Jump to content
Annons

Idioter du träffat på


mjaco0 (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Ja hämnd och hämnd vettefan men skönt va det iaf. Jag jobbade i en sportaffär och hade gjort så i ett års tid ungefär och skulle börja plugga och ville därför ha en extratjänst på helger osv för att dryga ut kassan.

Under tidne jag hade jobbat där va jag ute rätt mycket och skötte inte jobbet helt perfekt men va ändå en av de bästa säljarna i den butiken. Jag frågade i god tid (3 månader innan jag började plugga) om jag skulle få extratjänsten som fanns öppen och fick till svars att chefen behöver mer tid att planera in schemat osv och ifall det verkligen fanns behov för en extraanställd. Fair enough tyckte jag och jobbade på som vanligt och frågade ungefär 2 ggr i veckan hur det låg till med allt eftersom jag annars skulle söka nåt nytt och fick till svar att det är nästan säkert att det blir så men inget kunde lovas. 1 månad återstod och jag sa upp min heltidstjänst för att tajma in med uppsägningstiden tills jag började plugga och nu ville jag verkligen ha svar men samma osäkra svar.

På en lunch talade jag med en kollega och fick reda på att han hade blivit erbjuden tjänsten jag hade frågat efter utan att ens be om den. Jag blev fly förbannad eftersom chefen inte hade balle nog att säga till mig från början att jag skulle söka något nytt. Så dagen då min uppsägningstid va över så gick jag in till honom och konfronterade honom med hur det låg till och han blev alldeles rädd och hade inget att säga emot. Jag skällde ut honom för noter och kallade honom fegis idiot och kallade honom den sämsta chefen jag någonsin haft (stämde ju också) som inte vågar vara ärliga mot sina arbetskamrater. Sen tog jag mitt kodkort och slängde på hans bord och drog! Medan jag va påväg hem ringde han och va arg och sa att "näe såhär kan du inte göra" varpå jag svarade "Klart som fan jag kan, min uppsägningstid är över så jag har ingen anledning att jobba mer" sen la jag på.

Fortfarande idag det mest befriande och sköna jag någonsin gjort och jag ångrar det inte en sekund! 😳

Vad är det du skulle ångra? Det här är mer av en vanlig dialog, förvisso konfliktmässig, men knappast någon hämnd. Vari består hämnden? Att du slutar ett tillfälligt arbete och chefen anser att du är en idiot, vilket han förmodligen ansåg redan innan. Inte minst med tanke på, som du själv säger, att du skötte jobbet sisådär.

Fick du fina vitsord?

😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ursäkta, men det låter som att du är en lika stor idiot. Sabba och göra illa folk? Hämnd är svagt.

Varför alla bortförklaringar? Det är väl ganska uppenbart för en normalbegåvad bondläpp att du kallar honom idiot? 😳

Men han bad ju om ursäkt! Lägg ner nu, för helvete...jag tror knappast poängen med tråden var att älta just detta uttalande. 😳

Ingen poäng alls faktiskt. Men sorry....

Hans 'ursäkt' liknade mest pubertal retorik typ tonåring försöker övertala sina föräldrar att köpa ut sprit......

Min reaktion grundar sig mest på det kärva klimat som råder här när man som nybörjare sticker in näsan här. Ibland känns det som antalet inlägg befogar ett visst mått arogans mot forumdebutanter....

Men det har ju inget med den här tråden att göra. I rest my case.........

Nej, det har du rätt i. Det har ingenting med den här tråden att göra, ej heller det "kärva" klimat som tydligen råder här... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Ursäkta, men det låter som att du är en lika stor idiot. Sabba och göra illa folk? Hämnd är svagt.

Varför alla bortförklaringar? Det är väl ganska uppenbart för en normalbegåvad bondläpp att du kallar honom idiot? 😄

Men han bad ju om ursäkt! Lägg ner nu, för helvete...jag tror knappast poängen med tråden var att älta just detta uttalande. 🙂

Ingen poäng alls faktiskt. Men sorry....

