Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej...

Jag håller på med en ny låt. Jag har bara kommit till att göra backgrundsmusiken. Tänkte prova att lägga ut ett första utkast redan nu för att se om ni kan komma med några vettiga tips att tänka vid vidare arbete med låten.

Nivåer och ljud och sådant är helt opillat på så det kan ju låta rätt mycket korv både här och där...

Rajton... vad säger ni?

* LÅTNAMN: Aware

* ARTIST/GRUPP: Chris Michols

* GENRE: Pop/Rock

* KOMPOSITÖR: Chris Michols

* PRODUCENT: Chris Michols

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: Mp3 128Kbps

* STORLEK:ca 5MB

* STATUS: Absolut jätteofärdig!

Annons
Postat

känns mycket fimmusik vacker o skör (om cello fick sjunka tillbaka lite...båden den o den distade sköna gittaren är lite in the face...)..

är lite ambivalet till vinyl knastret fint men ja det är något .. vet ej riktig

bra låt väntar på fortsättningen..

ynot

Postat
känns mycket fimmusik vacker o skör (om cello fick sjunka tillbaka lite...båden den o den distade sköna gittaren är lite in the face...)..

är lite ambivalet till vinyl knastret fint men ja det är något .. vet ej riktig

bra låt väntar på fortsättningen..

ynot

Najs....

Ja, cellon och gitarren ska ned något.... Där är vi helt överrens.

Vinylknastret skapar den atmosfär som jag föreställer mig för den här låten. Det är nämligen en gammal låt som jag gjort en en riktigt rutten inspelning en gång i tiden. Den brusade som ett flygplan och därav kan jag inte tänka mig den här låten utan lite oljud som bara finns där...

Tackar och bockar för din tid. Ska posta uppdateringar.. Det är möjligt att jag hinner slänga på lite sång redan imorgon.

Chris

Postat

Sablar! Anfäkta och anamma! Dunder och granater!

Har precis upptäckt att jag gjort refrängen fel så att det inte funkar med sången. Nu måste jag ju göra om. Och jag som tyckte att bakgrunden till ref var fin.... 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.