trancer Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 (redigerat) LÅTNAMN: Loving You ARTIST/GRUPP: Perrra / Jonas Ekestubbe GENRE: PopBallad? LÅTLÄNGD: 3:15 KOMPOSITÖR: Perrra PRODUCENT: Perrra EV. MEDVERKANDE: Jonas Ekestubbe / Koray INSPELNINGSÅR: 2006 FORMAT: Mp3 STORLEK: 7.8mb STATUS: Preview 1 Nu börjar låten ta form, och nu har en msn polare till mig sjungit in en version av låten . Sångaren ska bytas ut, men jag vill höra vad ni tycker om Arret och om ni gillar detta bättre än den instrumentala versionen .. Detta arret är mer åt Rnb hållet med kick/snare .. finns även en version helt akustisk med akustiska trummor osv.. men men ni får denna ;D Ps. Jonas Ekestubbe är grym! LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag /Perrra Redigerat 22 oktober 2006 av trancer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fidden Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 (redigerat) orgeln i början, hmm. bort. autotuner är ju en smaksak, jag tycker den låter hemsk. Känns väldigt komprimerat. Använder du någon slags stereo-plug på sologitarr och sång? Det känns som att den i vissa frekvenser ligger åt höger, och i andra åt vänster. Refrängen är skitsnygg. Få versen lika bra, så är du hemma. Får nog faktiskt hålla med om att det blev ganska tomt utan stråkarna där. edit: fast nu har du ju en del av versen som är utan stråkar och en som är med... Med stråkslingan som ligger där nu är det nog bättre utan trots allt. Redigerat 22 oktober 2006 av Fidden Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wernborg Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 Bra låt, och gitarrerna är väldigt fina. Håller med dej om att något behöver göras åt sången. Arret tycker jag också är bra, men det är något med ljudbilden som inte stämmer. Det håller inte ihop riktigt. Kan vara trummorna, bastrumman låter lite mycket "klick" och kantslaget var inte vackert heller. Kanske byta mot en shaker eller något mjukare??? Mycket bra intro. Gillar också sångarens klang, så låt honom sjunga igen kanske om du inte är nöjd? Gärna mer av pojkbandskör för att komma i mål. Keep it up. Bra jobbat!! // Steffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 22 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 22 oktober 2006 orgeln i början, hmm. bort.autotuner är ju en smaksak, jag tycker den låter hemsk. Känns väldigt komprimerat. Använder du någon slags stereo-plug på sologitarr och sång? Det känns som att den i vissa frekvenser ligger åt höger, och i andra åt vänster. Refrängen är skitsnygg. Få versen lika bra, så är du hemma. Får nog faktiskt hålla med om att det blev ganska tomt utan stråkarna där. hehe... Som sagt bortse gärna från sången. Sen har det blivit fel i produktionen med gitarrerna o orgeln i början och i slutet... jag blev tvungen att dubba det och den dubbningen blev för 'tydlig' .. men det är bara en preview som sagt ;D Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 Soundet låter "midi" och jätte för mycke autotuner! 😉 Men jag gillar låten. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 22 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 22 oktober 2006 Soundet låter "midi" och jätte för mycke autotuner! 😄 Men jag gillar låten. 😆 hur kan det låta midi ? : 70% av låten är spelad med riktiga instrument 🙁 kicken, snaren är samples. riden på trummorna är äkta och golvbaskaggen som slår innan refrängen är äkta. alla gitarrer är livespelade av djonas. sången är inte midi haha.. men dock för mkt autotune och som sagt. sången ska sjungas av en idol 2005 deltagare som åkte ur innan final.. han har perfekt westlife röst. Strings tycker jag inte går att få mkt bättre.. så med andra ord du stör dig fruktansvärt mkt på kicken o snaren? 😉 /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 22 oktober 2006 Trådstartare Dela Postat 22 oktober 2006 (redigerat) Ingen som kan tänka sig att göra ett nytt trumarr till hela låten? Om det finns nån som kan spela in trummor live tex? Alternativt göra låten som en "pop" låt med trummkomp .. jag kan ju inte denna genren .. men trummor som låter som westlife/backstreetboys låtar typ .. ni fattar vad jag menar ? Hör av dig direkt till mig isåfall. msn: perrra@linux.se mail: perrra@linux.se /Perrra Redigerat 22 oktober 2006 av trancer Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenta K Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 Ingen som kan tänka sig att göra ett nytt trumarr till hela låten? Om det finns nån som kan spela in trummor live tex? Alternativt göra låten som en "pop" låt med trummkomp .. jag kan ju inte denna genren .. men trummor som låter som westlife/backstreetboys låtar typ .. ni fattar vad jag menar ? Hör av dig direkt till mig isåfall. msn: perrra@linux.se mail: perrra@linux.se /Perrra Ja, det är nog trummorna som får hela soundet att låta.. kanske inte MIDI, men.. vet inte. . . nått är det.. Men jag är säker på att om du går in för det, så kommer denna låten komma långt 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zyan Postat 22 oktober 2006 Dela Postat 22 oktober 2006 (redigerat) Dra ner kaggen..sväljer allt.. Edit: Med en ny sångare kan det bli en radiohit 😉 ... känns fel att gilla detta för att det är pojkbandspop...men diggar gör jag... Redigerat 22 oktober 2006 av Zyan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.