Jump to content
Annons

Vilket ram minne

Recommended Posts

Johan^ (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hallo !

Ska köpa toneport UX2 på onsdag och ja ska andvända cubase. Ja har 1 gb på min bärbara, tror de e för lite.

Vilket ram minne och pris ?

Och vad e lagom ?

/ Johan^

Redigerat av Johan^
Annons
Postat

1GB brukar räcka långt om man inte ska köra med stora samplingsbibliotek. Så köp inte mer minne förrän du vet att du behöver det.

Men skulle du behöva minne så brukar kingston göra relativt billiga och kvalitativa minnen.

Johan^ (oregistrerad)
Postat

Bra med snabbt svar :rolleyes: Ja ska ha ez drummer och Proteus X LE. Räcker det fortfarande tror ni ?

Postat (redigerat)

Jag tippar på att dina 1 GB räcker till.

Vet du vilken hastighet dina nuvarande minnen har?

Vet du vilken, och hur snabb processorn är?

Redigerat av Linus
Postat

EZ Drummer är inga problem. Vet inte hur minneskrävande proteus x le är, det beror ju givetvis på vilka ljud och hur många instrument du kör på en och samma gång. Den har ju möjligheten att streama direkt från hårddisken, men med en laptophårddisk är det väl lite tveksamt om den hänger med.

Jag tycker du ska prova först. Känner du att det blir för snålt med minnet så köp mer.

Visst är det alltid bra med mer minne, men det finns roligare saker att lägga pengar på :rolleyes:

Johan^ (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Tack ,Pentium 1.7 GHz prosessor . Snabbheten på minnet vet ja inte ..på kartongen står de bara 512 x 2.. men de e kasnke bara o testa om de går som raindays sejjer ?

Redigerat av Johan^
Postat
bara o testa om de går som raindays sejjer ?

Absolut! :rolleyes:

Postat

Om du nu köper minne se till att det är "fujistu-rekommenderat" och använd sedan antistat-band när du sätter in minnet... annars kan det gå riktigt illa 😄!

Johan^ (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Haha , ja tack för tipset =D En helt annan sak , min studio:

Toneport ux2

studio project b1

cubase se

Xboard

AKG studio hörlur (va de nu hette mer)

Ez drummer

(eventuellt ram minne)

låter de bra 😄 ?

Redigerat av Johan^
Postat

Ett problem! UX2 är ett bra ljudkort (och GearBox är suveränt bra) dock så har TonePort rätt hög latency ifall man spelar midikeyboard!

Johan^ (oregistrerad)
Postat

Ok tack, Finns de något sätt att lösa de ? Lr e de nytt ljudkort om man ska spela in midi på klaviatur?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.