Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Twilight Zound NEW home Tycker det ser helt ok ut faktiskt. Lite problems med valideringen dock...Men men...Vad tycks?? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Bra testning Àr halva jobbet. Nope, jag gillar inte det hÀr. Om man vill göra Lynx-kompatibelt Àr det mer Àn OK, men jag tycker inte det heller har lyckats? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
android Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Nja, mÄste sÀga att det fortfarande inte ser sÄ bra ut... Om du menar allvar med din försÀljningssajt sÄ föreslÄr jag nÀstan att du ser till att fÄ hjÀlp med webdesignen av nÄn som kan. -Om det nu inte Àr sÄ att det bara Àr nÄt smÄfel sÄ att jag och tsmalmbe inte ser hur det Àr tÀnkt att det ska vara...? Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Nope. Inte sÄ imponerande Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
PBM Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Om du vill lÀgga ner tid pÄ webdesign, kan jag varmt rekommendera en sajt som hjÀlpt mig mycket: www.webdesignskolan.com Mvh Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
PBM Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Det skadar inte att ha höga mÄl med hemsidoprojekt. Ett exempel: http://v3.2a-archive.com/ Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Slackerboy Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Mitt tipps Ă€r att spana in ex joomla, du fĂ„r mycket pĂ„ köpet om du anvĂ€nder en CMS. Gratis och lĂ€ttanvĂ€nt samt ger bra resultat. đ www.joomla.org Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Slackerboy Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Det skadar inte att ha höga mĂ„l med hemsidoprojekt. Ett exempel: http://v3.2a-archive.com/ Jepps, den var inte dum đ Tippar pĂ„ att de anvĂ€nder ett CMS i grunden samt massor med flash, snygg site! Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Det skadar inte att ha höga mĂ„l med hemsidoprojekt. Ett exempel: http://v3.2a-archive.com/ Jepps, den var inte dum đ Tippar pĂ„ att de anvĂ€nder ett CMS i grunden samt massor med flash, snygg site! HĂ„ller verkligen verkligen inte med. Okey den var snygg som skjutton. Men fruktansvĂ€rt jobbig sida. NĂ€r man besöker en sida vill man ju att det ska vara lĂ€tt att hitta, och att den ska gĂ„ rakt pĂ„ sak. Massa flashiga menyer, ljud och animationer Ă€r helt onödigt. Speciellt ljud Ă€r ju helt hemskt att ha pĂ„ hemsidor. Kollade inte sĂ„ noga, men jag antar att det var ett designföretag, och dĂ„ Ă€r det ju inte speciellt konstigt att det sĂ„g ut sĂ„dĂ€r. Men du ska satsa pĂ„ nĂ„t stilrent, enkelt och tydligt om det ska vara en verksamhet. Redigerat 25 oktober 2006 av pirateKING Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
PBM Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 HÄller delvis med dig, pirateking, informationen försvinner i alla effekter. Men det Àr snyggt! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Baktakt Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Ett annat cms (content management system) Àr E107 eller Mambo som sÀgs vara kanonsmidigt... Tjohopp! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
IDF Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 ne tackar vet jag enkelt stilrent och informativt!! sÄ ska en sajt se ut!!! inget jÀdra hurrblurr-aftonbladet!!!!!! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
arhall Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Ser ut som nĂ€r WWW blev tillgĂ€ngligt pĂ„ 90-talet....minns ni Mosaik? đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 25 oktober 2006 Bra testning Ă€r halva jobbet. Nope, jag gillar inte det hĂ€r. Om man vill göra Lynx-kompatibelt Ă€r det mer Ă€n OK, men jag tycker inte det heller har lyckats? EHHEEEEEE......... đđłđ SĂ DĂR SER DET INTE UT HOS MIG ????????? SĂ DĂR SKA DET VA.... Fattar nada Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 TrÄdstartare Dela Postat 25 oktober 2006 Tror jag vet vad det beror pÄ. Jag editerar och tillverkar sidan i DW8, men eftersom jag inte lyckas stÀlla in Filetransfern (uppladdningsystemet för att publicera sidan) i DW8 gör jag detta i FP2002. Och nÀr jag för över sidan frÄn min dator till servern som den ligger pÄ sÄ fipplar FP till alltihopa... ATTANS Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
