Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Funderade på när jag rensade upp i en låt och tog bort sånt som inte användes.

Finns det nån lista på hur mycket resurser alla "devices" snor i förhållande till varandra, åtminstone en där de rankas i ordningsföljd?

Annons
Postat

vilken otroligt bra tanke! det skulle jag också vilja veta

Postat

Nån som vill testa?

Ta ett helt tomt rack och fyll med Subtractors tills cpu:n tar slut. Sen räknar man dem alla (vilket förmodligen tar lååååång stund). 🥰

Sen gör man om proceduren med allt annat, PEQ-2, Scream4, Redrum, Line mixer osv.

Slå ihop burk och maxantal maskiner i en lista och lägst antal möjliga maskiner rankas som mest krävande. :rolleyes:

Nån som har tid över? 🥰

Postat
Nån som vill testa?

Ta ett helt tomt rack och fyll med Subtractors tills cpu:n tar slut. Sen räknar man dem alla (vilket förmodligen tar lååååång stund). 🥰

Sen gör man om proceduren med allt annat, PEQ-2, Scream4, Redrum, Line mixer osv.

Slå ihop burk och maxantal maskiner i en lista och lägst antal möjliga maskiner rankas som mest krävande. :rolleyes:

Nån som har tid över? 🙁

Jag tror du skulle klara av det om du avvarade 1% av tiden du håller till på detta forumet 🥰

...men det skulle nog bli kaos direkt om du försvann!

Postat

Varför inte bara öppna ett device och se hur mycket det tar med tex: Aktivitetshanteraren, Så slipper man öppna onödigt många. 😏

Postat
Varför inte bara öppna ett device och se hur mycket det tar med tex: Aktivitetshanteraren, Så slipper man öppna onödigt många. :rolleyes:

För att Aktivitetshanteraren mäter CPU-användning i procent och kan skutta mellan 1-3% utan några musikprogram igång.

En enda device i Reason tar så lite CPU, så du kan omöjligen se nån skillnad på en procentmätare. Det är lite som att mäta atomer med en linjal.

Postat

att mäta atomer med en linjal

Nästan som en låttitel om livets meningslöshet... 😄

Postat (redigerat)

Om jag får gissa:

1. RV-7000

2. RV-7

3. MClass Equalizer

4. MClass Maximizer

5. MClass Compressor

6. MClass Stereo Imager

7. Scream 4 Distortion

8. BV 512 Vocoder

9. Resten

Jag vet hur man kan mäta det här annars, leta upp en gammal petium mmx.

Redigerat av chilone
Postat

Om jag får gissa tror jag inte att RV-7 tar hälften av kraften för en BV-512.

Postat

Jag är nästan där faktiskt. Kör med en lead som tar 78% av min dator. Och jag sitter på en 2.4 GHZ 1GB ram 😛

drloop (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Vad sägs om Combinatorn? 😉

Användningen Combinatorn har fått min CPU mätare att börja röra sig.

Redigerat av drloop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.