Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej ! kan någon spela in en video o förklara lite hur man gör en liten låt ? typ som den "basshunter " har gjort 😛 slkulle vatt bra för jag vill görna lära mig detta !

Annons
Postat (redigerat)

Ja jag vill också lära mig hur man gör en låt. Jag har försökt i åratal utan större framgång 😛

Jag har lärt mig alla tonerna. Men jag fattar liksom inte hur man sätter ihop dem.

hjälp!

Redigerat av rainydays
Postat
Ja jag vill också lära mig hur man gör en låt. Jag har försökt i åratal utan större framgång 🙁

Jag har lärt mig alla tonerna. Men jag fattar liksom inte hur man sätter ihop dem.

hjälp!

🙂

tsmalmbe (oregistrerad)
Postat (redigerat)

jahas, jag röstar på papperskorgen 🙂

edit åt Olsberg: han vill inte ha en guide på papper/pdf för att göra en video, han vill att vi skall göra en video där vi lär honom göra en låt som typ basshunter.

edit lite senare: jag förstod det tydligen inte helt rätt heller. alltså han vill ha oss att göra en lärovideo som skulle vara bättre än den basshuntern har gjort... en rekordkrångligt formulerad fråga!

Redigerat av tsmalmbe
Postat

tja

jag förstår om det finns de som vill göra låtar men hallå, basshunter?! det finns bättre låtar att titta och härma

det basshunter har lyckats med är ju att skapa en riktig dålig låt, jag menar, varför härma en som gör dåliga låtar, det är ju bättre att vilja skapa bra låtar som man kan digga 🙂

mvh Anders

Postat
Vänta nu, har inte Basshunter själv gjort just en sån här instruktionsvideo?

Jo, det var ju det han sa. 🙂 "typ som den basshunter har gjort". Men jag tror han vill ha en till 😄

Postat
hej ! kan någon spela in en video o förklara lite hur man gör en liten låt ? typ som den "basshunter " har gjort 😄 slkulle vatt bra för jag vill görna lära mig detta !

Hej! Du måste nog precisera lite mer vad exakt det är du behöver hjälp med. Att "göra en låt" och få den att bli bra kräver ganska många olika förmågor, man ska ha lite kunskap om eller iaf känsla för toner och harmonik, man ska vara duktig på att skriva text om det inte är instrumental musik, och sist men inte minst så måste man kunna datorprogrammet som man använder (ja om man inte är oldfashioned och sitter vid ett fysiskt instrument, och skriver ner noter för hand... dah). Inget utav det är något man lär sig på en kort video! 🙂 Jag föreslår att du skaffar dej ett vettigt program och lusläser manualen tills du kan programmet utan och innan, sen börjar du helt enkelt leka med det. I början kommer det låta skit men så småningom, med lite övning och vilja, kan du få ihop något bättre, kanske rent av bättre än Basshunter själv.

Postat
hej ! kan någon spela in en video o förklara lite hur man gör en liten låt ? typ som den "basshunter " har gjort 😄 slkulle vatt bra för jag vill görna lära mig detta !

Hej! Du måste nog precisera lite mer vad exakt det är du behöver hjälp med. Att "göra en låt" och få den att bli bra kräver ganska många olika förmågor, man ska ha lite kunskap om eller iaf känsla för toner och harmonik, man ska vara duktig på att skriva text om det inte är instrumental musik, och sist men inte minst så måste man kunna datorprogrammet som man använder (ja om man inte är oldfashioned och sitter vid ett fysiskt instrument, och skriver ner noter för hand... dah). Inget utav det är något man lär sig på en kort video! 🙂 Jag föreslår att du skaffar dej ett vettigt program och lusläser manualen tills du kan programmet utan och innan, sen börjar du helt enkelt leka med det. I början kommer det låta skit men så småningom, med lite övning och vilja, kan du få ihop något bättre, kanske rent av bättre än Basshunter själv.

Jag kan i och för sig också tycka att videotutorials är det ultimata sättet att lära sig nya saker på. Men inte alla saker såklart. Exempelvis kan du inte lära dig hur du får en låt att låta bra. Men du kan däremot lära dig arbetstekniker och tillvägagångssätt. Och det kan vara en mycket bra början 🙂

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.