rainydays Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 Halvt om halvt ontopic kan jag tillägga att jag testade en EPS Eclipse (ser ut som den undre bilden jag postade ovan) men prislapp på 14995 kr. Den var rätt hemsk att lira på - banden på halsen var så höga att de nästan hindrade fingrarna... 😕 Hoppas det inte var hos Janne du testade den? Ovanligt att han hänger upp en gitarr med så dålig action. Hursomhelst är det ju en inställningssak så det har ju inte så mycket att göra med hur bra gitarren är. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 28 oktober 2006 Dela Postat 28 oktober 2006 (redigerat) Halvt om halvt ontopic kan jag tillägga att jag testade en EPS Eclipse (ser ut som den undre bilden jag postade ovan) men prislapp på 14995 kr. Den var rätt hemsk att lira på - banden på halsen var så höga att de nästan hindrade fingrarna... 😕 Hoppas det inte var hos Janne du testade den? Ovanligt att han hänger upp en gitarr med så dålig action. Hursomhelst är det ju en inställningssak så det har ju inte så mycket att göra med hur bra gitarren är. janne på helges håla meckar allt jävligt bra!! han fixade mig en jackson -97:a med 0.11-0.49 strängar nerstämd i B, och fick det sjukt bra.. (f.ö är det toksvårt att få det bra i den stämningen med så tunna strängar!!!) Redigerat 28 oktober 2006 av IDF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 28 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2006 Som det ser ut nu lutar det åt Gretschen, blir nog ett besök hos musikaffären på måndag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 3 november 2006 Trådstartare Dela Postat 3 november 2006 Vad tycker ni kan man köpa gitarr på internet? Gitarren jag tänkte köpa var slutsåld i affären. Eller bör man prova just det exemplaret man ska köpa. Har ju provat modellen iaf. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Vad tycker ni kan man köpa gitarr på internet? Gitarren jag tänkte köpa var slutsåld i affären. Eller bör man prova just det exemplaret man ska köpa. Har ju provat modellen iaf. Det är alltid säkrare att köpa de exet du testat, det kan skilja lite både i ljud och hantverk speciellt när det gäller billigare instrument. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Halvt om halvt ontopic kan jag tillägga att jag testade en EPS Eclipse (ser ut som den undre bilden jag postade ovan) men prislapp på 14995 kr. Den var rätt hemsk att lira på - banden på halsen var så höga att de nästan hindrade fingrarna... 🙂 Hoppas det inte var hos Janne du testade den? Ovanligt att han hänger upp en gitarr med så dålig action. Hursomhelst är det ju en inställningssak så det har ju inte så mycket att göra med hur bra gitarren är. Njet, det var hans f.d. arbetsgivare. Jag förstår inte hur man hänga upp en så pass dyr gitarr ute i butiken utan att justera den först... eller jo. Det förstår jag. Det jag inte förstår är varför man gör det. 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Violiner Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 Vad tycker ni kan man köpa gitarr på internet? Gitarren jag tänkte köpa var slutsåld i affären. Eller bör man prova just det exemplaret man ska köpa. Har ju provat modellen iaf. Jag skulle aldrig köpa en gitarr utan att ha testat den. Det kan skilja enormt mycket mellan olika exemplar, även i de höga prisklasserna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
arhall Postat 3 november 2006 Dela Postat 3 november 2006 (redigerat) Vad tycker ni kan man köpa gitarr på internet? Gitarren jag tänkte köpa var slutsåld i affären. Eller bör man prova just det exemplaret man ska köpa. Har ju provat modellen iaf. Jag skulle aldrig köpa en gitarr utan att ha testat den. Det kan skilja enormt mycket mellan olika exemplar, även i de höga prisklasserna. Det har jag faktiskt gjort. Blev så sugen på en MIJ Tele strax efter restriktionerna att japanbyggda Fender inte längre fick säljas i Europa. Men jag var faktiskt inte orolig, testat en massa ex innan och dessutom hade jag en av de första Japan-byggda Squire-strattorna som har mkt bra kvalite. Fick ialla fall en kanon-ex, jag upptäckte hur otroligt allsidig en Tele är så från att ha varit inbiten Strataspelare så har jag gått mer och mer över till Tele. Dessutom är japsen supertrevliga att göra affärer med, fick den levererad på en dryg vecka! Redigerat 3 november 2006 av arhall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 7 november 2006 Trådstartare Dela Postat 7 november 2006 Hur bra är en Gibson worn and faded då? Såg att den inte var så dyr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 7 november 2006 Trådstartare Dela Postat 7 november 2006 Gibson Les Paul worn and faded emar jag såklart. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 9 november 2006 Dela Postat 9 november 2006 Gibson Les Paul worn and faded emar jag såklart. dom verkar onekligen trevliga.. jag tänkte ta mig till en affär o pröva ett par stycken ngn dag.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 10 november 2006 Trådstartare Dela Postat 10 november 2006 Hur är epiphone gitarrerna om man mörjar komma upp i 7000, 8000 då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Emil Postat 10 november 2006 Dela Postat 10 november 2006 Hur är epiphone gitarrerna om man mörjar komma upp i 7000, 8000 då? Klart sämre än PRS SE och Hagström i den prisklassen. Även Gretsch Electromatic är bättre enligt mina erfarenheter. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hotspur (oregistrerad) Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 (redigerat) Gibson Les Paul worn and faded emar jag såklart. dom verkar onekligen trevliga.. jag tänkte ta mig till en affär o pröva ett par stycken ngn dag.. 😛 Min snart 13-årige son fick en Gibson LP "faded worn" för drygt ett år sedan och är fortfarande otroligt nöjd. (PS: Han kan spela bra, går i musikklass och är extremt talangfull.) Vi köpte en Washburn 780 som komplement, eftersom han ville ha en gitarr med svaj, men den samlade bara damm och såldes av. Han älskar verklgen sin Gibson och byggkvaliteten verkar vara lika hög som man kan begära av en äkta Gibson. Gick nyligen en i cherry för 6000 kr på Blocket. 😛 Redigerat 13 november 2006 av Hotspur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonnie Postat 13 november 2006 Dela Postat 13 november 2006 Köp min Ep Les Paul Std för 3000-3500 :- 😆 (Sunburst) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Daniel H Postat 1 december 2006 Trådstartare Dela Postat 1 december 2006 Det blev en Hagström Swede i färgen wild cherry. Är riktigt nöjd med köpet, den låter kanon och det är skön spelkänsla. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.