Overkill Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 2. meddelanden från forumet inte att följa med, och man får använda arkiveringsfunktionen för att skicka sina PM till sin e-postadress. 😄 :D 🙁🙂 Kommer längsta att försvinna? 😄 :D 🙁 :( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 2. meddelanden från forumet inte att följa med, och man får använda arkiveringsfunktionen för att skicka sina PM till sin e-postadress. 😕😲🙁 :( Kommer längsta att försvinna? 🙂😮🙁 :( Alla avdelningar, trådar och inlägg kommer att vara kvar. Det är bara pm som försvinner så som jag förstod. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 en bar för tusan, en bar.som heter Enbar. 🙁 😲 Med strippor... Då kan den heta... Enbart. 😕 F´låt... Är lite trött bara... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 2. meddelanden från forumet inte att följa med, och man får använda arkiveringsfunktionen för att skicka sina PM till sin e-postadress. 😕😲🙁 :( Kommer längsta att försvinna? 🙂😮🙁 :( Alla avdelningar, trådar och inlägg kommer att vara kvar. Det är bara pm som försvinner så som jag förstod. Precis så. Funktionen PM kommer naturligtvis finnas kvar, men det är PM-informationen i det nuvarande forumet som inte följer med. De går dock att arkivera med ovan nämnda funktion. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 27 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 27 oktober 2006 2. meddelanden från forumet inte att följa med, och man får använda arkiveringsfunktionen för att skicka sina PM till sin e-postadress. 🙂😮 :o 😮 Kommer längsta att försvinna? 😮 :o 🙁 :( Alla avdelningar, trådar och inlägg kommer att vara kvar. Det är bara pm som försvinner så som jag förstod. Precis så. Funktionen PM kommer naturligtvis finnas kvar, men det är PM-informationen i det nuvarande forumet som inte följer med. De går dock att arkivera med ovan nämnda funktion. De kommer alltså försvinna helt, dvs de som inte hinner arkivera sina meddelanden kommer bli av med dom för gott? 🙁 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Björn Olsberg Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Hinner och hinner, alla som vill spara sina PM och uppladdade låtar har minst ett par månader på sig 🙁 Jag passar som sagt på att skriva detta redan nu men kommer att gå ut i ett mer tydligt och detaljerat brev om hur flytten påverkar varje medlem. Den som missade mitt förra inlägg i denna tråd har mer info där. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 (redigerat) Ta bort alla sorts poäng, status och annat skit, så att vi inte får 300 15åriga hiphopare som postar hundratals medelande om dagen för att dom vill ha högre status. Ja, håller med. Måste man ha med någon form av "gradbeteckning" så kan den väl vara i form av olika nyanser som påverkas av hur länge man varit här på sin höjd... Å andra sidan är ju den informationen synlig också så... Vete faen, har aldrig riktigt förstått vitsen med "nybörjare-medlem-veteran" osv mm... Visst kan det ju vara vettigt eller bra i vissa lägen att veta lite vem det är som man diskuterar saker med (ifall vederbörande är gammal i gården så att säga)men å andra sidan så blir man ju inte klokare heller då, precis som ovan nämnts så kan en del ju posta ohyggliga mängder skräp för att få en "högre rang" så det hela är inte till någon "hjälp" heller... En del kan ha varit medlemmar här sedan Hedenhös men inte postat mer än 4 inlägg. Vad säger det då? Någon var inne på någon form av "gradbeteckning" som skulle grunda sig på antalet "vettiga inlägg"... Vem har tid att kolla alla inlägg, bedöma dem och gradera..? "Hmm... Fruppe69 sade inget vettigt idag, tyckte jag... Men Dark of Light däremot kom med bra saker igår vid fyra tiden... Han får två guldnoter av oss så kan han åka upp två pinnhål och få veckans guldstjärna..." Alltså, visst förstår jag och stödjer gärna en uppryckning av forumet så att tonen framförallt blir mindre pajkastning och mer fakta. Är lite trött på trådar som börjar bra med en seriös fråga men som sedan kantrar över i ett verbalt slagsmål, Olsberg får komma och lugna ner det hela osv... För att inte tala om alla dessa trådar om "... har någon sett mina nycklar?", " Låt oss börja tionde längsta tråden", osv. Vi har den längsta tråden, ett alldeles utmärkt verktyg att tjata ihjäl sig på. Ett chattrum? Javisst, absolut! Återigen... Vete faen... Har inga idéer själv så jag går och tar mig en öl istället! Redigerat 27 oktober 2006 av Dark Of Light Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Ta bort alla sorts poäng, status och annat skit, så att vi inte får 300 15åriga hiphopare som postar hundratals medelande om dagen för att dom vill ha högre status. Håller med. Ha hellre en lista på meriter/erfarenhet/år i branschen, som