Jump to content
Annons

Neumann U87


AndersL (oregistrerad)

Recommended Posts

Det hade varit mycket intressant att testa en U87 och jämföra med mina andra testinspelningar. Jag misstänker nämligen att många använder den för att den traditionellt anses vara "bäst" och för att alla förväntar sig att det är en sådan som ska användas i en seriös studio - trots att det kanske finns andra som är ännu bättre i dag... Jag kan förstås vara helt ute och cykla, men jag tror i alla fall att det ligger något i resonemanget - åtminstone tills jag har haft möjlighet att testa en sådan själv och kanske blivit överbevisad... 🙂

Claes, jag tror inte att Oceanway Studios i Nashville köpte in 6 stycken U87'or bara för att man 'måste' ha sånna i en seriös studio, utan just för att den klarar att leverera nåt som andra inte klarar.

Självklart finns det mikrofoner som antagligen låter bättre, men jag tror definitivt inte att U87'an är överskattad på någit vis.

Som Allroundmic är den definitivt överskattad. Men som sagt, blås, sång och överhuvudtaget akustiska basfattiga instrument - kanon.

Jag tror såhär, U87 VAR framförallt en bra mick. Referensmicken No 1 och allmänt förknippad med kvalitet. Nu finns det en uppsjö av mikrofoner som låter bättre för mindre pengar. Men U87´an har fortfarande statussymbol och det med rätta. U87 är säkerligen oslagbar på vissa områden, med den är absolut inte übermicken No 1. Inte i mina öron iaf 😆

Neumann borgar generellt för ashög kvalitet. Förr fanns dock inte alls så många konkurrenter (stava?) som det finns nu.

Jag döpte btw min första bil till Neumann 😛

har en polare som oxå är ljudtekniker, vad heter hans vinthund? Just det. 😄

Redigerat av Eliasson
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 67
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Jag ska ta och fråga runt lite om någon har möjlighet att låna ut en U87 till mig. Jag är egentligen inte så intresserad av att leta upp en annan mikrofon som kan motsvara - utan mest av att få reda på vad som gör att den bara "måste" finnas i alla studios...

Att kvaliteten är i toppklass, finns det ju knappast något tvivel om - men frågan är om ljudet är så bra att det kan motivera ett köp när man jämför med andra högklassiga mikrofoner - eller om det mest handlar om att kunder förväntar sig att se sådana i studion för att de ska kunna godta att spela in där...?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
AndersL (oregistrerad)
Det hade varit mycket intressant att testa en U87 och jämföra med mina andra testinspelningar. Jag misstänker nämligen att många använder den för att den traditionellt anses vara "bäst" och för att alla förväntar sig att det är en sådan som ska användas i en seriös studio - trots att det kanske finns andra som är ännu bättre i dag... Jag kan förstås vara helt ute och cykla, men jag tror i alla fall att det ligger något i resonemanget - åtminstone tills jag har haft möjlighet att testa en sådan själv och kanske blivit överbevisad... ☺️

Gjorde lite tester mellan olika U87:or och betydligt billigare U87-kopior i helgen. Kan skicka testfilerna till dig när jag hunnit sammanställa allt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det hade varit mycket intressant att testa en U87 och jämföra med mina andra testinspelningar. Jag misstänker nämligen att många använder den för att den traditionellt anses vara "bäst" och för att alla förväntar sig att det är en sådan som ska användas i en seriös studio - trots att det kanske finns andra som är ännu bättre i dag... Jag kan förstås vara helt ute och cykla, men jag tror i alla fall att det ligger något i resonemanget - åtminstone tills jag har haft möjlighet att testa en sådan själv och kanske blivit överbevisad... 😄

Gjorde lite tester mellan olika U87:or och betydligt billigare U87-kopior i helgen. Kan skicka testfilerna till dig när jag hunnit sammanställa allt!

Det hade varit skitkul! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Gjorde lite tester mellan olika U87:or och betydligt billigare U87-kopior i helgen. Kan skicka testfilerna till dig när jag hunnit sammanställa allt!

Jag tar gärna en lyssning också

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev också lack på alla som ska vara så dryga.

Dessutom är det ju helt befängt att utgå från att miken är bäst, speciellt om man inte har testat själv utan bara utgår från vad man har hört.

