Tilly Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 * LÅTNAMN: Jumping Clouds (Original) * ARTIST/GRUPP: Soundborn * GENRE: Trance * LÅTLÄNGD: 5:27 * KOMPOSITÖR: Andreas E * PRODUCENT: Andreas E * EV. MEDVERKANDE: - * INSPELNINGSÅR: 2006 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 7.49MB * STATUS: Färdig va? * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Tjena alla! Blev klar med denna inatt, jobbat ett tag med den men aldrig hunnit bli på G, men nu så! 😄 Hur låter ljudet? Jag är känd för att mina första mixar jag lägger upp distar 😉 distar denna också? Hur låter själva ljudet? Också lite annorlunda stil för att vara mig faktiskt. Fast, jag började lessna på mitt gamla sound med "riktigt trance melodier" känns som jag börjat gått över till lite "mognare" trance.. Kanske bara jag som tycker så 😄 Skriv gärna en kommentar om du tycker det är bra eller dåligt! Jag behöver all kritik 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jkn Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Yes! Äntligen riktig trance! Geez, jag får lite oldschool-vibbar - tidigt/mitten av nittiotalet, när man kunde mixa ihop techno med trance på dansgolvet. Påminner lite om Blu Peter om någon minns honom? Får lite Lazonby-vibbar också. Jag tycker att du ska hålla låten såhär strikt till formen och inte ornamentera den (rokoko-trance?) med lättköpta gymtrance-tricks. Well, en stylish och smakfull trancedänga som får 4 jkn av 5 möjliga. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 25 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 25 oktober 2006 Oh fan va kul 🙁 Tack så mycket! Jag tar väldigt mycket inspiration från 90-talet, tycker att det gjordes bäst musik då, lyssnade mkt på hardcore/tung 90-tals techno (ingen eurotechno) 😄 Tack så mycket jkn! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Me Looooooooooooove This. Denna på dansgolvet , lite små berusad så e hela min kväll klar. Nu kommer det negativa 😠 Jag ( Ytters personlig åsikt ) skulle vilja ha en till eller en hårdare virvel. Inte i hela låten utan i den " så kallade " refrängen. Sedan skulle jag gå snabbare in i den " så kallade " refrängen för det är där låten glänser. Kanske går den att hålla i den form den är nu men att lägga in ett par ord eller så för att hålla intresset uppe. Men överlag är detta ABSOLUT UTAN TVEKAN em 9.98 av 9.99 möjliga. Ps. Produktionen å mixning var Top Notch oxå 🙂 Ds. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Hinner inte lyssna på den nu! lyssnar i morgon efter jobbet! Fan va roligt! !! 😄😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Fett och gött.. Gillar 303-knarret 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
coyster Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Tjena Soundborn! Brukar ju lyssna på dina produktioner eftersom "jag vet" att dom brukar låta kalas! 😉 och nog har du lyckats igen, BRAVOOO!!!!!!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 26 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 26 oktober 2006 🙂 Fan va kul! Tack alla!! Piccazzo Hårdare virvel, menar du då en mörkare eller bara hårdare? Är tacksam för alla tips nämnligen! Värt att testa 🙂 Fan va kul att du gillar min musik coyster! Alltid roligt att få veta! 🙂 Pysslar du själv med trance? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
coyster Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Jepp! Jag har väl inte gjort så mycket dom sista månaderna pga husköp, och har just färdigställt studion så jag försöker väl komma i gång igen! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Piccazzo Hårdare virvel, menar du då en mörkare eller bara hårdare? Är tacksam för alla tips nämnligen! Värt att testa🙂 Hårdare.Mer attack. I och med att jag vet att du sitter med logic så släng på enveloper pluggen på virveln och laborera lite med attacken genom den. Superb plugg för att för lite mer snärt i prylar.Vill du ha en riktigt sugande virvel sätt realesen på fullt.Då får masn ett skönt 80`s svoch virvel ljud. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Lyssnar nu... Nice intro.. Bra tryck i baskicken. . . Nice perc `s . . . Låten bygger på mera och mera... Break... NICE!!!!! 😉 Vi är igång igen, nytt break på G. Där kom det. . Nu kommer acks, Pads på väg... total break. nice som fan! Fina pads! Igång igen! Fan va schysst Bro! Jäkla fint sound, vanliga ackorder, med en original "twist" 😎 betyg, 5 av 6 produksjon och mix Låt/"melodi" 4 av 6 SKIT BRA SOUNDBORN! