Jump to content
Annons

automatiska clip

wannabe DJ (oregistrerad)

Recommended Posts

Postat

hallå! jo, jag håller på me en liten låt här och behöver lite hjälp. :rolleyes: skulle först vilja veta hur man automatiserar volymen på ett vettigt sätt. typ så att introt börjar tyst och sedan långsamt blir högre. och vilket automatiskt clip ska man använda för att det låter som att introt istället börjar spelas inne hos grannen och sedan långsamt kommer närmare? 😄

Annons
Postat
vilket automatiskt clip ska man använda för att det låter som att introt istället börjar spelas inne hos grannen och sedan långsamt kommer närmare? :rolleyes:

Du behöver en bulldozer och jävligt tålmodiga grannar.

(obs, jag vet inte, men kunde inte hålla mig. sorry 😄. Välkommen till forumet)

Postat

Kan inget om FL, så jag har ingen aning om vad "automatiskt clip" ska betyda, men vanligtvis är det resonanta lågpassfilter som ger "rummet brevid-effekten"...

Postat
vilket automatiskt clip ska man använda för att det låter som att introt istället börjar spelas inne hos grannen och sedan långsamt kommer närmare? :rolleyes:

Du behöver en bulldozer och jävligt tålmodiga grannar.

(obs, jag vet inte, men kunde inte hålla mig. sorry 🙂. Välkommen till forumet)

haha fan va kul 😄 nämen e det ingen som kan det här?? 😄 '

Postat
Kan inget om FL, så jag har ingen aning om vad "automatiskt clip" ska betyda, men vanligtvis är det resonanta lågpassfilter som ger "rummet brevid-effekten"...

Jag skulle satsa på denna variant. Låter mycket trovärdigt. Iaf med VST-pluggen Luxonix LFX-1310! 😉

Postat (redigerat)

Hmm... Vet inte om jag förstår dig rätt men du har alltså en effekt och vill göra så att den börjar på max och fadas ut eftersom projektet rullar.

Om det är ett "Fl plugin": Högerklicka på kontrollen du vill styra och välj "Create automation clip".

Om det är en vst: Börja med att latcha lite med kontollen så att "wrapper:n" Fattar vilken kontroll du vill åt. Klicka sedan på "stick kontakten" som sitter på wrapper fönstret längst upp till vänster. Välj sedan "Last tweaked paramenter" och därefter "Create automation clip". (OBS, Det är inte säkert att alla vst:er kan hantera denna funktionen. Du får skylla på tillverkaren inte mig 😉 )

Gäller för båda: Klicka sedan i nedre delen av playlisten för att lägga till det i tidslinjen.

Klart !

// Nexustwins

Redigerat av Nexustwins
Postat

tackar så mycket för hjälpen! 😉 det där me vst hade jag ingen aning om. men några frågetecken återstår.... jag har bara lyckats få in effecten på 1 kanal, vill att effecten ska beröra alla ljud. 🙂 hur gör man?

har du föresten nått tips på en bra effect som gör den där "från grannen ljudet"?

Postat (redigerat)

Sätt en Fruity Fast LP på mastern och kör automation på den. Då blir det på alla ljud 😉

Alternativt kan du länka alla instrument för sig till automationklippet med "link to controller". Men tar så mycket mer tid 🙁

Redigerat av Excess
Postat

Om du vill ha nått som kanske låter lite verkligare än "Fast Lp" så kan du iallfall välja:

Högerklicka på master FX. >> File >> Open mix track state. Så har du nått som låtter hyffsat iaf.

Lite mer: Lägg sedan på lite gatubrus och filk som snackar så låter det som det är utranför en club. m

Postat

tack så mycket för tipsen!

rock on!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.