Det känns väldigt mycket som att folk ska positionera sig mot "nybörjare" för att framstå mycket duktigare/kunnigare än vad de är.

Att säga att miken är bra till sång kanske är lätt, men det är svårare att motivera varför, framförallt vad som gör den bättre än andra mikar. Det vore jävligt roligt med ett blindtest på testfilerna, lägg upp dem med anonyma namn så kan vi ju kolla hur många som kan pricka orginalet från kopiorna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev också lack på alla som ska vara så dryga.

Dessutom är det ju helt befängt att utgå från att miken är bäst, speciellt om man inte har testat själv utan bara utgår från vad man har hört.

Det känns väldigt mycket som att folk ska positionera sig mot "nybörjare" för att framstå mycket duktigare/kunnigare än vad de är.

Att säga att miken är bra till sång kanske är lätt, men det är svårare att motivera varför, framförallt vad som gör den bättre än andra mikar. Det vore jävligt roligt med ett blindtest på testfilerna, lägg upp dem med anonyma namn så kan vi ju kolla hur många som kan pricka orginalet från kopiorna.

Bra idé. Jag lägger upp filerna på en separat del på testsiten, så kan diskussionen om vilken som låter bäst och varför, dra igång sedan. 🙂

Jag tror att det kan bli en ganska lätt match, men man vet ju aldrig... 😛

Ett litet förtydligande av mina tidigare inlägg kanske är på sin plats här:

Vad jag menade i tidigare inlägg, var att det i dag troligen finns andra mikrofoner som säkert ger ett minst lika bra eller bättre resultat än U-87 - men jag menade egentligen inte alla kinesiska kopior av den, utan snarare andra kvalitetsmikrofoner av "mindre" fabrikat (ALLA fabrikat är ju "mindre" än Neumann) - och kanske då också vissa kinesiska modeller - men inte nödvändigtvis de som försöker framstå som kopior av den...

Redigerat av Claes
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med.. jäkla ryggdunkstråkpellar. När man frågar nåt på det här forumet på ett trevligt sätt kan man väl bemötas med i alla fall respekt eller råd.

Men vadå vad ska man säga då? 🙂

"Ja det är en jättebra mikrofon, använder den mest till sång", det kommer ju alla säga.

Det är lite som att gå in på ett poesiforum och fråga vad skalderna tycker om fjäderpennor och vad de använder dem till. Eller ett Beatlesforum och fråga om de gillar Beatlesskivor, och vad de brukar använda dem till. Eller...

Äh, de flesta av oss här kommer nog aldrig få laja med en U87. Med tanke på dess rykte skulle jag gärna ha en, men jag misstänker att en omarbetning av mitt rum och en riktigt bra preamp skulle göra mycket mer skillnad än ett mikrofonbyte.

Är du inne i dimman? Din liknelse skevar en aning, då Beatlesfans brukar ha en skiva åtminstone. Hur det är med poeterna vet jag inte, jag känner ingen... men eftersom varken du eller jag verkar ha använt en U87 så hade i alla fall en av oss vett att hålla käften. Jag tycker det ska finnas utrymme för humor på forum, men börjar man driva med frågan på det sätt ni gör så har ni passerat min gräns.

Det finns en och annan på detta forum som har använt dyra prylar men ska det bli sandlådeforum så kommer detta sluta i att det blir ett forum där frågorna endast handlar om hur man ska koppla in ett mixerbord.

Redigerat av Kryckan
Link to comment
Dela på andra sajter

U87:an är inte överskattad. Den är bara dyr.

Många stormembransmickar låter jättebra, och det är snarare studion i övrigt som är den svaga länken. Men trots det har jag inte hört en U47-kopia eller U87-kopia som varit i närheten av originalet. Och hittar du nån klon som ärligt talat kan motsvara U87:an så vill jag tacksamt veta det!

Bra sagt... Faktum är att vi hade 2 st U87 i studion för länge sen... Vi sålde dom och fick sanslöst bra betalt, men inte så mycket dom kostar idag iofs... 😄🙂

Jag tillhör numera dom som tycker det är trevligt med lite karaktär på mickarna...

Typ Manley Ref C... Rör-krispig topp med kraftfull botten... (Men den passar inte till allt, kostnaden till trots)

När jag köpte min Manley var det många på forumet som påstod att deras B1 var nästan lika vass...

