Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat
Har väl haft en 4-5 st maskiner o farsan 3-4 st och vi har haft problem (mer eller mindre) båda två.

Jag har åas aldrig haft något direkt krångel med mina burkar. Varken när det gäller hårdvara eller mjukvara (men så har jag i stort sett aldrig kört windows på dem heller).

En fråga till nån Apple-expert: Nu när Apple-användarna blir fler, är det inte större risk att det görs virus även till Mac snart? 😄

Onekligen. Men även om de skulle komma upp i 10% av marknaden så skulle det inte vara särskilt lockande för de flesta virusmakarna. Men att det kommer att dyka upp fler verkar minst sagt sannolikt.

Annons
Postat
Nu när Apple-användarna blir fler, är det inte större risk att det görs virus även till Mac snart? 😄

Såklart, riskerna ökar konstant sedan Macen, i och med CPU-bytet, blivit mycket populärare.

Men virusbristen i OS X är ett av de tunnaste skäl att skaffa Mac.

På PC:n fungerar redan antivirusprogram hur bra som helst. 😆

OS X fördelar ligger på högre nivåer än bristen på virus och spyware.

Postat (redigerat)

Personligen hoppas jag att Mac aldrig får mer än 15% av marknaden. Önskar detsamma om Windows 😄

*drar filten över huvudet och drömmer om en värld med valfrihet, mångfald och öppna standarder*

Redigerat av rainydays
Postat
Åh? Berätta mer! :rolleyes:

Är också nyfiken. Mina orsaker till att köra mac är iof sig både ideella också funktionella, men jag skulle vilja höra dina åsikter.

Postat
Är också nyfiken. Mina orsaker till att köra mac är iof sig både ideella också funktionella, men jag skulle vilja höra dina åsikter.

Ideella? På vilket sätt?

Postat

Ideella? På vilket sätt?

Antar att det var "ideologiska" som steflund menade.

Postat

Ideella? På vilket sätt?

Antar att det var "ideologiska" som steflund menade.

Haha, ja visst är det så. Fast eftersom jag ödslar så mycket tid vid min mac utan att få ngt direkt tillbaka alltid så visst är det lite ideellt syfte också. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.