Hellqvist Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Tjena folket, jag bor i Kungsbacka, nära Göteborg och jag vet inte om detta är rätt forum att ta upp detta i, men vet inte vem jag ska fråga: Jag sjunger redan i ett band och jag sjunger med en lärare på skolan jag går på, (jag kan alltså sjunga) och jag skulle vilja lära mej att "screama". Alltså lära sig sådan sångteknik imon genre som, Bullet for my valentine, 36 Crazyfists. Jag undrar bara om det är NÅGON som bor nära göteborgstrakten nånstans som känner till någon sångpedagog som lär ut den här sortens musik och dess teknik. Ni kan la höra av mej till min mejl i sådana fall, för jag känner att jag inte komma vara inne på detta forumet så värst ofta: adamsmejl@hotmail.com ha d gött hajj Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 det finns någon mer tråd om denna underliga och desperata tonårsdröm. use search. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 (jag kan alltså sjunga) och jag skulle vilja lära mej att "screama". Öhh... Screama??? 😕 Vad är det för ord.. Vill du lära dig att skrika eller vad menar du?? Ordet "Screama"! har jag aldrig hört tidigare nånsing.. Growla har jag hört meen.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 http://sv.wikipedia.org/wiki/Emo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Danny Cort diggar emo. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellqvist Postat 26 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 26 oktober 2006 Jo, alltså, med "screama" menar jag dom skriken som förkommer ofta i musik såsom Bullet for my valentine och 36 Crazyfists, som jag sa. ("screama" blev lite svengelska där) Growla, ville jag inte använda för det känner jag att dt är mer typ Grindcore - growl som jag förknippar med det ordet. Okej, jag har säkert fel, man kallar säkert detta för Growl också, men som nog märks, så är jag inte så himla duktig på vad det är och så, just därför vill jag lära mej det. Jag har hört att det finns typ 3, 4 sådana pedagoger i Göteborg, enda problemet jag har är ju då att få tag på dom. ha d gött haj, säg till om ni vet nåt ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D.i.a Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Vet inte om det finns nån sångpedagog som lär ut sånt men det kan väl inte va så svårt egentligen? D e väl bara o skrika och va glad? 😠 Mitt tips till dig är att lära dig growla för att lära dig att skona rösten och sen growlar du bara ljust kanske? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ohem Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Kolla in "Complete Vocal Technique" http://sadolin.net/uk/index.html Du kan nog behöva en bekant för att kunna utveckla Scream och Growl. Rösten som du hör dig själv (ljudet vibrerar ju genom kraniet) är inte detsamma som när andra hör dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
metallica96 Postat 14 november 2011 Dela Postat 14 november 2011 http://www.wikihow.com/Properly-Stress-Your-Vocal-Chords-With-Screaming Det där kan funka, som internetguide. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 14 november 2011 Dela Postat 14 november 2011 Wooofh. Härlig bump. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
suprapappa Postat 14 november 2011 Dela Postat 14 november 2011 Kan inte ge tips på ngn att möta mellan 4 ögon men det finns en tjej som heter Melissa Cross som gett ut minst två DVDer om ämnet https://www.melissacross.com/vocal_training_products.php Aaaaaaaaaaaaaaarghh! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 14 november 2011 Dela Postat 14 november 2011 Som någon sa tidigare, Complete Vocal Institute fixar det där utan problem... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 14 november 2011 Dela Postat 14 november 2011 Kan inte ge tips på ngn att möta mellan 4 ögon men det finns en tjej som heter Melissa Cross som gett ut minst två DVDer om ämnet https://www.melissac...ng_products.php Aaaaaaaaaaaaaaarghh! Så var det ja. The Zen Of Screaming. Jag har inte sett den/dem själv, men vill minnas att även Hea (duktig metalsångare om än i den renare skolan, Dogpound) talade uppskattande om den/de/henne sångpedagogissan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Vallhagen Postat 14 november 2011 Dela Postat 14 november 2011 Wooofh. Härlig bump. 😄 Jamen fan, det såg jag inte först 😛 ... Får väl se om hrr Hellqvist fortfarande väntar på svar då! Eller han kanske ådragit sig 5 års mogen kunskap och kan ge ut en instruktionsDVD själv...🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lonewind Postat 14 november 2011 Dela Postat 14 november 2011 Haha! Tyckte väl att tråden kändes såååå 2006 :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.