Jag har hört det om kompressprer och annat..

Jag säjer bara, köp en klass A pryl, och sedan är ni fast, man vill bara ha dom och inget annat...

TESTA! 🙂

Redigerat av Lilleman
Link to comment
Dela på andra sajter

U87:an är inte överskattad. Den är bara dyr.

Många stormembransmickar låter jättebra, och det är snarare studion i övrigt som är den svaga länken. Men trots det har jag inte hört en U47-kopia eller U87-kopia som varit i närheten av originalet. Och hittar du nån klon som ärligt talat kan motsvara U87:an så vill jag tacksamt veta det!

Bra sagt... Faktum är att vi hade 2 st U87 i studion för länge sen... Vi sålde dom och fick sanslöst bra betalt, men inte så mycket dom kostar idag iofs... 🙂😛

Jag tillhör numera dom som tycker det är trevligt med lite karaktär på mickarna...

Typ Manley Ref C... Rör-krispig topp med kraftfull botten... (Men den passar inte till allt, kostnaden till trots)

När jag köpte min Manley var det många på forumet som påstod att deras B1 var nästan lika vass...

Jag har hört det om kompressprer och annat..

Jag säjer bara, köp en klass A pryl, och sedan är ni fast, man vill bara ha dom och inget annat...

TESTA! 🙂

Absolut!

Första riktiga känslan av kvalitet ger definitivt mersmak.

Börja inte köpa riktigt bra prylar - för det kostar så dj-t att byta ut resten efteråt... 😄😮

Den där Manleyn hade varit kul att få med i testerna också. Jag får se om det går att lösa... Vem är distributör för Manley?

Link to comment
Dela på andra sajter

U87:an är inte överskattad. Den är bara dyr.

Många stormembransmickar låter jättebra, och det är snarare studion i övrigt som är den svaga länken. Men trots det har jag inte hört en U47-kopia eller U87-kopia som varit i närheten av originalet. Och hittar du nån klon som ärligt talat kan motsvara U87:an så vill jag tacksamt veta det!

Bra sagt... Faktum är att vi hade 2 st U87 i studion för länge sen... Vi sålde dom och fick sanslöst bra betalt, men inte så mycket dom kostar idag iofs... 😳😄

Jag tillhör numera dom som tycker det är trevligt med lite karaktär på mickarna...

Typ Manley Ref C... Rör-krispig topp med kraftfull botten... (Men den passar inte till allt, kostnaden till trots)

När jag köpte min Manley var det många på forumet som påstod att deras B1 var nästan lika vass...

Jag har hört det om kompressprer och annat..

Jag säjer bara, köp en klass A pryl, och sedan är ni fast, man vill bara ha dom och inget annat...

TESTA! 😠

Absolut!

Första riktiga känslan av kvalitet ger definitivt mersmak.

Börja inte köpa riktigt bra prylar - för det kostar så dj-t att byta ut resten efteråt... 😳😆

Den där Manleyn hade varit kul att få med i testerna också. Jag får se om det går att lösa... Vem är distributör för Manley?

Tja, det var ju det... Jag kan ganska lätt ta reda på det...

Om jag på något vis kan vara dej behjälplig annars så får du gärna ta kontakt...

Jag tror jag vet en som har en i Karlskrona... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

U87:an är inte överskattad. Den är bara dyr.

Många stormembransmickar låter jättebra, och det är snarare studion i övrigt som är den svaga länken. Men trots det har jag inte hört en U47-kopia eller U87-kopia som varit i närheten av originalet. Och hittar du nån klon som ärligt talat kan motsvara U87:an så vill jag tacksamt veta det!

Bra sagt... Faktum är att vi hade 2 st U87 i studion för länge sen... Vi sålde dom och fick sanslöst bra betalt, men inte så mycket dom kostar idag iofs... 😳😄

Jag tillhör numera dom som tycker det är trevligt med lite karaktär på mickarna...

Typ Manley Ref C... Rör-krispig topp med kraftfull botten... (Men den passar inte till allt, kostnaden till trots)

När jag köpte min Manley var det många på forumet som påstod att deras B1 var nästan lika vass...

Jag har hört det om kompressprer och annat..

Jag säjer bara, köp en klass A pryl, och sedan är ni fast, man vill bara ha dom och inget annat...

