Jump to content
Annons

Dagens I-landsproblem


mjaco0 (oregistrerad)

Recommended Posts

mjaco0 (oregistrerad)

Ös ut din frustration över det moderna samhällets felbarhet.

Jag börjar:

Jag blir så jävla arg på...Diskmaskinsreparatörer!

Två hela 🙂 veckor väntade jag på att den xx diskmaskinsreparatören skulle komma och laga min diskmaskin.

Dvs. två 😄 veckor av handdisk.

Idag kom den 😎 hit (jag fick ta ledigt för att någon skulle vara hemma och släppa in den 😄 ). Efter en minut sa han att vi inte sköljt av disken ordentligt före disk, plockade bort en bit papper och gick. Fakturan kommer senare.

Glad i hågen startade jag den 😠 diskmaskinen efter det familjen ätit middag.

Tror ni den xx maskinen fungerade. NÄÄÄ!

Jag ringde direkt till den 😠 . Nu får jag diska för hand en vecka till innan den 😠 kommer och lagar skiten IGEN.

(Dessutom upptäckte jag att diska för hand var riktigt trevligt) 😉

Redigerat av mjaco0
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Och jag har en diskmaskin där det står att man INTE bör tvätta av det värsta från tallrikarna med vatten före maskindiskningen. Det försämrar tvättmedlets effekt tydligen.

ja jävlar...

Gick reparatören efter att han sagt att ni inte tvättat av disken innan diskning? Vilken idiot...

Detta påminner mig om en gång när ventilationsinspektörerna var här och skulle kontrollera att det var tillräckligt flöde i köket (jag har ingen riktig fläkt, utan bara ett luftsughål som man dessutom inte kan justera styrkan på) och ventilationen i badrummet (samma sak där).

Hursomhelst, jag fick världens utskällning av den ene av ventilationsinspektörerna och han sa att jag måste hålla efter mot smuts och fett bättre. Hahahahaha... jag hade varit hemma dagen innan (ledig) och verkligen tagit bort allt i den riktningen under hela 7 timmar, vilket jag också sa till honom. Nejnejnej, svarade han då och visade mig... Vad visade han? Jo, att jag 1.5 meter (!) upp i röret inte hade gjort rent ordentligt! Han använde nån slags pinne med en borste på. Jag brydde mig inte seriöst på allvar, utan visade dem vidare till badrummet. Där händer nåt ännu värre! Han sliter formligen loss ventilen med hjälp av ett stämjärn, så tätningslisten lossnar och ventilen hänger på sned. Målare hade en månad innan, eller nåt sånt, varit där och målat taket och den där ventilen. Det ser nu fortfarande inte klokt ut där i taket, med den där hängande. Så nu nästa gång ska det bli kul att se vad de säger. För nu har jag medvetet sparat kvar fett i och runt hela ventilen i köket under 2 års tid. Det är ju ingen idé att göra rent alls. Den djäveln...

:rolleyes:😆😆

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...