Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har en motu 828 och kör cubase med reason rewired. Kan den här datorn va nåt o ha kanske?

HP NX7400 C2D 1.66 1GB/80 DVDRW 15.4#XPH

Specifikationer

Processortyp Intel Core 2 Duo T5500 2- MB cache

Intel Centrino Duo

Chipset Intel Mobile 945GM Express

Processorhastighet 1.66 GHz

Minnestyp DDR II SDRAM - 667MHz - PC2-5300

Minne som ingår 1 GB

Maximalt minne 4 GB

Minnnesplatser (Lediga) 2(1)

Hårddiskstorlek 80 GB 5400 RPM

Hårddisktyp Serial-ATA

Skärmstorlek 15.4 tum WXGA BrightView

Maximal skärmupplösning 1280 x 800 bp

Grafik (Grafikminne) Intel GMA 950, upp till 224 MB

Floppy Nej

CD/DVD/CDRW DVD±RW (+R dubbla lager)

Modulplats Nej

Antal Seriella portar Nej

Antal Parallella portar Nej

Antal USB portar 3 st

Antal Firewire portar 1 st

Antal Infraröda portar Nej

Antal VGA portar 1 x VGA

Antal PC-Card-portar 1 x PC-Card typ I/II

SD-Kortplats Nej

TV-utgång Nej

Ljud Ja

Modem Ja

Bluetooth Ja, version 2.0

Nätverk 10/100 Mbps & WLAN 802.11a/b/g

Dockningsmöjlighet Ja

Drifttid batteri upp till 3 timmar och 30 minuter

Operativsystem Microsoft Windows XP Home Edition Svensk

Pekdon Pekplatta

Dimensioner (BxDxH) 357 x 260 x 30 mm

Vikt 2.54 kg

Garanti 1 år hämtservice

mvh

martin

Annons
Postat

Är denna ett bättre alternativ i så fall? :

Fujitsu Siemens Amilo PI 1505 Intel Core Duo 1.6GHz / 1024MB / 80GB / TFT15.4 / WinXP Home

Kostar 700 spänn mer och har sämre proccessor (HPn har ju C2D som sägs vara 10% snabbare) och långsammare ram...

Vad är det som Fujitsu bättre än HP? Jag har ingen koll överhuvud taget på bärbara än så länge...

Det står nog mellan dessa två iaf tror jag. Vilken ska jag välja tycker ni?

Postat

Jag har nyss beställt en sådan HP, så inom en snar framtid kan jag kanske svara på en del frågor. Ska bara göra en tysklandsbeställning och införskaffa nytt firewire ljudkort, dock finns det inte i lager för tillfället.

.Lui

Postat

Det är svårt att svara tvärsäkert på varje enskild modell för användning med olika interface/ljudkort etc och som DAW. Men generellt så är, enligt min erfarenhet Fujitsu-Siemens stabila burkar med bra kvalitet, bra service och med en mera "öppen" struktur som gör att de brukar vara lätta att ha att göra med för olika specialtillämpningar. Fujitsu-Siemens har också enligt min erfarenhet mycket bra servicenivå. Och det är inte minst viktigt när man handlar laptop, de kräver ju generellt sett mera service än stationära burkar av flera anledningar.

HP är som sagt inte heller alls några dåliga datorer. Men de har, tycker jag då, en mera "egen" struktur som enligt mitt sätt att se det gör att de kommer på andra plats i den här jämförelsen/tillämpningen.

Vilken du än väljer skulle jag se till att köpa med ett extra servicepaket för de första tre åren. Brukar kosta mellan ett och två tusen, men kan vara en bra investering när det gäller en laptop, speciellt om du skall släpa omkring på den mycket.

Jag har både HP- och Siemensburkar, men föredrar som sagt Siemens. (Nu pratar jag alltså bärbart, alla stationära PC bygger jag själv.)

• 4 veckor senare...
Postat

Hej,

jag har nu gjort första jobbet med ovan nämnda burk och det gick alldeles utmärkt. Den känns riktigt stabil och pålitlig. Använder den för övrigt till vardags också, fast då under linux istället. Har alltså en windowspartition enbart för musik. Upplever kanske att den är något stor rent fysikst sett att använda till vardags och släpa på, men med tanke på pris och prestanda ska man verkligen inte klaga.

.Lui

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.