Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er alla. Ville bara dela med mig en liten historia om hur svårt det kan vara att få bli av med sina pengar...

Jag bor för närvarande i Tyskland och har försökt få uppdatera min sx3 här i landet. Men, se det går inte. Handlarna får tydligen inte beställa den engelska versionen (engelsk handbok vill säga) innan den tyska är färdig. Den lär (enligt musikaffären i Berlin) tryckas i Sverige. Jaha. så då kan jag beställa via postorder från England eller vänta tills någongång i November...

Så är jag då plötsligt i Stockholm i torsdags och drabbas av akut köplust. 4 sound har ju grejerna i lager! Eller, 4 andra versioner, men inte från sx3 till C4. Den skall komma på måndag eftersom den skall skickas från tyskland (fast manualen måste då först skickas från Sverige innan paketet skall tillbaks, undra på att det tar så länge...)

På måndag är jag tillbaka i Tyskland, så jag kan inte vänta. Habegäret har gripit mig så mycket att jag är beredd att lägga på 300 spänn och köpa upgraderingen från sx1 till C4. Men, det går inte! Visserligen har jag en gång betalat för en uppgradering till Sx1, men eftersom jag nu har sx3 tillåter inte nyckeln att jag uppgraderar från sx1. Hallå! Vem har tänkt ut det här systemet...inte nån som vill ha omsättning på programmen i alla fall.

Nä, en stackars musiker förstår sig inte på det här. Jag menar, här vill man bli av med sina pengar och finner inga möjligheter att göra det. Skall man bli tvungen att köpa logic eller live eller vad (har just gått över till mac nämligen)?

Den som väntar...

Annons
Postat

Kapar tråden med en snabb fråga: Jag fick Cubase LE med mitt ljudkort, och då fungerar ju kortet som dongel. Kan jag köpa uppgraderingen till Studio 4? Sparar nämligen en tusing på det istället för att köpa retail.

Postat

Det borde fungera, men det är kanske säkrast att fråga MI7 först... Enligt prislistan kostar en uppgradering till Studio 4 från SE1 eller LE, 3295:- - men du måste köpa en nyckel också för 195:- eftersom Studio 4 kräver att man har en USB-nyckel att lägga in licensen i.

Retail utan uppgradering ligger Studio 4 på 3995:- - så skillnaden är inte mer än ca 500:-, men det är ju alltid något.

Postat
Det borde fungera, men det är kanske säkrast att fråga MI7 först... Enligt prislistan kostar en uppgradering till Studio 4 från SE1 eller LE, 3295:- - men du måste köpa en nyckel också för 195:- eftersom Studio 4 kräver att man har en USB-nyckel att lägga in licensen i.

Retail utan uppgradering ligger Studio 4 på 3995:- - så skillnaden är inte mer än ca 500:-, men det är ju alltid något.

Ok, jag läste 299 euro på Steinbergs hemsida men såg nu att det var med tysk moms.

Postat
här vill man bli av med sina pengar och finner inga möjligheter att göra det.

😎

Jag kan ta dom om det är så... 🙂

Postat
här vill man bli av med sina pengar och finner inga möjligheter att göra det.

😎

Jag kan ta dom om det är så... 🙂

tbruce vi splittar!!!

jag har en sax!

Postat (redigerat)
om du skickar ett paket med manual och licens så...  😄

jag skickar en manual till min brödrost och lisens att döda!!

ok??

edit: fan va 😄😄😄😄😄😄😄

edit2: ölen börjar verka!! 😠

😄

Redigerat av IDF

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.