varje medlem kan fylla i. Det blir lite 'konstigt' när typ en femtonåring som kör ett crackat Cubase hemma i sovrummet kallar en inspelningstekniker som jobbat proffesionellt med flertalet skivinspelningar sen 10 år tillbaka för N00b, bara för att inspelningsteknikern är ny på forumet med fyra inlägg o femtonåringen gjort 2600 nonsensinlägg sen tre år tillbaka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Om jag skyndar mig riktigt ordentligt kanske jag hinner upp i 1500 och kan ha en cool titel en dag eller två *håller tummarna, kniper ihop ögonen och hoppas* 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Overkill Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Om jag skyndar mig riktigt ordentligt kanske jag hinner upp i 1500 och kan ha en cool titel en dag eller två*håller tummarna, kniper ihop ögonen och hoppas* ☺️ Jag med ☺️ Dags att börja spamma då 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Det blir lite 'konstigt' när typ en femtonåring som kör ett crackat Cubase hemma i sovrummet kallar en inspelningstekniker som jobbat proffesionellt med flertalet skivinspelningar sen 10 år tillbaka för N00b, bara för att inspelningsteknikern är ny på forumet med fyra inlägg o femtonåringen gjort 2600 nonsensinlägg sen tre år tillbaka. Är det jag som missat nåt? Jag känner inte igen någon av de två karaktärer som du beskriver. 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MrPhil (oregistrerad) Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Det blir lite 'konstigt' när typ en femtonåring som kör ett crackat Cubase hemma i sovrummet kallar en inspelningstekniker som jobbat proffesionellt med flertalet skivinspelningar sen 10 år tillbaka för N00b, bara för att inspelningsteknikern är ny på forumet med fyra inlägg o femtonåringen gjort 2600 nonsensinlägg sen tre år tillbaka. Är det jag som missat nåt? Jag känner inte igen någon av de två karaktärer som du beskriver. 😱 Menar du att vare sig femtonåringar eller proffs finns här? ☺️ Nädå, det var rejält tillspetsat förstås, ☺️ men det ÄR lite fånigt att det blir nån form av rangordning endast beroende på hur länge man funnits på ett forum o hur många inlägg man gjort. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Det blir lite 'konstigt' när typ en femtonåring som kör ett crackat Cubase hemma i sovrummet kallar en inspelningstekniker som jobbat proffesionellt med flertalet skivinspelningar sen 10 år tillbaka för N00b, bara för att inspelningsteknikern är ny på forumet med fyra inlägg o femtonåringen gjort 2600 nonsensinlägg sen tre år tillbaka. Är det jag som missat nåt? Jag känner inte igen någon av de två karaktärer som du beskriver. 😱 Menar du att vare sig femtonåringar eller proffs finns här? ☺️ Nädå, det var rejält tillspetsat förstås, ☺️ men det ÄR lite fånigt att det blir nån form av rangordning endast beroende på hur länge man funnits på ett forum o hur många inlägg man gjort. Mjodå, visst är det fånerier. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 27 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 27 oktober 2006 Någon var inne på någon form av "gradbeteckning" som skulle grunda sig på antalet "vettiga inlägg"... Vem har tid att kolla alla inlägg, bedöma dem och gradera..? "Hmm... Fruppe69 sade inget vettigt idag, tyckte jag... Men Dark of Light däremot kom med bra saker igår vid fyra tiden... Han får två guldnoter av oss så kan han åka upp två pinnhål och få veckans guldstjärna..." Jag tänkte mer att när man känner att "åhhh, vilket bra, genomtänkt, välskrivet svar" resp "åhhhh vilket korkat, spammigt, flejmigt, trolligt, uschligt svar" så ska man kunna klicka i att man tyckte det, ngnstans i anslutning till själva inlägget. Det skulle göra att man lätt skulle kunna filtrera bort flames osv genom att t ex säga att om minst fem användare dödskallemärkt ett inlägg så vill jag inte se det (eller liknande). För att se till att folk inte använder detta på nåt dumt sätt (typ kryssar dödskallar på alla som inte håller med i en diskussion) så kunde man ha nån sorts gräns för hur många märkningar man får göra per vecka eller så... 