william.nixon Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 LÅTNAMN: How does it feel to be dead? ARTIST/GRUPP: Nixon GENRE: Grunge/rock LÅTLÄNGD: 3:05 KOMPOSITÖR: Christian Nilsson (jag, alltså) PRODUCENT: Nilsson (igen) INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: 2,82 MB STATUS: Skiss Hoj hoj! Experimenterade med min röst och mitt "sound", så jag försökte mig på en Pearl Jam/Soundgarden/Alice in chains-inspirerad låt. Posta gärna kommentarer till mig, då jag är lite osäker på om jag borde fortsätta och klura på en sån här sorts musik eller om jag borde lägga ner och fortsätta spela retardorock. 😛 Taxåmycke. How_does_it_feel.mp3
william.nixon Postat 31 oktober 2006 Trådstartare Postat 31 oktober 2006 (redigerat) Hmpf... någon borde iaf ha lyssnat och haft nåt att säga? 😆 Redigerat 31 oktober 2006 av william.nixon
stajo Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Versen är helt ok och lovande men tycker inte refrängen riktigt går hem hos mig. Du kör någon stämma där va? Det låter lite kornigt och nästan distande på ref, kanske ligger den för tätt. Lite panorering hade också varit på sin plats för nu dränks sången lite i gitarren. Men som sagt versen...
william.nixon Postat 2 november 2006 Trådstartare Postat 2 november 2006 Tack! Stämmorna på refrängen ligger ganska tätt och det medvetet, men kan försöka att göra om det lite mer spritt. Så refrängen går inte hem? Hmm... den skiljer ju sig rent essensmässigt (?) från versen. Får kolla. Tack för tiden!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.