TESTA! 😠

Absolut!

Första riktiga känslan av kvalitet ger definitivt mersmak.

Börja inte köpa riktigt bra prylar - för det kostar så dj-t att byta ut resten efteråt... 😳😆

Den där Manleyn hade varit kul att få med i testerna också. Jag får se om det går att lösa... Vem är distributör för Manley?

Tja, det var ju det... Jag kan ganska lätt ta reda på det...

Om jag på något vis kan vara dej behjälplig annars så får du gärna ta kontakt...

Jag tror jag vet en som har en i Karlskrona... 😆

Det är ofta svårt för folk att vara av med den kalibern av mikrofoner eftersom de brukar användas ganska mycket, men om han kan avvara den under en veckas tid, i samband med nästa omgång inspelningstester (som inte är spikad ännu, men det blir om ett par veckor, när lite förkylningar har gett med sig ordentligt...), så hade det ju varit kanonbra! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

U87:an är inte överskattad. Den är bara dyr.

Många stormembransmickar låter jättebra, och det är snarare studion i övrigt som är den svaga länken. Men trots det har jag inte hört en U47-kopia eller U87-kopia som varit i närheten av originalet. Och hittar du nån klon som ärligt talat kan motsvara U87:an så vill jag tacksamt veta det!

Bra sagt... Faktum är att vi hade 2 st U87 i studion för länge sen... Vi sålde dom och fick sanslöst bra betalt, men inte så mycket dom kostar idag iofs... 😕😄

Jag tillhör numera dom som tycker det är trevligt med lite karaktär på mickarna...

Typ Manley Ref C... Rör-krispig topp med kraftfull botten... (Men den passar inte till allt, kostnaden till trots)

När jag köpte min Manley var det många på forumet som påstod att deras B1 var nästan lika vass...

Jag har hört det om kompressprer och annat..

Jag säjer bara, köp en klass A pryl, och sedan är ni fast, man vill bara ha dom och inget annat...

TESTA! 😎

Absolut!

Första riktiga känslan av kvalitet ger definitivt mersmak.

Börja inte köpa riktigt bra prylar - för det kostar så dj-t att byta ut resten efteråt... 😆😆

Den där Manleyn hade varit kul att få med i testerna också. Jag får se om det går att lösa... Vem är distributör för Manley?

Tja, det var ju det... Jag kan ganska lätt ta reda på det...

Om jag på något vis kan vara dej behjälplig annars så får du gärna ta kontakt...

Jag tror jag vet en som har en i Karlskrona... 😕

Det är ofta svårt för folk att vara av med den kalibern av mikrofoner eftersom de brukar användas ganska mycket, men om han kan avvara den under en veckas tid, i samband med nästa omgång inspelningstester (som inte är spikad ännu, men det blir om ett par veckor, när lite förkylningar har gett med sig ordentligt...), så hade det ju varit kanonbra! 😎

Hur långt ifrån Kristianstad bor du... Jag har daglig transport till Kristianstad...

Kan du hämta där, får du låna min till testet... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

U87:an är inte överskattad. Den är bara dyr.

Många stormembransmickar låter jättebra, och det är snarare studion i övrigt som är den svaga länken. Men trots det har jag inte hört en U47-kopia eller U87-kopia som varit i närheten av originalet. Och hittar du nån klon som ärligt talat kan motsvara U87:an så vill jag tacksamt veta det!

Bra sagt... Faktum är att vi hade 2 st U87 i studion för länge sen... Vi sålde dom och fick sanslöst bra betalt, men inte så mycket dom kostar idag iofs... 😕😄

Jag tillhör numera dom som tycker det är trevligt med lite karaktär på mickarna...

Typ Manley Ref C... Rör-krispig topp med kraftfull botten... (Men den passar inte till allt, kostnaden till trots)

När jag köpte min Manley var det många på forumet som påstod att deras B1 var nästan lika vass...

Jag har hört det om kompressprer och annat..

Jag säjer bara, köp en klass A pryl, och sedan är ni fast, man vill bara ha dom och inget annat...

TESTA! 😎

Absolut!

Första riktiga känslan av kvalitet ger definitivt mersmak.