😱 På Apple's diskussionsforum finns det ett liknande system, där trådskaparen kan markera att en tråd är en fråga, och sedan markera det inlägg som innehåller svaret. Då kan andra snabbt se om en viss fråga behöver svar eller inte, och det gör det också lättare att hitta trådar med bra info i sökfunktionen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dark Of Light Postat 29 oktober 2006 Dela Postat 29 oktober 2006 Någon var inne på någon form av "gradbeteckning" som skulle grunda sig på antalet "vettiga inlägg"... Vem har tid att kolla alla inlägg, bedöma dem och gradera..? "Hmm... Fruppe69 sade inget vettigt idag, tyckte jag... Men Dark of Light däremot kom med bra saker igår vid fyra tiden... Han får två guldnoter av oss så kan han åka upp två pinnhål och få veckans guldstjärna..." Jag tänkte mer att när man känner att "åhhh, vilket bra, genomtänkt, välskrivet svar" resp "åhhhh vilket korkat, spammigt, flejmigt, trolligt, uschligt svar" så ska man kunna klicka i att man tyckte det, ngnstans i anslutning till själva inlägget. Det skulle göra att man lätt skulle kunna filtrera bort flames osv genom att t ex säga att om minst fem användare dödskallemärkt ett inlägg så vill jag inte se det (eller liknande). För att se till att folk inte använder detta på nåt dumt sätt (typ kryssar dödskallar på alla som inte håller med i en diskussion) så kunde man ha nån sorts gräns för hur många märkningar man får göra per vecka eller så... 😄 På Apple's diskussionsforum finns det ett liknande system, där trådskaparen kan markera att en tråd är en fråga, och sedan markera det inlägg som innehåller svaret. Då kan andra snabbt se om en viss fråga behöver svar eller inte, och det gör det också lättare att hitta trådar med bra info i sökfunktionen. 🙂 Ja, fan, nu fattar jag! Och håller med dig, det där lät faktiskt bra juh! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Någon var inne på någon form av "gradbeteckning" som skulle grunda sig på antalet "vettiga inlägg"... Vem har tid att kolla alla inlägg, bedöma dem och gradera..? "Hmm... Fruppe69 sade inget vettigt idag, tyckte jag... Men Dark of Light däremot kom med bra saker igår vid fyra tiden... Han får två guldnoter av oss så kan han åka upp två pinnhål och få veckans guldstjärna..." Jag tänkte mer att när man känner att "åhhh, vilket bra, genomtänkt, välskrivet svar" resp "åhhhh vilket korkat, spammigt, flejmigt, trolligt, uschligt svar" så ska man kunna klicka i att man tyckte det, ngnstans i anslutning till själva inlägget. Det skulle göra att man lätt skulle kunna filtrera bort flames osv genom att t ex säga att om minst fem användare dödskallemärkt ett inlägg så vill jag inte se det (eller liknande). För att se till att folk inte använder detta på nåt dumt sätt (typ kryssar dödskallar på alla som inte håller med i en diskussion) så kunde man ha nån sorts gräns för hur många märkningar man får göra per vecka eller så... 😕 På Apple's diskussionsforum finns det ett liknande system, där trådskaparen kan markera att en tråd är en fråga, och sedan markera det inlägg som innehåller svaret. Då kan andra snabbt se om en viss fråga behöver svar eller inte, och det gör det också lättare att hitta trådar med bra info i sökfunktionen. Ja, fan, nu fattar jag! Och håller med dig, det där lät faktiskt bra juh! Låter riktigt bra! Olsberg ta åt dig ^^ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 På Apple's diskussionsforum finns det ett liknande system, där trådskaparen kan markera att en tråd är en fråga, och sedan markera det inlägg som innehåller svaret. Då kan andra snabbt se om en viss fråga behöver svar eller inte, och det gör det också lättare att hitta trådar med bra info i sökfunktionen. Tummen upp för det, det verkar förbaskat bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zourc3 Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Jag vet ett bra system för status osv. Det är att bredvid varje inlägg så finns det en plusikon. Den kan man klicka på om man tycker inlägget var bra. Då kan man se vem som har många plus osv. Slopa helt idén med "hur många inlägg" man har. blir bara spam. Det systemet jag beskrev är ypperligt finns på www.esreality.com och har man inte skrivit något bra på länge så försvinner pluspoängen sakta men säkert 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Majken Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Då tycker jag att det borde finnas två knappar. En med en liten stjärna för hjälpsamma och lärorika inlägg och en med en liten smiley för roliga inlägg eller såna som bara gjorde dig glad. Då har man igen på att vara en trevlig prick också om det skulle vara så att man inte sitter inne på så mycket kunskap själv. /Majken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Tycker att det borde finnas en forum avdelning för Politiska frågor. Jag tänker inte bara på Piratparti/fildelnings frågor utan jag tycker det har visat sej sista veckorna att en allmän politisk avdelning med trådar om politik borde finnas. Allt för många vill bara småchatta/skriva och blir less när trådarna dränks i politiska trådar. Jag har full förståelse för det o tycker att politik alltså borde ha en egen avdelning där stridstupparna kan munfightas hur mycket som helst utan att störa andra. / Mikke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Kan vi inte bara diskutera musik? Jag vill varken ha några jäkla guldstjärnor eller