Hans 'ursäkt' liknade mest pubertal retorik typ tonåring försöker övertala sina föräldrar att köpa ut sprit......

Min reaktion grundar sig mest på det kärva klimat som råder här när man som nybörjare sticker in näsan här. Ibland känns det som antalet inlägg befogar ett visst mått arogans mot forumdebutanter....

Men det har ju inget med den här tråden att göra. I rest my case.........

Nej, det har du rätt i. Det har ingenting med den här tråden att göra, ej heller det "kärva" klimat som tydligen råder här... 😳

Jag har inte haft svårt att få mina föräldrar att köpa ut åt mig.

dvs innan jag fyllde 20 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Jag har inte haft svårt att få mina föräldrar att köpa ut åt mig.

dvs innan jag fyllde 20 😄

Är det något att stoltsera med? Herregud...

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är det du skulle ångra? Det här är mer av en vanlig dialog, förvisso konfliktmässig, men knappast någon hämnd. Vari består hämnden? Att du slutar ett tillfälligt arbete och chefen anser att du är en idiot, vilket han förmodligen ansåg redan innan. Inte minst med tanke på, som du själv säger, att du skötte jobbet sisådär.

Fick du fina vitsord?

😄

Ångern skulle i sånt fall vara över CV:n men grejen är att jag inte tål när folk inte är ärliga och slingrar sig i frågor.

Precis som jag skrev som första mening skrev jag

Ja hämnd och hämnd vettefan men skönt va det iaf

När skrev jag att chefen ansåg mig vara en idiot? Jag va den mest uppskattade killen på jobbet pga mitt humör och glädjespridande.

Vet inte om du skrev så bara för att provocera eller om du vaknat på fel sida i den här tråden?

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
När skrev jag att chefen ansåg mig vara en idiot? Jag va den mest uppskattade killen på jobbet pga mitt humör och glädjespridande. Vet inte om du skrev så bara för att provocera eller om du vaknat på fel sida i den här tråden?

Jag läste berättelsen på nytt nu. Jag tror inte att chefen från början visste till 100% att du eller någon specifik annan skulle få jobbet, så hur skulle han kunna ha meddelat dig det från början? Har han invaggat dig i någon slags förhoppning är det beklagligt, men du kanske bara har hört det du vill höra? En del har en tendens att bara minnas det braiga. Han la ju till att det inte var säkert att du skulle få jobbet.

Att chefen ansåg dig vara en idiot är väl självklart! Du sa ju att han var en fegis och idiot. Blir man kallad såna saker så sker det ju automatiskt direkt att man tycker så om den andre.

😛

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Moralpolisen dömmer följande:

Lavrell, bra jobbat. Förmodligen lärde sig chefen något på köpet och handlar annorlunda nästa gång. Men hämnd?

Mjaco0, dåligt. Du betedde dig som en idiot bara för självtillfredsställelsens skull.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har inte haft svårt att få mina föräldrar att köpa ut åt mig.

dvs innan jag fyllde 20 😉

Är det något att stoltsera med? Herregud...

Hörrudu, håll dig till dina politik-trådar istället för att hacka på alla här omkring hela tiden! Jag börjar bli lite trött på ditt jävla beteende...

Redigerat av Lynxo
Link to comment
Dela på andra sajter

Löken (oregistrerad)
Hörrudu, håll dig till dina politik-trådar istället för att hacka på alla här omkring hela tiden! Jag börjar bli lite trött på ditt jävla beteende...

Jasså du.

Link to comment
Dela på andra sajter

mjaco0 (oregistrerad)

Ni e ju fan inte kloka!

Inte trodde jag att det var här på detta forumet jag skulle träffa på de största idioterna. 😄

Men det behövs ju en för att känna igen en annan. 🙂

Gobaj

Link to comment
Dela på andra sajter

Om man ska hämnas ska man alltid göra det där det gör som ondast...

