Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Inriktade på hemanvändare som inte har råd med Audition, håller Adobe på med en bantad version kallad Soundbooth. Med Soundbooth vill Adobe nå de som inte har samma produktionskrav som de med Audition, utan de som snabbt vill göra relativt enkla redigeringar. Av specarna att döma, verkar det ändå intressant. Till exempel verkar redigering via spektrogrammet medfölja (nyhet i Audition 2), något som är intressant för att smidigt kunna redigera bort vissa missljud.

Gränssnittet bygger inte så förvånande på Audition, men mest intressant måste ändå vara att programmet även kommer till Intel-Macar. Indikerar detta att även Audition i framtiden kommer till Mac, månne?

Produkten är ännu i betastadie och Adobe förväntar sig inte att lansera den förrän mot mitten av nästa år. Därför är pris heller inte känt.

Men du kan ladda ner beta-versionen gratis eller läsa mer på labs.adobe.com/technologies/soundbooth

Annons
Postat

Det är så man börjar studsa lite på stolen nu. Multitrack är jobbet för Cubase, men jag vill ha redigeringsbiten ur Audition. Kan man nedgradera ett Audition 1.x till Soundbooth? 😉

Sen läser jag "Soundbooth for Intel-based Macs"! Yay, det blir en Mac-version också 😄

Nu börjar jag tom. dansa på stolen...

Postat
Det är så man börjar studsa lite på stolen nu. Multitrack är jobbet för Cubase, men jag vill ha redigeringsbiten ur Audition. Kan man nedgradera ett Audition 1.x till Soundbooth? 😉

Det är faktiskt en relevant fråga! 😄

Postat (redigerat)

Intressant! 😄

Ska prova betaversionen..

Redigerat av D Vibe
Postat (redigerat)

Öhh.. Gränsnittet liknar ju mitt urgamla Cool Edit Pro 2000 ju 😄

11-1-4-6_1.png

Redigerat av hegobald
Postat
Öhh.. Gränsnittet liknar ju mitt urgamla Cool Edit Pro 2000 ju 😄

Det är väl samma koncept antar jag 😉 ..

Postat

Jag hoppas verkligen att de strippade alla funktioner och bara behöll grunden till den här betan.

Jag vill kunna sätta markers med loop info och hela resten av Properties-delen med Sampler info m.m.

Postat

Jasså den feta katten har klämt ut en unge till.

Det borde väl vara ett bevis på att det inte går så dåligt för dem inom denna branchen. Antingen det eller kör de microsoftmetoder och kör på tills de vinner oavsett förluster.

Hursomhelst tvivlar jag på att Audition kommer till intel mac. Mjukvara som är kodat från grunden till Windows brukar sällan vara portabelt eller särskilt lätt att porta.

En gissning från min sida är att detta är ett steg på väg bort ifrån Audition. En färsk fruktskål med lite gammalt smågodis.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.