Jump to content
Annons

Media Markt


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag var i helvetet igår!

Jag hade tagit bussen till Frölunda Smedja, för att promenera en bit till nyöppnade Media Markt, en jättekoloss som har vitvaror och hemelektronik, inkl. mobiler och kameror, tv- och stereoapparater, dammsugare och brödrostar m.m.

Där var nog 40000 människor, men inget syre. Dessutom stod alla helt stilla. Premiärerbjudandena gällde bara igår och i förrgår. Vad sedan sakerna kostar det vet jag inte.

Intrycket var dock sämre än förväntat!

* Mycket dålig skyltning, ingen logik beträffande ordningsföljd av prylar

Har aldrig varit i Ullared - men kan tänka mig analogin...

* Väldigt mycket udda modeller. En del som funnits på östmarknader.

* Överdimensionering av vaktstyrkan. Olustighetskänsla.

* Underdimensionering av vägar som leder dit och p-platser.

* Asfaltering av samtliga (!!) trottoarer runtom komplexet, på en gång!!! Dessutom hiskelig trafik och trafikstockningar så långt ögat nådde åt alla väderstreck, ÄVEN på p-platserna. Blev tvungen att ta mig därifrån genom att gå på den fortfarande rykande (!!) nylagda asfalten, för att ta mig till bussen. Sant! Det fanns INGET annat sätt! Då fick jag rådet att INTE gå där de lägger asfalt. Var ska jag då gå? Mitt på motovägen? Jag vet inte, har du ingen bil, svarade de bara.

* Minus också för att det var minst 6 minuters promenad till busshållplatsen. Tur jag inte köpte nåt. Det hade varit tungt.

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag var på Silvan (som ligger precis intill) igår och handlade klinkers. Fel dag märkte jag. Antar att du ingår i den konstiga skara "folk" som dras som flugor till skit när det bjuds en ny möjlighet till shopping, hehe. :rolleyes:

Redigerat av Wernborg
Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Fel dag märkte jag. Antar att du ingår i den konstiga skara "folk" som dras som flugor till skit när det bjuds en ny möjlighet till shopping, hehe. 🙂

Hej!

Kunde erkänna det om det vore sant, men icke. Det var bara det att Brozzan var så in i bomben lyrisk över deras erbjudanden. Var "tvungen" ta mig dit för att kolla.

Nej, ska man till ett sånt ställe ska man vara där när de öppnar och förhoppningsvis ingen annan är där. I bladet stod öppettiderna som 8-22, men det är nog bara under Premiärdagarna?! Normalt från 10?

🙂

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast jag tror att ni pratar om två olika städer då den i stockholm öppnades för 3 veckor sedan .

Men har varit där ett par ggr ( vanliga vardagar ) och strosat runt lite.

Inget märkvärdigt i sig tycker jag , som alla andra " Super Duper Media Marknader ".

Köpt lite DVD - CD-skivor och dylikt , har docj inte prisgemfört dom mot några andra så jag vet inte riktigt.

Men skulle inte sätta min fot där under en helg det här året i alla fall.Tror oxå att till jul kommer ALLA att kriga om vem kan sälja en 42" Plasma billigast , så dom med is i magen kan tjäna en lite hacka tror jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)
Fast jag tror att ni pratar om två olika städer då den i stockholm öppnades för 3 veckor sedan .

Nejdå, vi pratar om Götebôrg!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...