airgo Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Min setup: Audio interface: RME Fireface 800 Mjukvara: Cubase SX3 Dator Pentium D 3,6 2 gigg ram Jag vill ju kunna spela in min mikrofonsignal helt rent, fast lyssna på den komprimerat. Har klickat i Direkt Monitoring och den lilla högtalaren på audiospåret. Har ställt ner latencyn till 48 samples så det borde ju funka? Audiospåret är skickat till en gruppkanal där jag helst skulle vilja lägga in kompressorn. Jag får en jobbig latency ändå, vettifan vad felet är. Help me! Brottom som vanligt 🙂 Tack på förhand
Emil Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Det är väl bara att lägga kompressorn på audiokanalen?
airgo Postat 27 oktober 2006 Trådstartare Postat 27 oktober 2006 Det har jag gjort. Men de blir jobbig fördröjning
DrHans Postat 27 oktober 2006 Postat 27 oktober 2006 Det har jag gjort. Men de blir jobbig fördröjning Du kanske använder en kompressor som tar mycket kraft. Då blir det extra latency. Testa en annan kompressor.
airgo Postat 27 oktober 2006 Trådstartare Postat 27 oktober 2006 Waves RComp stoppar jag in. Fler som orkar skriva?
joachime Postat 29 oktober 2006 Postat 29 oktober 2006 Hur låter det om du kör 'direct monitoring' och inte använder några pluggar? Om du inte känner av latencyn då måste det vara pluggen som introducerar latency, då ska du leta efter en plugg utan latency. Är det fortfarande fördröjning trots att du inte använder någon plugg ligger antagligen i drivrutinerna/inställningar.
Gilbert Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Köpen en billig analog kompressor (t ex en Alesis 3630 och gör DBX-modden ( http://recording.org/e-mag/article_81.shtml )) så slipper du problem med latency.
vagge Postat 30 oktober 2006 Postat 30 oktober 2006 Renaissance kompressorn tar en del datorkraft, så ta en annan kompressor
airgo Postat 30 oktober 2006 Trådstartare Postat 30 oktober 2006 mm.. har ju outbords att köra på men tänkte de skulle vara smidigast direkt i cubase.. ska prova sonalkiss. tack
Lundin Postat 31 oktober 2006 Postat 31 oktober 2006 Gå in under Plug-in information i Cubase så ser du hur många samples pluggen kräver för att processa ljudet...
Screentan Postat 1 november 2006 Postat 1 november 2006 Du har inte nåt drygt reverb typ SIR eller nåt som ligger på en FX kanal? Alla grejerna på FX kanaler ska ju ha sin process tid. Det brukar jag åka på när det ska liras i realtid över Cubase. OFF knappen fixar. Waves pluggar föresten, är inte det DirectX bara...?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.