Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Minst 2 in 2 ut, ingen latency och a/d-d/a måste vara i hög kvalitet. Får kosta max 10 tusen och det ska vara konflikt fritt (gärna firewire).

Annons
Postat

Instämmer; Fireface400. Kostar bara 2000 mer än Motu Ultralight men är bättre på alla vis, framförallt när det gäller låg latency & mickförstärkarna. Sen har den ju även ADAT.

Postat
RME Fireface 400.

MOTU gör väl ett gäng bra firewirekort också har jag för mig.

Men RME slår det mesta.

ja fireface 400 har jag spanat in.. jag har kört mycket med 800 och det är grymt bra men så jäkla overkill bara.. 400 kortet är grymt men behöver inte alla in/ut... om det fanns ett firewire 200 skulle jag nog slå till

Postat

tillägget 800 samt 400 hänvisar till busshastighet så vitt jag vet.

Det är mao ingen större risk att det släpps ett fireface 200.. 😳

Om din maxgräns är 10 000 och du vill ha riktigt bra AD/DA ska du nog ta en riktig funderare på just Fireface 400. De extra in/utgångarna kommer du få nytta av en vacker dag. Kanske vill du plocka ut en virveltrumma och köra igenom en analog kompressor etc.

Postat

Bra idé;

4 in (varv 2 mick) 4 ut (varav första paret via kvalitetspotentiometer), MIDI och en bra hörlursförstärkare (med potentiometer). Skulle vara kanon!

Postat

Om du enbart behöver 2 in/ut och har råd att lägga lite slantar på det så vore det kanske bättre att satsa på en dedikerad ADC/DAC med optisk I/O?

Postat
De extra in/utgångarna kommer du få nytta av en vacker dag. Kanske vill du plocka ut en virveltrumma och köra igenom en analog kompressor etc.

Du har rätt

Postat
Om du enbart behöver 2 in/ut och har råd att lägga lite slantar på det så vore det kanske bättre att satsa på en dedikerad ADC/DAC med optisk I/O?

berätta mer?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.