Jump to content
Annons

USB eller Midi ?

mrveryrich (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
Har länge undrat över vilken anslutning som är den bästa och snabbaste !

Den eller nån som vet - får gärna hjälpa mig att få vetskap om denna fråga.

/ M

http://www.webadvertiser.info/

känns som att midi inte använder nativeprocessorn på samma sätt som usb!!!

jag kör bara midi!!!

Dela på andra sajter

USB är snabbare

det beror väl på vad för dator man har.. 😄

eller om man har fullt med usbprylar!!! typ donglar o hårddiskar o gud vet vad.. en usblampa kanske?? 😠

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Missar jag något här... midi och usb är väl inte riktigt jämförbart? Och USB2.0 måste väl ändå bara vara snabbare? 😠

Dela på andra sajter

Missar jag något här... midi och usb är väl inte riktigt jämförbart? Och USB2.0 måste väl ändå bara vara snabbare? 😠

möjligtvis.. men har man en slö dator med slöa hdds o sånt kanske midi är att föredra.. men vad vet jag.. 😄

😄

Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Jag förstår inte frågan riktigt.

Man kan ju inte få in Midiinformation utan att gå via usb, fw eller pci.

Midin kommer ju aldrig att bli fördröjd vid normal inspelning, om man spelar på något instrument som skickar midi som kommer ju ljudet ändå alltid "efter" midiinformationen eftersom midin talar om för generatorerna vad dem ska göra. Eller missar jag nåt i din fråga?

Redigerat av Elof
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)
jag tror trådskaparen menar ett rent usbdedikerat usbkeyboard och koppling till pci/fw/usbkort!!!

Tack för dina fina utropstecken. Det var exakt det här jag menade, man kan inte få in midi utan nåt emellan, förutom på en gammal atari där midiportarna redan är integregade.

Jag har aldrig sett ett renodlat MIDIinterface med firewire eller pci, om det är fw eller pci så är det även omvandlare och andra funktioner därtill. MIDI behöver minimal bandbredd, därför spelar det ingen roll om man använder usb, fw eller pci för att föra över det. Det skulle nästan fungera att skicka midi med bussgods pga den låga bandbredd det kräver 😠

Dela på andra sajter

jag tror trådskaparen menar ett rent usbdedikerat usbkeyboard och koppling till pci/fw/usbkort!!!

Tack för dina fina utropstecken. Det var exakt det här jag menade, man kan inte få in midi utan nåt emellan, förutom på en gammal atari där midiportarna redan är integregade.

Jag har aldrig sett ett renodlat MIDIinterface med firewire eller pci, om det är fw eller pci så är det även omvandlare och andra funktioner därtill. MIDI behöver minimal bandbredd, därför spelar det ingen roll om man använder usb, fw eller pci för att föra över det. Det skulle nästan fungera att skicka midi med bussgods pga den låga bandbredd det kräver 🙂

varsågod.. 😉

ne jag skyller på grolschen !! 😆

du har rätt min vän.. så rätt så rätt!!

edit: jag menar inget illa.. jag missförstod bara ALLT!! 😉

Redigerat av IDF
Dela på andra sajter

Blir det längre fördröjning om man har ett usb ljudkort än om man har ett integrerat pci kort då? 😆

Borde det inte bli en omväg? Inte för att jag stör mig på detta men det kan vara kul att veta 😉.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.