Börja inte köpa riktigt bra prylar - för det kostar så dj-t att byta ut resten efteråt... 😆😆

Den där Manleyn hade varit kul att få med i testerna också. Jag får se om det går att lösa... Vem är distributör för Manley?

Tja, det var ju det... Jag kan ganska lätt ta reda på det...

Om jag på något vis kan vara dej behjälplig annars så får du gärna ta kontakt...

Jag tror jag vet en som har en i Karlskrona... 😕

Det är ofta svårt för folk att vara av med den kalibern av mikrofoner eftersom de brukar användas ganska mycket, men om han kan avvara den under en veckas tid, i samband med nästa omgång inspelningstester (som inte är spikad ännu, men det blir om ett par veckor, när lite förkylningar har gett med sig ordentligt...), så hade det ju varit kanonbra! 😎

Hur långt ifrån Kristianstad bor du... Jag har daglig transport till Kristianstad...

Kan du hämta där, får du låna min till testet... 😄

Kristianstad? Det är en bra bit etfersom jag bor i Malmö... 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

U87:an är inte överskattad. Den är bara dyr.

Många stormembransmickar låter jättebra, och det är snarare studion i övrigt som är den svaga länken. Men trots det har jag inte hört en U47-kopia eller U87-kopia som varit i närheten av originalet. Och hittar du nån klon som ärligt talat kan motsvara U87:an så vill jag tacksamt veta det!

Bra sagt... Faktum är att vi hade 2 st U87 i studion för länge sen... Vi sålde dom och fick sanslöst bra betalt, men inte så mycket dom kostar idag iofs... 😕😄

Jag tillhör numera dom som tycker det är trevligt med lite karaktär på mickarna...

Typ Manley Ref C... Rör-krispig topp med kraftfull botten... (Men den passar inte till allt, kostnaden till trots)

När jag köpte min Manley var det många på forumet som påstod att deras B1 var nästan lika vass...

Jag har hört det om kompressprer och annat..

Jag säjer bara, köp en klass A pryl, och sedan är ni fast, man vill bara ha dom och inget annat...

TESTA! 😎

Absolut!

Första riktiga känslan av kvalitet ger definitivt mersmak.

Börja inte köpa riktigt bra prylar - för det kostar så dj-t att byta ut resten efteråt... 😆😆

Den där Manleyn hade varit kul att få med i testerna också. Jag får se om det går att lösa... Vem är distributör för Manley?

Tja, det var ju det... Jag kan ganska lätt ta reda på det...

Om jag på något vis kan vara dej behjälplig annars så får du gärna ta kontakt...

Jag tror jag vet en som har en i Karlskrona... 😕

Det är ofta svårt för folk att vara av med den kalibern av mikrofoner eftersom de brukar användas ganska mycket, men om han kan avvara den under en veckas tid, i samband med nästa omgång inspelningstester (som inte är spikad ännu, men det blir om ett par veckor, när lite förkylningar har gett med sig ordentligt...), så hade det ju varit kanonbra! 😎

Hur långt ifrån Kristianstad bor du... Jag har daglig transport till Kristianstad...

Kan du hämta där, får du låna min till testet... 😄

Kristianstad? Det är en bra bit etfersom jag bor i Malmö... 😎

Ehmmm... PM

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag anser U87an vara kraftigt överkattad.

Har ägt två en gång i tiden.

Sålde dom och köpte bättre mickar för mindre pengar.

Kan möjligtvis locka vissa kunder.

Inte dålig, men alldeles för dyr i förhållande till dess prestanda.

Hamnar inte i närheten av min topp 10 mikrofon-lista.

Mvh

Omni

Exakt min uppfattning. Inget fel på U87, men absolut inte prisvärda. Hade de kostat 10-12kkr hade de varit finemang. Köper jag någon dag en sådan är det mest i förhoppningen att den ska fungera som kundmagnet.

/H

Link to comment
Dela på andra sajter

AndersL (oregistrerad)
Jag tillhör numera dom som tycker det är trevligt med lite karaktär på mickarna...

Typ Manley Ref C... Rör-krispig topp med kraftfull botten... (Men den passar inte till allt, kostnaden till trots)

När jag köpte min Manley var det många på forumet som påstod att deras B1 var nästan lika vass...

