Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag kan ladda in VST-instrument utan vidare i nya Cubase 4 såsom DFHS (version 1.5.3 senaste versionen) Men problemet är att jag bara får Bastrumman att ljuda och övriga ljud fungerar inte alls d.v.s. att jag får överhuvudtaget inte upp vare sig virvel, hi-hat, pukor, cymbaler etc som separata kanaler i själva VST-mixer (F3) som man fick i Cubase SX3.

Men däremot när jag laddar in gamla SX3-project i Cubase 4 så läser 4:an in det projectet helt utan problem och då får jag upp bastrumma, virvel, hi-hat, pukor, cymbaler etc som separata kanaler i själva VST-mixer.

Kan det vara någon missad grundinställning i Cubase 4 eller är det en ren barnsjukdom som är en liten bugg?

M.v.h.

Fred

Redigerat av Fred
Annons
Postat

Instrumentspår har endast två utgångar, med pluggar som använder flera utgångar så får du använda det gamla VST-racket (F11).

/Majken

Postat (redigerat)

Hej Majken!

Jag använder redan F11 där jag hämtar VST-instrument och problemet kvarstår. Annars förstår jag inte hur du menar. Frågan är om det är en intern inställning i DFHS drummer för att jag skall få upp flera kanaler.

M.v.h.

Fred

Redigerat av Fred
Postat

Ahh.. Tryck på F11 och titta på knapparna vid racket. Där hittar du en ny knapp med en liten pil där du aktiverar utgångarna. 😄

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.