dödskallar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 31 oktober 2006 Dela Postat 31 oktober 2006 Kan vi inte bara diskutera musik? Jag vill varken ha några jäkla guldstjärnor eller dödskallar. Håller med fullständigt! Man inser ju rätt så fort ändå vilka som oftast pratar i nattmössan och vilka som verkligen vet vad de håller på med (och felaktiga svar brukar ju dessutom rättas till väldigt fort också), så nån form av betygssystem känns bara onödig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 1 november 2006 Trådstartare Dela Postat 1 november 2006 Kan vi inte bara diskutera musik? Jag vill varken ha några jäkla guldstjärnor eller dödskallar. Jo egentligen... men det finns många som upplever att den genomsnittliga inläggskvaliteten här på forumet sjunker, och det skulle ju vara trevligt att kunna stävja den trenden! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Kan vi inte bara diskutera musik? Jag vill varken ha några jäkla guldstjärnor eller dödskallar. Jo egentligen... men det finns många som upplever att den genomsnittliga inläggskvaliteten här på forumet sjunker, och det skulle ju vara trevligt att kunna stävja den trenden! 🙂 Jag tycker också att någon sorts system med kvalitetsbetyg på inläggen kunde vara bra - men risken är stor att det bara är de mest engagerade som verkligen använder systemet och att de flesta inte alls bryr sig om att sätta några betyg - och att vissa förmodligen skulle sätta högre betyg på folk de gillar och dåliga betyg på de som de inte gillar av någon orsak - oavsett hur kompetenta svaren är. Ett problem uppstår också när flera medlemmar har givit svar som alla är bra på sitt sätt. Vem orkar klicka i stjärnor för allihopa då...? Då får kanske en medlem credit för något som andra redan har sagt, bara för att han råkar komma med det nyaste inlägget och formulerar om eller sammanfattar det som redan har sagts flera gånger... Det finns med andra ord diverse fallgropar i ett sådant system - men om det används rätt, så ger det ganska mycket extra information - både om olika medlemmars kunskap - och om hur intressanta trådarna kan vara att läsa... Kanske skulle man inte tillåtas använda betygs-systemet förrän man har varit medlem en viss tid - en sorts "karantän" på någon månad eller något sådant, så att det inte kan missbrukas lika lätt... OT-inlägg räknas inte, så antalet inlägg som en medlem har postat, säger trots allt också en del om de enskilda medlemmarna. Har man många inlägg, så är det ju sannolikt att man har ett stort intresse av det som är on-topic och därför har varit medlem länge - och att man därför troligen har snappat upp ganska mycket intressant information under tiden. Medlemmar som blir för besvärliga och mest är ute efter att bråka och spamma, blir ju ändå tillrättavisade av andra medlemmar - eller i värsta fall av moderatorerna, så det där med en massa spam-inlägg i trådar med relevanta diskussioner är inget jag har upplevt som något problem. Inte ännu i alla fall... Varför inte en kombination av båda metoderna...? Antalet totala inlägg kanske egentligen inte är så intressant, utan snarare inlägg per dag, vecka eller månad under senaste 3 månaderna, typ...? Det visar mer om hur aktiv en medlem är för stunden, medan ett högt totalt antal inlägg kan bero på gamla meriter och kanske inte speglar hur det är i nuläget... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Kan vi inte bara diskutera musik? Jag vill varken ha några jäkla guldstjärnor eller dödskallar. Det där får du en guldstjärna för. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Guldstjärna fick man väl när man var liten hos tandläkaren eller var det flourtanten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 1 november 2006 Dela Postat 1 november 2006 Guldstjärna fick man väl när man var liten hos tandläkaren eller var det flourtanten? Är maxmaxmax flourtanten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 2 november 2006 Dela Postat 2 november 2006 Guldstjärna fick man väl när man var liten hos tandläkaren eller var det flourtanten? Är maxmaxmax flourtanten? Är maxmaxmax en tant? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 2 november 2006 Trådstartare Dela Postat 2 november 2006 Betygsättning, rangordning, poängräkning och hierarki av medlemmar känns mest som en blandning av en militärinrättning och Lunarstorm. Hur nu en sån skulle se ut; orangea uniformer med KJAMIZ tryckt på ryggen kanske? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MikkeÖland Postat 2 november 2006 Dela Postat 2 november 2006 En ignore funktion vore önskvärd. Dvs att man ska kunna sätta ignore på en medlem så man slipper läsa vad den personen skriver dvs ignorera honom. / Mikke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.