Jump to content
Annons

Fördröjning med 7.2.1

Recommended Posts

Marcus Hanser (oregistrerad)
Postat

Uppdaterade Logic till 7.2.1 och nu kan jag inte bli av med fördröjningen vid inspelningen. Jag har följande utrustning

G5 QuadCore (ej Intel)

2 x 2,5 GB RAM

M-Audio Solo Firewire Ljudkort

har det något med Node att göra (fattar inte ett skit av vad det innebär och hur det ska installeras eller fungera)

Hilfe!

Annons
Postat

Har du kikat på buffer-inställningarna för ljudkortet?

Postat

[Off topic]Hey, är det din låt som används i Rädda barnens reklam? 😉 [/OT]

Postat

Ljuvligt med dessa svar, tackar. Jag ska snart kasta mig ned till min dator och lyda era råd. Och ja, det är jag som är ansvarig för "Rädda Barnen-låten" eller I Love You som den egentligen heter. Erh...liksom filmerna. Kul att bli igenkänd 😱

Postat
Och ja, det är jag som är ansvarig för "Rädda Barnen-låten" eller I Love You som den egentligen heter. Erh...liksom filmerna. Kul att bli igenkänd 

Ahh.Då vet man vem som gjort den.

Är den bästa låt jag hört till en reklamfilm.Riktigt , riktigt bra.

Är det någon artist som släppt den så man kan få tag i hela versionen ?.

Kudos to you my friend.

Postat

Jojjemen!

Jag har efter mkt huvudbry och en trilskandes G5 Quadcore gjort klart låten (ja..det var ju i april om jag tänker efter). Det var en del prestationsångest inblandat också. Den har skickats till landets radiostationer och sen får vi väl se. Blir det snurr på den där kan man säkert köpa den på iTunes om ett tag. Håll ut min frände 😕

Postat

Nu känner jag mig så där dum igen.

Vad ska bufferinställningarna stå på? Och var hittar jag plug in delay compensation....jag hittar verkligen inte i Logic 7. Aldrig fattat varför man ska sluta med 6 överhuvudtaget (oj vad billigt)!

• 3 veckor senare...
Postat

Testa plug in delay compensation. Kryssa bort det. Funkade för mig!

Postat

Totalt OT:

Det är skönt att duscha... som flickan sa 😐

Jag känner också igen dig... kusligt va? Från FGC 2001. Hej Marcus 😐

mvh

Carl

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.