Att vara finurlig i sin hämnd är halva nöjet, det ska inte vara plumpt... 🙂

När det känns i plånboken svider det alltid fint... 😄

Att vara sofistikerad i sin hämnd och ha rumpan på rätt stol (när musiken slutar spela) lärde jag mej på Balkan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara sofistikerad i sin hämnd och ha rumpan på rätt stol (när musiken slutar spela) lärde jag mej på Balkan...

Är det du som är Carl Bildt?

Ehmmm, jag har sålt mina optionsinnehav i Vostok Naft, ehmmm... 🙂

Skojar du eller, jag är väl inte nördig, tycker du det...

Men jag jobbade civilt där nere i 5 år... inte så långt ifrån Calles kontor...

Link to comment
Dela på andra sajter

Att vara sofistikerad i sin hämnd och ha rumpan på rätt stol (när musiken slutar spela) lärde jag mej på Balkan...

Är det du som är Carl Bildt?

Ehmmm, jag har sålt mina optionsinnehav i Vostok Naft, ehmmm... 😳

Skojar du eller, jag är väl inte nördig, tycker du det...

Men jag jobbade civilt där nere i 5 år... inte så långt ifrån Calles kontor...

Man kan aldrig vara för säker 😆

Närå jag skojjade bara lite 😳

Men nördig? 😠 Fräck skulle jag säga! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ändå är här så... Den här har jag dragit "på den längsta..." redan för ett tag sedan men, nåväl...

Bor granne med ett rätt så störigt par tonårsbröder. Deras mor jobbar någonstans långt borta på veckorna så grabbarna får klara sig själva på vardagarna... Med konsekvenser...

Det började med ett allmänt grälande - broderskärlek?- lite då och då, gärna sent på kvällarna. Det i sin tur eskalerade i rejäla slagsmål skulle jag tro bröderna emellan. Det lät så i alla fall kastruller och andra grejor kastades med skräll och oljud och rop som följd. Så pågick det i några kvällar. Av och till. Sedan tog festandet vid... Ett djävla hålligång med, naturligtvis, ännu mera gräl och våld.

Ibland så glömde de bort alldeles att festa. Då spelade de data/tv-spel istället... HÖGT! Sent också naturligtvis.

Så en kväll så gick mitt tålamod i taket, jag gick ner och talade om för de att nu får ni allt ta och skärpa er grabbs...

Givetvis så var allt lungt ett par kvällar. Sedan bröt helvetet lös igen. Ett sjudjävla liv med hög musik satan... Klockan tolv... Jag gick ner...

Ringde på, inget svar. Ringde igen, inget svar... Jag kände på dörrhandtaget. Dörren var olåst. Jag gick in i ghettot. Skithög musik, jag ropade hallå. Inget svar. Då gick jag in och stängde av stereon. Det visade sig att killen stod i duschen. Han kom ut i bara badhanduken och mumlade "vad i helv." då halkade han på vattnet och ramlade omkull framför mig... Handuken flög iväg...

"Mycket imponerande" sade jag, " men jag är rätt sur nu, lider av ett ojämt humör och min hagelspruta är laddad så nu DJÄVLAR tar du och lugnar ner det här träsket"...

Sedan gick jag ut och det har varit lungt sedan dess...

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ändå är här så... Den här har jag dragit "på den längsta..." redan för ett tag sedan men, nåväl...

Bor granne med ett rätt så störigt par tonårsbröder. Deras mor jobbar någonstans långt borta på veckorna så grabbarna får klara sig själva på vardagarna... Med konsekvenser...

Det började med ett allmänt grälande - broderskärlek?- lite då och då, gärna sent på kvällarna. Det i sin tur eskalerade i rejäla slagsmål skulle jag tro bröderna emellan. Det lät så i alla fall kastruller och andra grejor kastades med skräll och oljud och rop som följd. Så pågick det i några kvällar. Av och till. Sedan tog festandet vid... Ett djävla hålligång med, naturligtvis, ännu mera gräl och våld.

Ibland så glömde de bort alldeles att festa. Då spelade de data/tv-spel istället... HÖGT! Sent också naturligtvis.

