RogueOps Postat 20 juli 2004 Dela Postat 20 juli 2004 (redigerat) Eftersom det här bara är en liten snutt så skippar jag den vanliga infon. Your browser does not support the HTML5 audio tag Snutten är gjord i FL Studio och båda syntarna som hörs är Vanguard. Jag satt mest och lekte med automation av trancegate-vredet, men det blev ju rätt svängigt. Redigerat 20 juli 2004 av RogueOps Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 20 juli 2004 Dela Postat 20 juli 2004 Myspys. Gillar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
robotapan Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 (redigerat) Tuffigt. Härlig ångest i musiken tycker jag (vilket alltså är bra). Nice start/stop-intro och sedan rakt in i versen/första partiet, som jag tycker har en drivande rytm. EDIT: Gör en hel låt, mitt förslag är att kanske bygga upp allting till ett crescendo eller så (lägga på mer, utveckla vad som finns) och sedan kanske ta ner det på slutet (eller göra om samma grej ett par gånger). Redigerat 21 juli 2004 av robotapan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 Låter som det kan bli något med mer variation. Stilen är mörk och trevlig, kanske att ditt blippljud bryter av lite där. Gör en låt så får vi sed hur det låter då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TonyHEX Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 Ja det här är helt ok, tycker du ska göra nåt mer av detta. Irriterar mig på blippet bara, om det absolut ska vara med så tror jag nog det bör vara lite mer diskret, det ska smälta in lite mer i resten av låten. Annars är allt helt ok. MvH EF Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 21 juli 2004 Dela Postat 21 juli 2004 Ja, gör en hel låt av detta. Men som Neko sade, med mer variation. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RogueOps Postat 21 juli 2004 Trådstartare Dela Postat 21 juli 2004 Kul att ni gillar det! Blippet ska definitivt bort, och att den är så lång utan särskilt mycket variation är för att jag egentligen bara testade trancegaten. Återkommer när jag gjort lite mer.. (om jag nu bara kunde få min Novation ReMOTE Audio att funka bra med FL Studio. se tråd här) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars Norén Postat 24 juli 2004 Dela Postat 24 juli 2004 hittar du en bra MC och jobbar med trummorna ,kanske bara 909 kagen och vrivel? Jag gillar den men dra inte åt trance låt den gå mer åt electro svängde! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.