ml1998 Postat 24 oktober 2006 Postat 24 oktober 2006 LÅTNAMN: The Greatest Story Never Told ARTIST/GRUPP: Prospect GENRE: Rock LÅTLÄNGD: 4:40 KOMPOSITÖR: Theo Weithz PRODUCENT: Theo Weithz & Martin Ljungqvist EV. MEDVERKANDE: Theo Weithz, Martin Ljungqvist, Christian Wallin & Gustaf Appelkvist INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: mp3 STORLEK: 6.2 megabyte) STATUS: Skiss/hemmainspelning LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Skulle uppskatta kommentarer på mixen. Tack på förhand /Martin + resten av Prospect
ml1998 Postat 25 oktober 2006 Trådstartare Postat 25 oktober 2006 Det är framförallt EQ och panoreringen jag skulle vilja ha kommentarer på... Tack
shadewind Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Mixen känns lite dov på något sätt. Jag skulle nog gärna se att kompgitarrerna fick lite mer bett. Även cymbaler och virveltrumma skulle behöva lite. Pukorna känns kanske lite väl komprimerade, men vad vet jag. Sången kanske skulle komprimeras lite för att kunna nå fram. Men jag vet å andra sidan inte vilket sound du är ute efter.
Harmonica mike Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Tjena. Kanske höja sången en del..Den hörs knappt.I detta läget så är det kompguran som regerar över hela ljudbilden. Mixa om och lägg upp så ska du se att det lossnar på feedback fronten! Lite svårt att uttala sig om nåt när det är så ojämnt mixat. Mvh Harmonica mike
Wernborg Postat 25 oktober 2006 Postat 25 oktober 2006 Det är lite som 110 på motorvägen hela tiden. Det tuffar på men ingenting händer, och jag tror egentligen inte det är låtens fel. Kompguran är extremt irriterande när den ligger och mal åttondelar rätt i fejan hela tiden. Softa till den lite samtidigt som du lyfter fram sången och trummorna. Solot hördes knappt heller. Aj fan, vad negativ jag blev nu. Fixa lite bara så blir det nog grejer detta. Kul med trumbreaket i mitten förresten... // Steffo
Dingbats Postat 26 oktober 2006 Postat 26 oktober 2006 Sången känns väldigt långt bak, skulle vilja ha fram den en bit. Panorering är väl egentligen mest en smaksak, jag tycker att det låter bra här på den fronten. Men överhuvudtaget tycker jag att det känns som om saker och ting inte sitter ihop. Basen och kompgitarren är liksom för sig och det andra för sig. Och solot hörs rätt lite som sagt. Men fixa till det så blir det nog mycket bättre! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.