Fidden Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Du ser ut som Loa Falkman ARTIST/GRUPP: CZ GENRE: nån..ting. LÅTLÄNGD: 2:47 KOMPOSITÖR: Dingbats (+lite extratext av mig) PRODUCENT: Fredrik J INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 3.83Mb STATUS: Utkast LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Jag orkade inte vänta på att Dingbats skulle cleara den, så här är den. Min egen tolkning av Dingbats genialiska textrad. 😏 (orginalet hittar ni här) edit: lägger in en liten bonus: Redigerat 25 oktober 2006 av Fidden
Jarnis Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 En stark låt håller i alla genrer. Kul att du gör en fri tolkning. Tycker dock att lite av urkraften i orginalet går förlorad. Nu får man veta lite mer om Loa Falkmannen. Men jag gillar den knapphändiga informationen i ursprungsversionen. Nu kommer jag nynna på den här låtjäveln imorgon också.
Fidden Postat 24 oktober 2006 Trådstartare Postat 24 oktober 2006 En stark låt håller i alla genrer. Kul att du gör en fri tolkning. Tycker dock att lite av urkraften i orginalet går förlorad. Nu får man veta lite mer om Loa Falkmannen. Men jag gillar den knapphändiga informationen i ursprungsversionen. Nu kommer jag nynna på den här låtjäveln imorgon också. Mjo, jag har inte den urkraften i mig, så jag får jobba på annat sätt. Tack för lyssningen, och jag ber om ursäkt om jag förstörde din morgondag 😳
Dingbats Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 (redigerat) 😄 Fan vad kul att höra! Klockren tolkning! Det blir verkligen en helt annan vinkel på texten med den här musiken och allvaret. 🙁 Den här åker rakt in i mp3-spelaren! EDIT: Att du hann med att göra din version så fort, om ändå jag var så snabb! Redigerat 25 oktober 2006 av Dingbats
Fidden Postat 25 oktober 2006 Trådstartare Postat 25 oktober 2006 fast det gick alldeles FÖR snabbt, sångspåren var ju bara slaskar som fick bli kvar för att grannarna gått och lagt sig typ. Men när jag blir inspirerad, är det lika bra att göra så mycket man hinner, det brukar inte vara så länge 😄 Kul att du gillar't iallafall =)
VacUm Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Snyggt grepp! Blir dubbelbottnat på ett störtskönt sätt. Fan, styr upp en lite mer iordninggjord produktion/mix o lägg lite mer tid på sången. Skitbra.
Bajenuffe1 Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Fan... Det här är så bra att jag vet inte vad.... Detta kan inte vara ett skämt... Som att Höra Jakob Hellman första gångan... OTROLIGT BRA!
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Skönt att höra riktiga instrument och lite missade toner och sur sång. Diggar, diggar. Femma. Men sänk DISKANTEN, värsta blitzen i mina lurar.
Fidden Postat 26 oktober 2006 Trådstartare Postat 26 oktober 2006 Ojdå.. det där var nog bättre omdömen än jag väntat mig. Trodde bara det var jag som tyckte det blev sådär bra. Kul som tusan! Något skämt är det inte, även om det såklart inte är blodigt seriöst. Tror jag skulle vilja putsa bort några av dom värsta felen bara, fast då finns ju risken att man förlorar lite av charmen. Diskanten ska jag också kika på, i mina högtalare är det inga problem, men ska prova att referenslyssna på lite annat... förmodligen är det hemmablindhet som vanligt.
VacUm Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Ojdå.. det där var nog bättre omdömen än jag väntat mig. Trodde bara det var jag som tyckte det blev sådär bra. Kul som tusan! Något skämt är det inte, även om det såklart inte är blodigt seriöst. Tror jag skulle vilja putsa bort några av dom värsta felen bara, fast då finns ju risken att man förlorar lite av charmen. Diskanten ska jag också kika på, i mina högtalare är det inga problem, men ska prova att referenslyssna på lite annat... förmodligen är det hemmablindhet som vanligt. precis. Överjobba för guds skull inte bara. Det måste kännas spontant.
Jon Rinneby Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Snyggt. Lite trist ljud i kompguran i början. Annars inte mycket att klaga på. Lite småskavanker här o var, men inget man stör sig på. Bra låt och rolig text Helt klart bra lyssning
joachime Postat 13 november 2009 Postat 13 november 2009 (redigerat) Bump! Det bor en loafalkman inom oss alla! 😄 Edit: Jag vill ha mer pangkaka! Redigerat 13 november 2009 av joachime
Fidden Postat 13 november 2009 Trådstartare Postat 13 november 2009 xD Snygg bump. Spelar fortfarande låten ganska ofta när jag sitter i soffan med gitarren i knät. Numera har den dock en till vers och en brygga.
slejnard Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 Här hör man texten bättre ( och Kentideologi ) Bra! Grym textrad av dingbats!
laxlaxlax Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 Genialiskt! Lätt en av de bästa, om inte DEN bästa, låten på forumet nånsin.
oakleaf (oregistrerad) Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 Jag gillart'! Originalet fick mig att skratta, vilket jag antar ar meningen. Den har versionen ar givetvis ocksa helt banal textmassigt, men riktigt skon musikmassigt. Harligt spontant som tidigare namnts och simpel i sin struktur.... en oslipad diamant. Du har gjort grejer tidigare som jag tycker ar riktigt bra. Har inte sett dig postat nagot pa ett tag dock, tycker jag ar synd. Jag har dock precis atervant till forumet sen ett par manader tillbaka sa jag kanske har fel. Tack for schysst musik pa morgonkvisten.
Hellpig Postat 20 november 2009 Postat 20 november 2009 Kan bara hålla med, jag föll pladask för din tolkning... otroligt bra!
Vallhagen Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 Du är fan brilliant Fidden. Jag blir uppriktigt sugen på att hitta min kreativitet igen, det var ett tag sen sist. När musiken tystnar hör jag hur grabben nynnar på refrängen i rummet intill. Det må va DBs fel, men ändå. tjing
therocker Postat 21 november 2009 Postat 21 november 2009 Haha, ja det är fan genialiskt! Spelar upp den för ungarna, garanterat en refräng dom kommer delge sin omgivning en tid framöver. (Den ena börjar redan hör jag 😛
joachime Postat 5 mars 2015 Postat 5 mars 2015 Ingen aning hur jag hittade hit igen. Men jag känner mig fortfarande som en Loa Falkman-look-a-like när jag lyssnar på låten.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.