Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej på er!

jag har precis skramlat klart för att köpa en 4x10 basförstärkare.

pedant som jag är så undrar jag om det behövs, hur ska man säga, en mjukstart för den, för bästa långsiktiga reslutat.

hejdå!

Annons
Postat

Hifi-folket brukar ju snacka om att spela in sina högtalare, men om det gäller transistorslutsteg har i alla fall jag inte hört om nån inspelningsperiod.

Mothugg?

Postat (redigerat)

Jag tillhör de där... hifi-nissarna. Jag tror inte att livslängd eller liknande varken ökar eller minskar beroende på hur du "spelar" in din elektronik.

Redigerat av Light Head
Postat

e den helt ny och absolut aldrig spelad på, så gör du nog bäst att spela in den försiktigt.. dvs inte dra på full kräm med en gång!!!!

Jag tror verkligen att du tjänar på det i längden!!!!

Postat

Japp. Basförstärkare måste spelas in försiktigt. De är så sköra när de kommer från fabriken. Använd bara ljust starköl första veckorna, undvik mörkt öl och vin. Skvätt bara försiktigt på framsidan, absolut inget inne bland elektroniken första veckorna. 😳

Ärligt, ta det lite lugnt med volymen bara. Lyssna så det inte är nåt löst inuti, det är inte alltid så bra kvalite på saker nu för tiden. Kolla lösa skruvar och efterdra om de är på väg. Annars finns det inte mycket att tänka på. Ös på.

G.

Postat
hej på er!

jag har precis skramlat klart för att köpa en 4x10 basförstärkare.

pedant som jag är så undrar jag om det behövs, hur ska man säga, en mjukstart för den, för bästa långsiktiga reslutat.

hejdå!

Finns en guide hur man spelar in element på celestions hemsida

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.