Soxic Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Hej, Jag har ez drummer...skulle behöva lite hjälp...vet inte hur jag får in en "loop" i en låt/ ett projekt. Jag kör Cubase. Jag har öppnat ez drummer som VST instrument etc...jag kan spela på min synth å se trumset spela samtidigt...problemet är att jag kan ej "drag & drop" till mitt projekt /min låt. (jag har Sampletank...som är busenkelt...men som då inte har drag & drop..etc) Hur gör man om man vill få in en "loop" (playing variation) i en låt? Jag kan "spela" in trummorna om jag spelar på klaviaturen...men d är just dom schyssta looparna man såklart vill åt ;-) Någon som kan hjälpa mig? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
basshole Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Släng iväg en fråga på Toontrack Forumet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DrHans Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Varför kan du inte drag and drop? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Hellpig Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Vilken version av Cubase är det? Tror det är skillnad mellan de olika ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Du ska dra från kolumnen längst till höger (där det står 4th hihat closed etc) och släppa på ett midispår. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 24 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 24 oktober 2006 Jag står i kolumnen längst till höger men d går inte 😆 Jag använder mig av Cubase LE (fick med d när jag köpte ljudkortet) Hm...Är d någon inställning i Cubase tro? D lustiga är att jag kan spela trummorna på min synth - samt spela in dom, Men jag lyckas inte drag & drop från den högra kolumnen. :-( Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rankey (oregistrerad) Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Bredvid "play" knappen i EZ fönstret, står det med blå text vilken loop du valt. Ska ju funka att dra från den blåa texten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
gsol Postat 24 oktober 2006 Dela Postat 24 oktober 2006 Soxic: Läs det här Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soxic Postat 26 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 26 oktober 2006 Ber om att få tacka. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.