krissman Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 I veckan får vi våra NS10or och vi kommer ju även behöva ett slutsteg till dom. Någon som har nåt tips på något som funkar bra? Nytt eller begagnat spelar inte så stor roll. Priset spelar självklart roll, men huvudsaken är ju att det låter bra. Har bra pris på yamahas egna steg, så finns det något sådant (nytt) som passar så är det kanon. OBS! Är inte intresserad av massa negativa åsikter om ns10or och att vi ska skaffa något annat. Vi har jobbat med ns10or förut och trivs med det, har inte så stor koll på slutsteg bara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 hejsan..kul med ngn som gillar ns10or.. 😕 själv är jag en fantast av just denna högtalare, och förespråkar den ofta. men det absolut bästa steget man kan köra med dom är nog focusrite (fan nu glömde jag vad det hette.. de e iaf ett steg från 80-90talet..) som lät asbra!!!! fan jag letar igenom allt jag äger för o komma på vad det heter!!!!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 det kallas fär växelspänning 220 V, mata ut den direkt till dessa högtalare ifrån väggen så gör ni världen en god gärning... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 det kallas fär växelspänning 220 V, mata ut den direkt till dessa högtalare ifrån väggen så gör ni världen en god gärning... 😄 😄😄😕🥰😄 ns10 e bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 ja, jättebra---på bålet... 😕🥰😄 kanske vi kan ha en ritual här nu till alla helgon...jag har förberett med en massa skräpvirke/buskage osv på baksidan... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
krissman Postat 28 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2006 det kallas fär växelspänning 220 V, mata ut den direkt till dessa högtalare ifrån väggen så gör ni världen en god gärning... 😛 Det är just sånna här kommentarer jag INTE är intresserad av. Jag vet att det finns människor som verkligen avskyr ns10, men jag är inte en av dom. Jag trivs att jobba med dom, och mina mixar blir bra i dom. IDF: får kolla upp det där med nåt gammalt focusrite-steg då. Säg till om du kommer på vad det är för något. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 det kallas fär växelspänning 220 V, mata ut den direkt till dessa högtalare ifrån väggen så gör ni världen en god gärning... 😛 Det är just sånna här kommentarer jag INTE är intresserad av. Jag vet att det finns människor som verkligen avskyr ns10, men jag är inte en av dom. Jag trivs att jobba med dom, och mina mixar blir bra i dom. IDF: får kolla upp det där med nåt gammalt focusrite-steg då. Säg till om du kommer på vad det är för något. självklart..!! det är du o jag mot världen!! 😆 jag letar imrgn.. nu ska jag dra o äta o sen dansa hela natten.. iaf till senare.. peace! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gilbert Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 Seriösa inlägg från vissa… Jag skulle nog leta efter ett beggat NAD eller Rotel-slutsteg mellan 80-150 Watt 8 ohm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Florian le Sage Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 Nad är mitt tips,eller gamla Quad 303 s...seriöst som faaan 😛 men byt högtalare du! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 Med tanke på ljudet i NS-10, så spelar slutstegets ljudkvalitet i princip ingen roll alls - men det är ju som alltid viktigt att ha ett slutsteg som kan leverera mycket ström snabbt, för att ge så bra transientrespons som möjligt. Som både Gilbert och Florian säger, så brukar NAD vara bra på det området. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
krissman Postat 29 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 29 oktober 2006 Får kolla up NAD då. Har även hört att Hafler ska funka bra till NS10or. Jag får leta lite på begagnat-marknaden helt enkelt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.