PBM Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Det var andra grejer det. Snyggt! Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 TrÄdstartare Dela Postat 25 oktober 2006 MM... Men varför blir det fel vid uppladdningen med DW.... FÄr ftp ERROR. Trots att alla uppgifter Àr rÀtt Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Slackerboy Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Ett annat cms (content management system) Àr E107 eller Mambo som sÀgs vara kanonsmidigt... Tjohopp! Joomla som jag nÀmde Àr en förbÀttring av mambo (som Àr ett riktigt företag nu), joomla Àr opensource. De ser ganska lika ut, men joomla Àr den som utvecklas mest. SjÀlv körde jag mambo förut men har bytt till joomla. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Slackerboy Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 HÄller verkligen verkligen inte med. Okey den var snygg som skjutton. Men fruktansvÀrt jobbig sida. NÀr man besöker en sida vill man ju att det ska vara lÀtt att hitta, och att den ska gÄ rakt pÄ sak. Massa flashiga menyer, ljud och animationer Àr helt onödigt. Speciellt ljud Àr ju helt hemskt att ha pÄ hemsidor. Kollade inte sÄ noga, men jag antar att det var ett designföretag, och dÄ Àr det ju inte speciellt konstigt att det sÄg ut sÄdÀr. Men du ska satsa pÄ nÄt stilrent, enkelt och tydligt om det ska vara en verksamhet. Flash eller inte Àr frÄgan, vissa gillar det andra inte. SjÀlv kör jag inte flash pÄ min site, dels för att jag inte orkat lÀra mig att koda det pÄ riktigt, ja samt dels att de argument du syftar pÄ. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Slackerboy Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 MM... Men varför blir det fel vid uppladdningen med DW.... FÄr ftp ERROR. Trots att alla uppgifter Àr rÀtt Det Àr lite det som Àr skillnaden med att göra sidan i cms och koda sjÀlv i dw eller annan html editor. Du skapar allt pÄ servern direkt, webbaserat och dynamiskt. Man behöver liksom inte lÀgga sÄ mycket tid pÄ sjÀlva htmlkoden, det gör cms sjÀlv. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 TrÄdstartare Dela Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Men hur ska jag stÀlla in DW dÄ för att det ska funka??? Det hÀr fÄr jag nÀr jag ska conecta: An FTP Error have occourred cannot make conection to host The remote host canot be found. SÄ hÀr ser mina instÀllningar ut för ftpn //forum.studio.se/uploads/post-66-1161778401.jpg Men frÄn FP2002 nÄs ftp utan besvÀr... Redigerat 25 oktober 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Har du Àndrat pÄ bottnet? http://www.dcarter.co.uk/turn_it_up/index.html edit: sÄg att ftp:n var problemet enligt dig.. Redigerat 25 oktober 2006 av tsmalmbe Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 TrÄdstartare Dela Postat 25 oktober 2006 Ja det Àr ursprungsidan Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
tsmalmbe (oregistrerad) Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Hostname Àr _inte_ samma som URL. Hostname Àr ftp.dfdfg.smyr.net och i advanced skall du lÀgga in portnumret (om jag förnimmer mig rÀtt). Om inte annat, sÄ berÀttar sÀkert DW:s manual exakt format för hostname (inklusive hur du definierar porten). Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 TrÄdstartare Dela Postat 25 oktober 2006 Mmm nu gick det lite bÀttre men det verkar som problem kvarstÄr med anslutningen till servern.. Fick nytt ftp error mess. Link to comment Dela pÄ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 25 oktober 2006 NUUUUUUUU GICK DET Att connecta alltsĂ„ đđźđ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 25 oktober 2006 Kan nĂ„gon vĂ€nlig sjĂ€l kolla om det blev rĂ€tt nu dĂ„.... đ Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 Nope . Samma som första fortfarande i min PC. Ăr i studio om ca en timme , kollar i Macen dĂ„ .. Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 25 oktober 2006 TrĂ„dstartare Dela Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Neeeeeeej... Men vad Ă€r det som blir fel..... đ Det Ă€r sĂ„ hĂ€r jag ser den i min browser IE6... Och det Ă€r sĂ„ den ska va tĂ€nkt att se ut för alla oxĂ„!! đź Redigerat 25 oktober 2006 av Twilight_Zound Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 25 oktober 2006 Dela Postat 25 oktober 2006 (redigerat) Nope. Inte ens i IE ser den ut sĂ„. Töm Cache minnet i din browser och pröva igen.Kan vara att den laddar sidan frĂ„n minnet , eller ladda hem Firefox och kolla i den. Forumet Ă€r dĂ€remot blĂ„ Ă„ fin .. đ Redigerat 25 oktober 2006 av Piccazzo Link to comment Dela pĂ„ andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.