Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: It´s quiz time

ARTIST/GRUPP: The artist always known as Staffan Widmark

GENRE: POP

LÅTLÄNGD: 3,14

KOMPOSITÖR: se artist/grupp

PRODUCENT: oj minns inte namnet

EV. MEDVERKANDE: jag + jag + jag + jag+

INSPELNINGSÅR: måste ha vart i år

FORMAT: Mp3 helt klart.

STORLEK: 4,44 mb

STATUS: Skiss eller halvfärdig demo

(

LÅTLÄNK:)

Bättre sång här hoppas jag: It´s quizTime (again):

Den här 60-tals inspirerade låten är väl inte riktigt klar.

Behöver nog fixa med en del saker.

Det är därför jag lägger upp den här för att få lite åsikter om det mesta. Så jag är mycket tacksam för att få lite feedback.

Redigerat av Tokai
Annons
Postat

Kanske ingen dunderhit men klart trivsam historia. Skön 60s-vibbar. Den där producenten behöver du nog inte försöka minnas namnet på heller. Om han hade gjort sitt jobb skulle han vid inspelningen aldrig släppt igenom sången. Den var "sur" på väldigt många ställen, men det finns där så jobba på. Annars vackert.

Bra jobbat!! / Steffo

Postat

Jag tycker du ska kvantisera lite, för du är inte speciellt bra på att hålla takten. (vilket jag inte heller är)

Trevlig låt.

Postat
Kanske ingen dunderhit men klart trivsam historia. Skön 60s-vibbar. Den där producenten behöver du nog inte försöka minnas namnet på heller. Om han hade gjort sitt jobb skulle han vid inspelningen aldrig släppt igenom sången. Den var "sur" på väldigt många ställen, men det finns där så jobba på. Annars vackert.

Bra jobbat!! / Steffo

Betyder "sur" taskig sång?

Postat (redigerat)
Jag tycker du ska kvantisera lite, för du är inte speciellt bra på att hålla takten. (vilket jag inte heller är)

omredigerat

Trevlig låt.

Jag har alltid eftersträvat att musiken låter levande, och det här att hårt kvantisera t.ex trummorna är helt främmande för mig. Jag vet att det blir tajtare, men också mer opersonligt. Men jag fattar vad du menar - inte för mycket av allting. Gick dock igenom trummorna i Cubase men såg inte onormalt, allting var rätt på plats, så jag fattar inte att jag kan hålla takten, som du säger

Fidden , när jag gjorde den här låten tänkte jag på dina kritik om mina dåliga intros. är detta intro ok?

Redigerat av Tokai
Postat (redigerat)
Betyder "sur" taskig sång?

sur=falsk

Men inte sur=dålig. Alltså, helt ok, men jobba lite på att få det renare.

Redigerat av Wernborg
Postat

Jo men jag tycker introt är mjukt och stämningsfullt och lagom långt och går bra ihop med versen.

Jag skulle nog säga att sången är lite svajig eller darrig, speciellt de låga tonerna, nu är ju inte jag själv den som kan lära ut några knep för att undvika det då jag själv har samma problem.

Gillar tempo växlingarna och vändpunkterna i låten. Refrängen är riktigt catchig.

Tycker stråkarna är lite höga, känns som de ligger lite ovanpå vilket gör att de liksom tar bort lite av trycket i refrängerna.

Bra jobb!

Postat

Tack kamrater för era synpunkter. Har gjort en uppdaterad insats på sången. Länken ligger högst upp.

Jag har gjort lite halvtaskiga saker på sistonde men börjar få upp ångan igen. Tack stajo för att du gillade låten (hade på känn att du skulle - men man kan aldrig vara säker)

Hoppas att den "nya sången" funkar bättre, dvs mindre citron.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.