Eternal Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 LÅTNAMN: Led By Confusion ARTIST: Mikael "Eternal" Andersson GENRE: Symfonisk instrumentell metal? Gitarronani. LÅTLÄNGD: 03:07 KOMPOSITÖR: Mikael Andersson PRODUCENT: Mikael Andersson INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 192 STORLEK: 4,29MB STATUS: Låtskiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Som vanligt är det lite slarvigt och så när jag släpper de tidiga verionerna. För att det ska gå snabbt. Vill veta om ni har några ideér angående låten. Och om själva produktionen. Ps. Är lite osäker på namnet "Led By Confusion", det känns inte riktigt korrekt. Språkligt alltså. Ledby31.mp3
Wernborg Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 Snygga linjer, väldigt lyriskt. Sticket vid 1,30 nåt kommer som en total överraskning. Supernice. Gött spelat också, fast trummorna var lite otajta. (PS Frasen vid 2,02 lät som nån ABBA-låt. Kommer inte på vilken. Coolt DS)
Eternal Postat 30 oktober 2006 Trådstartare Postat 30 oktober 2006 Fyfasiken vad min onani får lite uppmärksamhet. Är det för att det är en smal genre eller för att det är skitdåligt? Wernborg Tack för kritiken. Jo, trummorna är inte helt hundra. G- strängen på vissa gitarrpålägg är ostämd också. Sista gången jag köper en gura med floyd rose-stall. 😉 Nu ska jag lyssna på din Hårdrockslåt! 😮
joakim_r Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Jag gillar känslan på låten. Snyggt spelat ocb bra gitarrljud. Som påpekat så var trummorna lite otajta. Du kanske kan lägga på nån form av distat komp vid slutet för att få det lite fetare. Bara en tanke! //Joakim
Eternal Postat 30 oktober 2006 Trådstartare Postat 30 oktober 2006 (redigerat) Jag gillar känslan på låten. Snyggt spelat ocb bra gitarrljud. Som påpekat så var trummorna lite otajta. Du kanske kan lägga på nån form av distat komp vid slutet för att få det lite fetare. Bara en tanke! //Joakim Bra idé med slutet. Jo, trummorna får jag fixa till. Låten kommer också att bli längre. När får man höra något mer med dig föresten? Senaste jag hörde var Vivaldis årstider. Redigerat 30 oktober 2006 av Eternal
Snake Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Vackert! Kan inte låta bli att tänka på en soloplatta med Marty Friedman. "Scenes" heter den och är helt instrumental och väldigt melodiös. Snygga melodier och oväntade partier även i din låt. Och som sagt lite otight här och var men det är ju inte en färdig produktion än. Angående slutet så tycker jag du kan bygga upp stråkarret ytterliggare innan du plockar fram den distade komp-guran. In med lite djupa cellos mm. 😄 Vad använder du för gitarr-förstärkare/processor?
joakim_r Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Jag gillar känslan på låten. Snyggt spelat ocb bra gitarrljud. Som påpekat så var trummorna lite otajta. Du kanske kan lägga på nån form av distat komp vid slutet för att få det lite fetare. Bara en tanke! //Joakim Bra idé med slutet. Jo, trummorna får jag fixa till. Låten kommer också att bli längre. När får man höra något mer med dig föresten? Senaste jag hörde var Vivaldis årstider. Problemet är att jag går lumpen nu så har inte haft så mycket tid. Snart blir jag ledig mer och då ska jag och robin (aresius) börja på några nya låtar som vi förmodligen kommer att lägga upp här.
Eternal Postat 31 oktober 2006 Trådstartare Postat 31 oktober 2006 Jag gillar känslan på låten. Snyggt spelat ocb bra gitarrljud. Som påpekat så var trummorna lite otajta. Du kanske kan lägga på nån form av distat komp vid slutet för att få det lite fetare. Bara en tanke! //Joakim Bra idé med slutet. Jo, trummorna får jag fixa till. Låten kommer också att bli längre. När får man höra något mer med dig föresten? Senaste jag hörde var Vivaldis årstider. Problemet är att jag går lumpen nu så har inte haft så mycket tid. Snart blir jag ledig mer och då ska jag och robin (aresius) börja på några nya låtar som vi förmodligen kommer att lägga upp här. Ok, jag ser fram emot det i alla fall. Sedan får vi dra ihop en låt tillsammans. Eller i alla fall ett battle. 🙂 På skoj alltså!
Eternal Postat 31 oktober 2006 Trådstartare Postat 31 oktober 2006 Vackert! Kan inte låta bli att tänka på en soloplatta med Marty Friedman. "Scenes" heter den och är helt instrumental och väldigt melodiös. Snygga melodier och oväntade partier även i din låt. Och som sagt lite otight här och var men det är ju inte en färdig produktion än. Angående slutet så tycker jag du kan bygga upp stråkarret ytterliggare innan du plockar fram den distade komp-guran. In med lite djupa cellos mm. 🙂 Vad använder du för gitarr-förstärkare/processor? Tackar! Undrar hur jag kan få trummorna otajta egentligen? 😉 Har klickat in i Cubase. Men allt är möjligt. Jag lyckades i alla fall. Jag köpte och testade en Vamp-2. Billig och bra måste jag säga. Fast det är ett måste att ladda hem lite presets till den. För de som är original är inte så roliga. Cellos vore fräckt men jag har ett väldigt begränsat utbud av samplingar. Kör Cubase's instrumentpluggar och EZ drummer. Hehe, jag får se om jag kan skaka loss lite pengar till något fint stråkbibliotek.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.