Jag tycker det verkar som att Studio Projects sneglat rätt mycket på Manleyn när dom tog fram sin B1:a? Känns som att att dom försökt få micen att färga på samma sätt med väldigt framträdande topp och ganska fet botten, för att få ett "modernt" sound. Är nog därför som vissa jämför dom. Men när det gäller helheten, fylligheten och framförallt tydligheten i mellanregistret märker man, precis som du säger, vad man får för de extra tusenlapparna... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det verkar som att Studio Projects sneglat rätt mycket på Manleyn när dom tog fram sin B1:a? Känns som att att dom försökt få micen att färga på samma sätt med väldigt framträdande topp och ganska fet botten, för att få ett "modernt" sound. Är nog därför som vissa jämför dom. Men när det gäller helheten, fylligheten och framförallt tydligheten i mellanregistret märker man, precis som du säger, vad man får för de extra tusenlapparna... 😄

Personligen upplever jag B1 som ganska neutral/tråkig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars så var ju U 137 en riktig grundstötning... stor å otymplig....näää.... usch säger jag bara...

EDIT:

...eller vänta nu..... ett...öhh... jädra ....(*).... ögonblick.....

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela på andra sajter

Mike.E.Ericsson (oregistrerad)

Hepp!

Neumann U87:an har jag spelat in sång med och den kan man beskriva ganska lätt, mycket rak frekvensgång, trist är ett annat ord. Just på sång vill man ju nästan alltid ha lite lyx diskant på så där går U87:an bort helt. Själv spelar jag in med en Brauner Valvet vilket ger bra sångljud, lite sugen på en Manley reference C också som dock verkar vara lite väl diskantrik?

Link to comment
Dela på andra sajter

Valvet är ljuv, har inte själv spelat in med Manley Ref C men att döma av de inspelningar jag hört med den är den åt det ljusa hållet. Den låter ju inte direkt illa, men mitt intryck – alltså utan att ha jämfört sida vid sida – är att Valvet är snyggare och mer allround i ljudkaraktären.

Mors,

Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

HiFi (oregistrerad)

Neumann u87 har allt annat än rak frekvenskurva.

Jag kan inte heller hålla med om hypotesen att rakt skulle vara tråkigt.

Det beror ju på ljudkällan, om den är bra så passar en korrekt mikrofon ypperligt.

Har man en trist ljudkälla bör man jobba med det istället för att anklaga

korrekta mikrofoner för att vara trista.

Vi äger två stycken 87or men dom används sällan.

U87an har ett rykte som den inte lever upp till. 😕

Vänligen

AE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
HiFi (oregistrerad)

Hejsan Linus.

Sent svar, jag såg inte din fråga.

Vi säljer dom inte just nu därför att dom lockar kunder, trots att dom inte

används särskilt ofta. 🙂

Vänligen

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan Linus.

Sent svar, jag såg inte din fråga.

Vi säljer dom inte just nu därför att dom lockar kunder, trots att dom inte

används särskilt ofta. 😄

Vänligen

Anders

😠 Exakt detta är den bästa anledningen att ha U87 i studion. Och för den som driver studion som sin intäktskälla är det förstås ingen dålig anledning.

/Henrik

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som klankar ner på U87:an är nog bara småpojkar som sitter med era billiga JAM grejor och är sura på att ni aldrig kommer kunna ha en sån dyr mick ...

U87:an är inte den mest använda och omtalade micken i high-end delen av branschen utan anledning.

Med en bra preamp så låter den helt fantastiskt på ALLT. Helt klart den bästa mick du kan ha.

Nu kan du köpa deras nya mickar som har U87 kapseln i som oxå låter kanon. Men att hitta en gammal hederlig U87:a för en 15-20 papp är nånting utöver det vanliga i ljudväg...

det här är nog fel forum att vända sig till oxå där priset på en Neumann mick står för den totala kostnaden på 10 pers hela studios här.

Ställ frågan på några riktiga ljudforum istället.

Link to comment
Dela på andra sajter

HiFi (oregistrerad)

Hehe

"Surface" verkar inte ha koll. 😎

U87 bra på allt? Struntprat!

Att dra alla här över en kam är inte så klokt.

Vi spelar ibland in klassisk musik i kyrkor. Inte någon seriös ljudtekniker inom vår yrkeskår skulle använda U87 till detta.

A Eriksson

Redigerat av HiFi
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...