Jump to content
Annons

otippad

Recommended Posts

Hej!

Smidigt program om man har låg latency... Men, vad tycker ni om ljudet?

Jag tycker det saknas energi och tryck. Många sköna olika sound, men går det verkligen att simulera energivärdet

..om man jämför med en upmickad gitarr på hög volym?

Vad tycker ni, har ni lyckats bra med Pluggen? 😆

Dela på andra sajter

Annons

det som chilone säger är det allra bästa.. köra ut i en högtalare o micka upp för att få ett mer levande ljud..

personligen tycker jag att den låter riktigt bra.. men "jättemycket skithäftigtmetalldistljud" går inte o få till så värst bra.. men för o få bäst sånt ljud ska man köra schyssta lådor o toppar i mängder.. senaste inspelningen jag gjorde med mkt dist hade vi två stärkare o två 4x12or o sen ett gäng mickar på dom.. det är det som krävs..

men för att använda guitarrig till vanlig rock eller pop, tycker jag det fyller sin funktion galant!!

Dela på andra sajter

Jag tycker att man kan skruva fram ganska justa ljud ...men. Det blir aldrig som en uppmickad stärkare på volym 11! Jag har inte hört någon simulator som lyckas med det, tyvärr får man väl säga. Däremot kan det duga och somliga är ju bättre på det här än andra. Det finns en tråd någonstans här på Studios forum, jag kommer tyvärr inte ihåg varken trådnamn eller användare, men den killen visste hur man fick ett fetingsound rent digital. Å andra sidan var det säkert mer än 5 pluggar involverade! 😆

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.