Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag funderar på att köpa E-mu 0404 usb2 ljudkortet men jag hittar inget test på nätet. Det har väl funnits på butikshyllorna ett par månader nu så finns det någon här som har testat det, eller ska kanske tidningen Studio testa det? Kortet verkar ha väldigt bra prestanda på pappret jämfört med priset. Bra inbyggda preamps hoppas jag den har. Har läst att Edirol & Presonus i den prisklassen ska vara brusiga.

Här är en länk till kortet: http://www.emu.com/products/product.asp?ca...1&product=15185

Tacksam för alla svar och synpunkter om detta kort!

Annons
Postat

Att vissa påstår att externa ljudkort brusar beror oftast på att de inte använder adaptern som ofta innebär betydligt bättre värden. Presonus t ex brusar inte nämnvärt mer än något annat i den prisklassen.

Viktigare att tänka på är att USB oftast (alltid) innebär högre latency och högre processorbelastning.

Postat

Sorry, jag var otydlig. Det var främst preampbruset jag tänkte på, inte om man bara använder usb som strömkälla. E-mu 0404 har som tur usb 2.0 och extern strömkälla. Jag kommer max att behöva 2 in kanaler och inte använda mjukvarusyntar eller annat väldigt krävande.

Har 0404 likadana preamps som sitter på nåt annat E-mu kort så att man kan hitta info om de är bra?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.