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 26 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 26 oktober 2006 (redigerat) Piccazzo, det var länge sedan jag satt med Logic 😕 Kul att du minns det dock! Men jag ska kika lite närmare på det, jobbar sen några år tillbaka med Cubase numera 😛 coyster, ah fan va kul med husköp! Ser fram emot att få höra din musik sedan också 😄 Kenta K 😳 Tack Kenta! Alltid lika roligt att få höra dina kommentarer! 😆 Vi får la ta och fixa nånting ihop snart, jobbar fram tills på onsdag morgon sen är det musik som gäller i 1 vecka! 🙂 Redigerat 26 oktober 2006 av Soundborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Och? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pazo Postat 26 oktober 2006 Dela Postat 26 oktober 2006 Det första. Gillar inte knorren. sen när basen å grejer kommer in så känns ingången lite väl abrupt. allt liksom bara kom in helt sonika. Skitfint gung å driv du har i låten! 😳 Gillar inte knorren fortfarande inte i pausen 😕 Sköna grejer som kommer in direkt efter pausen! 😛 Lite väl frekvent med pauser kanske. Trummorna är ju asfeta!! 😄 Melodiljudetskulle nog behöva vara lite fetare. Eller helt enkelt lägga till ett till instrument som kör en till melodislinga tillsammans med den befintliga. Tycker det känns tomt inom melodipartiet. aja! Bra prodd! 😆🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 27 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 27 oktober 2006 Du kan aldrig bara ge mig en 10 av 10 pazo 🙂 du berör mina upprörda känslor.. lol Skoja ba! haha Tack för kritiken gubben! Knorren är det acid knorren du tänker på va? Den är ju sexig *skratt* Behövs det mer utfyllnad under själva melodin eller bara en bakrunds melodi? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 27 oktober 2006 Dela Postat 27 oktober 2006 Piccazzo, det var länge sedan jag satt med Logic Kul att du minns det dock! Men jag ska kika lite närmare på det, jobbar sen några år tillbaka med Cubase numera 🙂 coyster, ah fan va kul med husköp! Ser fram emot att få höra din musik sedan också 😉 Kenta K 😆 Tack Kenta! Alltid lika roligt att få höra dina kommentarer! 😛 Vi får la ta och fixa nånting ihop snart, jobbar fram tills på onsdag morgon sen är det musik som gäller i 1 vecka! 😄 Klart vi måste det! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 28 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 28 oktober 2006 (redigerat) yeah 😉 Redigerat 28 oktober 2006 av Soundborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 har addat dig på msn! 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 Ooookeeeeej 😆 Lite väl soft från dig...Hoppades på lite MER tryck i denna. Knorren är go där den ligger...KEEP Percs. Helt ok Padsen..mmmm Skulle vilja höra en mer TYDLIG ingång i rytmen vid INTROT. Likadant vid första breaket. Samma när refr kommer i gång... 4 av 5 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 4 november 2006 Trådstartare Dela Postat 4 november 2006 Tack så mkt TZ 😱 Kenta, är det du som är Kenny? 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Martin Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 (redigerat) Det är låter nästan lite progressive trance alá 2000-tal jag tycker låten är ett fint frö, lyssna på vibrasphere, om du inte gjort det 😉 jag skulle vilja ha lite mer filter, överallt, lite mer side-chain, sida-chaina bakgrundspadsen och fada in och ut. och lite sånt där. få det lite mer "flytande". det skulle vara apkoolt. mindre statiskt, mer flytande, mer episkt...(?) Redigerat 4 november 2006 av chilone Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 Jaaa!! Nu fixade du till trummorna mycket bättre än i dina tidigare låtar. Inget dist. Bra ljud. Lite för mycket diskant! Som låt är det inte det bästa du gjort dock, men bra producerat! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 4 november 2006 Dela Postat 4 november 2006 ut o dansa!!! det är allt jag vill nu!!! tokbra!!!jag gillar det som fan!!!!!!!!!! känns brabrabrabra om allt!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 4 november 2006 Trådstartare Dela Postat 4 november 2006 Ofan Tack så jätte mkt alla! Det låter nog lite Prog över det hela och det kommer en ny verison snart! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Ja, det är jag som är kenny på msn. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 5 november 2006 Dela Postat 5 november 2006 Go mix! Kanske en aning långt intro men det hör till musik stilen. Hmm, nu börjar jag smått sakana en melodi såhär vid 2 minuter. Det är sånthär jag brukar spola förbi tyvärr. vid 2:51 låter det riktigt bra, men jag vill att du öppnar utt de dova stråkarna tidigare. 3:48 det drar igång och låter fint =). // Nexustwins Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.