Jump to content
Annons

Mobil studio

Mutz

Recommended Posts

vad sägs om yamaha 01v 96?? digitalbord som är jädrans lättarbetat!!!!!!!

finns under 10 000 beggat!!!

Vart i hela världen hittar du en 0196:a för under 10 000? 🙂

ddet fanns en på vendolin för inte så länge sen!!! 8000 skulle dom ha för den då!!! fint som satan!

Jag hade köpt den direkt!

Riktigt bra bord faktiskt. Däremot ska man INTE köpa den vanliga 01V eftersom den låter skittrist och kan krångla en del.

Dela på andra sajter

Annons
vad sägs om yamaha 01v 96?? digitalbord som är jädrans lättarbetat!!!!!!!

finns under 10 000 beggat!!!

Vart i hela världen hittar du en 0196:a för under 10 000? 😄

ddet fanns en på vendolin för inte så länge sen!!! 8000 skulle dom ha för den då!!! fint som satan!

Jag hade köpt den direkt!

Riktigt bra bord faktiskt. Däremot ska man INTE köpa den vanliga 01V eftersom den låter skittrist och kan krångla en del.

jag med ifall jag haft pengarna just då!! jag har nyligen investerat i lite annat.. 🙁

den är lagom stor.. passar nog perfekt på ett rack!!!

Dela på andra sajter

Med tillhörande rackskenor så sitter dom som gjutet på toppen av ett rack. (Eller var du nu vill sätta den.) Vet inte hur många enheter djup (hög) den blir dock...

man placerar den ju isf, på toppen av racket.. 🙂

Dela på andra sajter

Med tillhörande rackskenor så sitter dom som gjutet på toppen av ett rack. (Eller var du nu vill sätta den.) Vet inte hur många enheter djup (hög) den blir dock...

man placerar den ju isf, på toppen av racket.. 🙂

Säger du det. Inte underst 😠

Låter preamparna bra i dom här borden?

Hur ofta kan man hitta sådanna beg. tro?

Brukar dom kunna krångla något?

Dela på andra sajter

man placerar den ju isf, på toppen av racket.. 😛

Säger du det. Inte underst 😄

Låter preamparna bra i dom här borden?

Hur ofta kan man hitta sådanna beg. tro?

Brukar dom kunna krångla något?

😄 sätt den under ett hjul.. 😆

preamparna låter precis som yamaha:arnas digitala bord:s preampar gör.. diskret!!

ibland kan man hitta såna.. 😆

jag har inte vart med om att dom krånglar!!!! det enda krånglet jag haft i samband med såna mixers är att signalkedjorna från liverummet inte funkat som dom ska!!!

Dela på andra sajter

Man kan ju sätta dom på höjden. Inte så platssparande men det händer.

Enda "större" problemet med Yamahas digitalmixrar är att skärmarna kan börja flimra. Mest på 03D har jag märkt. Men det är inte speciellt dyrt att fixa. Runt 1000kr... Annars är det inget jag har hört så där speciellt som ska krångla. Kan bli att det rycker och darrar lite i mekaniken för reglarna men inget man stör sig på. Kan väl bero lite på hur man behandlar dom oxå.

Dela på andra sajter

01v96 + extra adat exp (16 i/o) = 24 kanaler in på dator, köp till extra mickpreamps, ljudkort typ motu 2408 eller m-audios nya adatkort (vet ej hur kvaliten är), då har du en bra setup + att du kan använda mixern till livegig, det är en grymt bra mixer mycket för pengarna, reverben är väl kanske inte de bästa men de duger. 32 kanalers mixer med eq, gate, comp för 10kKr är inte att förakta!

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.