lonewind Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Hej... Jag håller på med en ny låt. Jag har bara kommit till att göra backgrundsmusiken. Tänkte prova att lägga ut ett första utkast redan nu för att se om ni kan komma med några vettiga tips att tänka vid vidare arbete med låten. Nivåer och ljud och sådant är helt opillat på så det kan ju låta rätt mycket korv både här och där... Rajton... vad säger ni? Your browser does not support the HTML5 audio tag * LÅTNAMN: Aware * ARTIST/GRUPP: Chris Michols * GENRE: Pop/Rock * KOMPOSITÖR: Chris Michols * PRODUCENT: Chris Michols * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: Mp3 128Kbps * STORLEK:ca 5MB * STATUS: Absolut jätteofärdig!
ynot Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 känns mycket fimmusik vacker o skör (om cello fick sjunka tillbaka lite...båden den o den distade sköna gittaren är lite in the face...).. är lite ambivalet till vinyl knastret fint men ja det är något .. vet ej riktig bra låt väntar på fortsättningen.. ynot
lonewind Postat 28 oktober 2006 Trådstartare Postat 28 oktober 2006 känns mycket fimmusik vacker o skör (om cello fick sjunka tillbaka lite...båden den o den distade sköna gittaren är lite in the face...).. är lite ambivalet till vinyl knastret fint men ja det är något .. vet ej riktig bra låt väntar på fortsättningen.. ynot Najs.... Ja, cellon och gitarren ska ned något.... Där är vi helt överrens. Vinylknastret skapar den atmosfär som jag föreställer mig för den här låten. Det är nämligen en gammal låt som jag gjort en en riktigt rutten inspelning en gång i tiden. Den brusade som ett flygplan och därav kan jag inte tänka mig den här låten utan lite oljud som bara finns där... Tackar och bockar för din tid. Ska posta uppdateringar.. Det är möjligt att jag hinner slänga på lite sång redan imorgon. Chris
lonewind Postat 29 oktober 2006 Trådstartare Postat 29 oktober 2006 Något mer innan jag börjar lägga sång i eftermiddag?
lonewind Postat 29 oktober 2006 Trådstartare Postat 29 oktober 2006 Sablar! Anfäkta och anamma! Dunder och granater! Har precis upptäckt att jag gjort refrängen fel så att det inte funkar med sången. Nu måste jag ju göra om. Och jag som tyckte att bakgrunden till ref var fin.... 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.