Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Är helt ny och har aldrig gjort detta, men har fattat tycke för att skriva. Undrar om någon vet hur man kontaktar någon som gör musik? Och om man nu skickar sin text till en person, hur gör man copy på den så den inte råkar hamna i fel händer?

Vet ens inte om det jag skriver är bra.

Annons
Postat
  rosesarered sa:
Är helt ny och har aldrig gjort detta, men har fattat tycke för att skriva. Undrar om någon vet hur man kontaktar någon som gör musik?

Det här forumet kan vara en bra början om du vill hitta någon som kan testa att skriva musik till dina texter. :rolleyes:

Postat
  rosesarered sa:
Vad för typ av musik gör du?

Har du mail?

Jag gör rock/pop, främst åt indiehållet. Har influenser såsom Radiohead, Springsteen, The National, Coldplay, R.E.M. etc.

Du kan använda "E-mail"-knappen som står under detta inlägg.

Postat

Berätta lite om dig själv. 😏

Skriver du på svenska? På engelska? Båda?

Vilken musik gillar och lyssnar du på?

Vad är det för stil på dina texter? Rimmande gladpoptexter Eller sorgsna visor?

Två textförfattare kan vara så olika. T.ex. en Stefan Sundström-text har ofta en politisk vinkling och en Joakim Berg-text ett poesi-doftande uttryckssätt. Finns det några textförfattare som inspirerar dig?

Postat

Linus, texterna jag skriver på är på svenska.

Tagna från egna dagboksanteckningar, dikter och annat jag skrivit.

Stil? Ja jag vet inte, lite sorgna, känslosamma som berör.

Jag har aldrig skrivit sånger innan men tyckte det verkade en intressant idé då jag iaf har sång som bakgrund, även fast jag inte sjungit på några år.

Texter som jag gillar själv är allt från olle ljungström, lisa nilsson, eva dalgren, cajsa-stina, cajsalisa (otippat kanske) mfl.

Viktigast för mig är att det ska kännas äkta, sen att det råkar gå mycket åt ballad hållet i texterna kanske beror på den fas man är i livet nu. Inte vet jag? Men så tror jag iaf.

Berätta om dig själv.

Postat

Kul att man kan roa folk denna trista måndag eftermiddag :-)

Linus, när jag skrev berätta om dig själv menade jag självklart vilken typ av musik du gör osv?

Postat
  rosesarered sa:
Kul att man kan roa folk denna trista måndag eftermiddag :-)

Linus, när jag skrev berätta om dig själv menade jag självklart vilken typ av musik du gör osv?

Jag har skrivkramp alltsomoftast.

Om du känner för det kan jag ta ett kik på nåt av det du skrivit, och kanske sätta ihop nåt.

Jag skriver "kanske" därför att jag får inte alltid tummen ur röven osv. Men jag har faktiskt just nu ett par halvfärdiga grejjer som skulle behöva textsättas.

tjing

/Bengan

Postat
  rosesarered sa:
Hur många kan man skicka sin text till? Har som sagt inget toppen klart ännu, bara lite utkast och ideer.

Skicka den till så många du vill och se om folk nappar! Jag har uppfattat det som om du har flera texter, visa de olika och låt de aktuella låtskrivarna känna vilken som passar bäst. 😛

Postat

Jag har faktiskt bara en klar som 1 utkast. Resten är inte ens halvklara, men jobbar på dom då och då. Allt är från anteckningar, minnen, osv som tillslut sätts ihop till låt.

Men i och med jag aldrig skrivit låtar innan vet jag ens inte om jag är på rätt spår eller helt åt fel väg och borde lägga ner mitt skrivande innan någon skadas hårt *skratt* just kidding.

Postat

killar, har ni fått mina texter? Går jag in på min inkorg här och trycker på sent så står det att jag har skickat noll meddelanden.

Har dom kommit fram??

Postat
  Twilight_Zound sa:
Har oxå Fantasiförlust i min (G)ärna 😄 när det (Hj)äller 😆

texter men mina låtar är alltsom oftast mellankoliska och inte

depprimerande men lite sorgsna...

Kolla Nothing´s Fine på min site: Min site eller i alla fall del av den ;-}

Eller en del andra spå på: SoundClick

Fråga....Sjunger du oxå...eller??

Kanon, men jag tror inte alls din musikstil passar min. Hade tänkt mig mer Lisa Nilsson, CajsaStina, Eva Dahlgren hållet till mina texter.

Tack iaf!

Postat
  rosesarered sa:
killar, har ni fått mina texter? Går jag in på min inkorg här och trycker på sent så står det att jag har skickat noll meddelanden.

Har dom kommit fram??

Japp jag fick ditt mejl.

Jag återkommer när jag kollat lite:)

tjing

Postat
  Pluffo sa:
  rosesarered sa:
Berätta om dig själv.

Jag är lång, mörk och tycker om långa skogspromenader.

Det är du inta alls! Möjligtsvis lång 😠

Postat
  rosesarered sa:
Texter som jag gillar själv är allt från olle ljungström, lisa nilsson, eva dalgren, cajsa-stina, cajsalisa (otippat kanske) mfl.

ingen hårdrocksOpera då !! 😛

Postat
  TordA sa:
  rosesarered sa:

ingen hårdrocksOpera då !! 😄

neee, inte direkt... sorry!

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.