Så en kväll så gick mitt tålamod i taket, jag gick ner och talade om för de att nu får ni allt ta och skärpa er grabbs...

Givetvis så var allt lungt ett par kvällar. Sedan bröt helvetet lös igen. Ett sjudjävla liv med hög musik satan... Klockan tolv... Jag gick ner...

Ringde på, inget svar. Ringde igen, inget svar... Jag kände på dörrhandtaget. Dörren var olåst. Jag gick in i ghettot. Skithög musik, jag ropade hallå. Inget svar. Då gick jag in och stängde av stereon. Det visade sig att killen stod i duschen. Han kom ut i bara badhanduken och mumlade "vad i helv." då halkade han på vattnet och ramlade omkull framför mig... Handuken flög iväg...

"Mycket imponerande" sade jag, " men jag är rätt sur nu, lider av ett ojämt humör och min hagelspruta är laddad så nu DJÄVLAR tar du och lugnar ner det här träsket"...

Sedan gick jag ut och det har varit lungt sedan dess...

Så ska de tas!

Skål på dig, broder! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

"Mycket imponerande" sade jag, " men jag är rätt sur nu, lider av ett ojämt humör  och min hagelspruta är laddad så nu DJÄVLAR tar du och lugnar ner det här träsket"...

Sedan gick jag ut och det har varit lungt sedan dess...

Nice. Hade du målat dig också? 😄

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

Moralpolisen dömmer följande:

Lavrell, bra jobbat. Förmodligen lärde sig chefen något på köpet och handlar annorlunda nästa gång. Men hämnd?

Jag citerar mig själv igen:

Ja hämnd och hämnd vettefan men skönt va det iaf

😎

Link to comment
Dela på andra sajter

"Mycket imponerande" sade jag, " men jag är rätt sur nu, lider av ett ojämt humör  och min hagelspruta är laddad så nu DJÄVLAR tar du och lugnar ner det här träsket"...

Sedan gick jag ut och det har varit lungt sedan dess...

Nice. Hade du målat dig också? 😄

😄 Hmm... Fick den där frågan på "den längsta tråden..." också 🙂

Nej, det... behövdes tydligen inte...

Det jag gjorde var ju inte en hämd i ordets rätta bemärkelse, utan mer som en "nu är måttet rågat" upplevelse.

Å andra sidan så var ju det där inte att rekommendera, ja inte målandet utan själva tillvägagångssättet på min "tillsägelse". Gjorde mig ju skyldig till en hel drös med olagligheter, olaga intrång, olaga hot mm... Men vad gör man

Olaga?

Borde rimligtvis finnas laga intrång eller laga hot också då? 😛 Hur faen hotar man någon rent lagligt? "Pilutta dig"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en gång en kvinna som gick och spred osanningar om mej… Till en början sket jag i det, men efter ett tag tyckte jag att hon gick över gränsen. Detta påtalade jag för min polare som hade stadens mest populära hak…

Jag satt i baren och hon kom in och ville beställa, personalen tittade på henne… Hon tjatade… personalen totalt ignorerade henne…

2 timmar senare gick hon därifrån högröd i ansiktet, utan att ha fått något från baren… Då hade det sjunkit in varför hon inte fått något och att det inte skulle bli något…

På andra sidan baren satt jag och sippade på mina öl och följde hela förloppet med ett litet leende…

Man mår så bra av det… 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en gång en kvinna som gick och spred osanningar om mej… Till en början sket jag i det, men efter ett tag tyckte jag att hon gick över gränsen. Detta påtalade jag för min polare som hade stadens mest populära hak…

Jag satt i baren och hon kom in och ville beställa, personalen tittade på henne… Hon tjatade… personalen totalt ignorerade henne…

2 timmar senare gick hon därifrån högröd i ansiktet, utan att ha fått något från baren… Då hade det sjunkit in varför hon inte fått något och att det inte skulle bli något…

På andra sidan baren satt jag och sippade på mina öl och följde hela förloppet med ett litet leende…

Man mår så bra av det… 😉

🙂 Underbart ju....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...