickat min classic 30 med en billig mick. Har en Metal Zone ansluten. Drog upp diskanten rätt mycket för jag ville försöka efterlikna en gitarrton i stil med Dimbag Darrel på Coboys from hell plattan.... kanske inte så lyckat eller? Nejnej! Dålig är det inte 🙂 Utan pröva bara att dra ner diskanten jätte mycket. Sätt diskanten på ca 25%, disten på ca 25%, middle på ca 75% och bas på ca 25% eller nåt i den stilen. Det kommer bli ett mycket fetare sound. Sen kan du dra upp diskanten efteråt. Det är lätt hänt att man spelar in med för mycke diskant, man tycker att det låter bra när man lyssnar direkt på stärkaren men sen blire ganska tamt ljud man får ut. 🙂 Annars låter det ju bra, ingen burkighet eller andra jobbiga ljud i stort sätt. Så bra är det! Men du kan fila lite till!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.