Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)
Skulle givetvis lyssna på Behringer passiva (man kan använda sina pengar till annat än högtalare...)

Dom är grymt bra... till sitt pris som är ca 1600 kr/paret (inkl frakt ifrån Tyskland.) Har man 10,000 kr kan man ju unna sig helt andra grejer 😉!

8020 är otroligt prisvärda, 7050 är det inte, tyvärr! Finns mycket bra hifi-subbasar för 4000 kr!

Har ingen koll på dom som finns att köpa numera men är övertygad om att det finns bättre för 4000 kr än 7050!

Bara det att som 7050 ha 8 tumselement i liten låda är nästan dömt att mer eller mindre misslyckas, och då talar vi inte biobas!

Redigerat av Hans
Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Vad ska du ha skiten till?

Köp att par danska Audiovector. Neutrala och fina. 10000 kan räcka.

:rolleyes:

Postat
8020 är otroligt prisvärda, 7050 är det inte, tyvärr! Finns mycket bra hifi-subbasar för 4000 kr!

Har ingen koll på dom som finns att köpa numera men är övertygad om att det finns bättre för 4000 kr än 7050!

Bara det att som 7050 ha 8 tumselement i liten låda är nästan dömt att mer eller mindre misslyckas, och då talar vi inte biobas!

Ojdå, har du ens lyssnat på 7050?

Hittar du en Hifi-sub för 4000:- som låter bättre så har du lyckats bra.

Lyssnade en del på Hifi-klubben på märken i den prisklassen för att kolla om det skulle bli billigare och bättre den vägen men ack så fel. Dom spelar ju oftast hemmabio-aktigt och inte alls rakt och "på rätt sätt" (objektivt ord 😏 )

Om du har lyssnat på 7050 och tyckte den va dålig så har du extremt höga krav på lyssningen.

Postat

Jag tycker att 6.5"-element funkar helt ok i hemmastudiosammanhang, men det beror självklart på rummet och monitorernas övriga egenskaper (lådstorlek, etc).

Jag har ett par Yorkville YSM1P, och de ger absolut tillräckligt med bas.

Tannoy Reveal (gamla modellen) däremot, som väl också har 6.5" om jag inte minns fel, var klart sämre basmässigt, så det beror som sagt på mer saker än bara elementets storlek.

Postat
Tannoy Reveal (gamla modellen) däremot, som väl också har 6.5" om jag inte minns fel, var klart sämre basmässigt, så det beror som sagt på mer saker än bara elementets storlek.

Stämmer bra det.

Membranets slaglängd exempelvis.

Mvh Omni

Postat (redigerat)

Stämmer bra det.

Membranets slaglängd exempelvis.

Mvh Omni

och för att inte glömma den fula blåa (eller röda) färgen!!!

tannoy reveal (gamlamodellen) är nog de näst sämsta monitorer jag någonsin hört.. gjorde ett test med fostex pm1, och fostexarna var sämre..

kanska man ska säga det en gång till storleken betyder allt!! (på rummet dvs.) 😛

Redigerat av IDF

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.