Popwerk.com Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Hej Tänkte spela en låt för er som inte kom med till årets melodifestival. Titel: Forever and a day Musik: Michael Lövgren/Conny Höök Text: Danne Attlerud Sång: Linda Johbarn Låten har lite influenser från mina husgudar Stock, Aitken, Waterman. Hoppas på lite konstruktiv feedback. Popwerk.com - Forever and a day Redigerat 9 november 2006 av Popwerk.com
pirateKING Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Denna låt känns ju given i årets startfält! Jag tycker det är bra jobbat som attans faktiskt. Både låten och ljudbilden är soft, och passar melodifestivalen. Kan dock tycka att refrängen är rätt svag. Och refrängen är ju faktiskt det viktigaste i en schlager låt 😠 Men bra vart det!
Snake Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Mycket bra produktion! Håller med föregående talare ang refrängen. Den känns inte riktigt som en refräng. Efter första lyssningen så tycker jag däremot bridgen satte sig i huvudet 😠 Men som sagt mycket bra produktion och låten är bra trots den lite svaga refrängen.
Wernborg Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Tjena. Satt och slösurfade samtidigt som jag lyssnade, och det är väl ungefär den uppmärksamhet som riktas mot tv-n när det är festivaldags, och då måste man reagera starkare än jag gjorde för att lyfta luren och rösta. Som sagt ovan så är refrängen lite svag, men snygg produktion var det. Du hade också nästa maskerat bort höjningen, den var lite för snygg för detta sammanhanget... 😠
Popwerk.com Postat 27 oktober 2006 Trådstartare Postat 27 oktober 2006 Tackar !! Wow vad snabbt man får feedback här.... Angående refrängen så kan jag säga att ni har helt rätt....för det är ju ni som är lyssnarna. Tanken jag hade när jag skrev låten var att "gå åt fel håll", ackordsmässigt och inte köra som vanligt C, Am, G, F.
pirateKING Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Tackar !! Wow vad snabbt man får feedback här....Angående refrängen så kan jag säga att ni har helt rätt....för det är ju ni som är lyssnarna. Tanken jag hade när jag skrev låten var att "gå åt fel håll", ackordsmässigt och inte köra som vanligt C, Am, G, F. Ah det hedrar dig att du försöker bryta mönstren! Men just i denna låt skulle jag satsa på en C, G, A, F eller nåt i den stilen. Fast egentligen är det nog inte ackorden som är problemet, utan jag tror att det är sångslingan som är för mycket "vers" om du förstår vad jag menar 😆 EDIT1: Angående det där med snabba svar så kan jag ju säga att det inte alls gäller alla låtar 🙂 Ibland kan man lägga upp en låt, få 20-30 lyssningar utan en enda kommentar. EDIT2: Kom på en till grej att säga om ljudbilden. Jag tycker den känns liiite 80-tal kanske, inte riktigt modern. Men absolut inte dålig! Redigerat 27 oktober 2006 av pirateKING
Linus Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Text: Danne Attlerud Dan? Dvs. han som bla. skrev 'Ready For Me' och 'Golden Star' till festivalen 2006?
Popwerk.com Postat 27 oktober 2006 Trådstartare Postat 27 oktober 2006 Yapp Danne Attlerud ! Mycket trevlig gentleman. Jag skickade en låt 21:30 igår kväll och fick svar 21:45 !! (mycket att göra nu...återkommer senare) Han är , tycker jag, helt enorm på att skriva texter. Snabbt och lite underfundigt. Han brukar skriva en liten historia om hur han tänkte när han skrev texten mm.
Lindebergmusic (oregistrerad) Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Tjena! Självklart står inbjudan kvar! 😮 Angående låten så tycker jag att den är bra och fräsch med nostalgivibbar i en del sound. Lite opersonlig sång för min smak. Mer sångtryck i reffen kanske... Men det är nog bara jag som brukar tänka så själv för det mesta:) Kanonljud i produktionen! MVH /Johan Lindeberg
Popwerk.com Postat 28 oktober 2006 Trådstartare Postat 28 oktober 2006 Tackar Johan. Jag har problem med att lyssna på andras låtar då det är mp3. Kommer upp något konstigt text-fönster med en miljard tecken. Kan det vara att jag kör safari på en Mac G5 ???? 😲
pirateKING Postat 28 oktober 2006 Postat 28 oktober 2006 Tackar Johan. Jag har problem med att lyssna på andras låtar då det är mp3. Kommer upp något konstigt text-fönster med en miljard tecken. Kan det vara att jag kör safari på en Mac G5 ???? 😲 Nej det är något fel på sidan. Välj spara som, och döp om den till *.mp3. Så kan du spela upp den 😏
Popwerk.com Postat 28 oktober 2006 Trådstartare Postat 28 oktober 2006 Ok , funkade nästan så.... På en Mac får man inte upp "spara som" utan det kommer upp en tabell med hämtade filer. När filen är nedladdad får man gå in i "findern" (utforskaren) och döpa om.... Tack ändå..
Popwerk.com Postat 9 november 2006 Trådstartare Postat 9 november 2006 Lte mer tyck till........ Någon mer..
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.