Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare allihopa!

För några dagar sen köpte jag en sånhära grej= http://www.musikborsen.se/frameset.aspx?id...tno=175960&fm=1 Jag köpte den på öppet köp tills imorgon. Jag har testat lite med ljudinspelaren och så och då kan jag spela in med den utan problem. Men när jag testar i cubase så hittar inte cubase gitarren. Har kollat lite inställningar och sånt, men hittar inget (Kan inte cubase alls xd + att jag har samma problem med gutar rig xD) Tack på förhand!

Annons
Postat

Välj Lightsnake-drivrutinen i Cubase istället för ljudkortet.

Postat

Lightsnake är troligtvis enbart namnet som dyker upp i Windows när du trycker i sladden i USB-porten... om inget dyker upp vare sig i Windows eller i Cubase kan det bero på att du inte aktiverat dina USB-portar genom BIOS.

.. eller att du har en gammal version av Windows som inte känner igen lightsnake-kabeln på rätt sätt.

• 3 veckor senare...
Postat

Bestäm själv så får du bäst svar... att ställa en sådan motfråga är ungefär lika förbryllande som att jag replikerar med ordet: Grön gummistövel..

Utveckla frågan på vad du inte förstår..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.