maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 (redigerat) Hejhej, Har sökt på detta och andra forum och försökt lösa det själv men jag lyckas verkligen inte. Jag kör igång live ensamt och får inget ljud, går in i preferences och tittar på Audio device - Asio4all är valt men den visar output överkryssad. Väljer jag någon annan drivis får jag ljud men också diger fördröjning. Jag fick det här problemet i samband med att jag försökte få Live att vara rewire-master. Men jag kör det som sagt ensamt nu och därför tycker jag inte det borde vara något problem. Är det någon som känner igen symptomen? Jag är rätt ny på live så om någon misstänker nybörjarmissar, så skjut på det också. Skulle bli jätteglad om någon kunde hjälpa. EDIT: Problemet är bara i live, i cubase funkar drivisarna och utgången. EDIT2: Ifall någon får samma problem så hjälpte det mig efter mycket testande att avinstallera midi-device i ljudegenskaperna i xp. Redigerat 24 oktober 2006 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Asio/MMX drivrutiner fick mig att sitta i kanske 3 timmar med skiten. Kör nu i MMX för Asio funkar väldigt dåligt men tror det beror på ljudkortet som är det somföljde med datorn. Mitt tips (till de som itne får ditt att funka) är att du byter till MMX och försöker ställa in latencyvärdena i Preferences på bästa sätt. En viss latency får man alltid men det är möjligt att få den nästan omärkbar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Och så har jag en följdfråga om någon är insatt: Kräver Rewire 2 och live att midi-out-porten är igång för att skicka information till slave-programmet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
friend_kami (oregistrerad) Postat 18 januari 2007 Dela Postat 18 januari 2007 haha, den här lilla buggen känner jag igen, för det är vad det är; en bugg. hade samma problem med ett tag - efter en lång period med googlande och läsande på ableton live forumet, så ställde jag frågan själv där och efter ett tag fick svaret att det är en bugg med asio4all och GS Wavetable i windows. alltså, stäng av microsoft gs wavetable synthen i midi in/out (både in/out och remote), stäng ner live, och starta upp det igen så ska det funka med audio ut via asio. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.